-
[ بدون عنوان ]
شنبه 30 بهمن 1389 02:12
حمید بهنام چکیده: وقتی رقم چند میلیارد دلاری ژاپنیها در تحقیقات بازار ژاپن و جهان را مرور میکنیم و یا چندین دختر و پسر جوان ژاپنی در کنار صف مسافرانی که از جده عازم تهران بودند،مشاهده می شوند و آنها از ایرانیان میپرسند چه خریدهاید و چقدر پول همراه داشتهاید و روی کاغذهای خود علامتگذاری میکردند. ممکن است این پرسش...
-
تعریف مجدد بازاریابی اجتماعی با تعاریف بازاریابی تجاری معاصر
شنبه 30 بهمن 1389 02:11
مهسااحمدزاده بزاز چکیده : بازاریابی اجتماعی بر اساس تطبق با تئوری بازاریابی اجتماعی معاصر است که به عنوان یک ابزار راهنما و کمک در عملیات تغییرات اجتماعی به کار می رود. این مقاله پیشرفتهای اخیر را در تئوری بازاریابی تجاری مطرح می کند و تعاریف تجاری ama , cim را با تعاریف بازارایابی اجتماعی ثابت شده از سی سال گذاشته...
-
[ بدون عنوان ]
شنبه 30 بهمن 1389 02:08
وجیهه رمضانی زاده نوقی پور چکیده به منظور درک چگونگی مدیریت خدمات و بهبود کیفیت خدمات شرکتها, ابتدا بایستی بخشی از ویژگیها و اصطلاحات خدمات را بشناسیم. بهبود کیفیت خدمات دربرگیرنده مدیریت و تضمین و کنترل کیفیت است اگرچه خدمات نقش عمده ای در تولید ناخالص داخلی و اشتغال دارد لیکن هنوز اطلاعات کمی در مورد مدیریت کیفیت...
-
بررسی جنبه های انسانی تولید ناب، تولید به هنگام و تولید سلولی
شنبه 30 بهمن 1389 02:07
ترجمه و تلخیص : مرضیه خلیلی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد تهران مرکز مسعود ناظری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد تهران مرکز چکیده یکی از مفاهیمی که اکثر شرکت های پیشتاز از آن استفاده کرده یا سعی در استفاده از آن دارند ناب سازی فرآیندهای سازمان است. از موانع عمده در ایجاد سیستم...
-
100 ایده بازاریابی برای تجارت سودآور
جمعه 29 بهمن 1389 01:59
ایده های کلی 1- نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود. 2- درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید. 3- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید. 4- یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید. 5- هر روز و هر...
-
تاثیر هیجانها بر موفقیتهای تجاری
پنجشنبه 28 بهمن 1389 16:57
مصاحبه با دان هیل، نویسنده کتاب علم هیجان سیمون چادویک (Simon Chadwick) راجع به عقل (شناخت) در برابر احساس (هیجان)، مصاحبهای با دان هیل (Dan Hill) نویسنده کتاب علم هیجان (Emotionomics) انجام داده است که در زیر میخوانید. دان هیل، نویسنده کتاب Emotionomics، امروز با ما است. این کتاب به دفعات زیاد خوانده شده است. آیا...
-
مدیریت رفتار سیاسی در سازمان
پنجشنبه 28 بهمن 1389 01:27
نویسنده : کریمی، علیرضا چکیده از سیاست در سازمان، تعابیر مختلفی برداشت می شود اما آنچه که مورد توجه بسیاری از اندیشمندان در حوزه رفتار سازمانی قرار دارد، این است که رفتار سیاسی نه تنها به گونه ای ذاتی منفی نیست بلکه می تواند برای اعضای یک سازمان یا خود سازمان مفید نیز باشد. در این مقاله پیش زمینه های وقوع رفتار سیاسی...
-
نگرش زیرساختی به فناوری اطلاعات درسازمان
پنجشنبه 28 بهمن 1389 01:21
نویسنده : جعفرخانی، الهه چکیده برنامهریزی استراتژیک به مفهوم برنامهریزی آینده یک سازمان است، یعنی جهتی که سازمان میخواهد در آن جهت حرکت کند و برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات برای هر سازمان، سندی است که معماری اطلاعات سازمان را در پرتو ملاحظات استراتژیک مانند ماموریت، اهداف و اولویت های سازمان...
-
چهار روش برای افزایش سریع فروش
چهارشنبه 27 بهمن 1389 11:30
اگر می خواهید فروشتان افزایش یابد ، باید همواره بدنبال راه هایی جدید برای بازاریابی و فروش باشید. بعضی از این روشها در دراز مدت باعث افزایش فروش می شوند. حال به چهار روش اشاره می کنیم که باعث افزایش سریع فروش می شوند... اگر کسب و کاری را شروع کرده اید و مشتریانی دارید ، بنابرین فروش شما قابل افزایش است. نکته مهم آن...
-
تحریف واقعیت درتبلیغات آب آشامیدنی
سهشنبه 26 بهمن 1389 14:32
برخی شرکت های تولیدکننده آب آشامیدنی این روزها با تبلیغات گسترده و غالبا دور از واقعیت سعی دارند سهمی را در بازارمصرف ایران برای خود بیابد اما نکته حائز اهمیت ،نوع تبلیغات و روش معرفی محصول این شرکت ها است که مبتنی بر تحریف واقعیت است . به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، نزدیک به یک قرن نوشابه های گازدار محبوب ترین...
-
با استراتژی مناسب بر رقیبان پیروز شوید
سهشنبه 26 بهمن 1389 12:14
پیروزی در گرو داشتن افراد مناسب ، طرز فکر مثبت ، ابزار خوب و تشکیلات درست نیست. همه این موارد مهم هستند ، ولی شما را به اوج نمی رسانند. کل موضوع به داشتن استراتژی درست بر می گردد. شخصی بنام جک تراوت که سالها بعنوان مشاور در بزرگترین شرکتهای جهان فعالیت داشته است ، و شرکتهایی مانند جنرال الکتریک ، زیراکس ، آی بی ام و...
-
بهبود فرایندهای پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان
سهشنبه 26 بهمن 1389 01:24
سازمان باید در بازه های زمانی مرتب، فرایندهایی را که کار پایش و اندازه گیری رضایت مشتری را انجام می دهند به منظور اطمینان از کارایی و اثربخشی آنها و اینکه هنوز اطلاعات حاصل از آن صحیح، مرتبط و قابل استفاده می باشند، مورد بازنگری قرار دهد. این بازنگری می تواند شامل موارد زیر باشد : · اطمینان از اینکه برنامه، زمانبندی و...
-
آنچه یک مدیر باید در مورد قیمتگذاری بداند
دوشنبه 25 بهمن 1389 00:55
شما به عنوان کسی که میخواهد کالای خود را برای اولین بار روانه بازار کند، چه قیمتی روی آن میگذارید؟ آیا قیمت بالا روی آن قرار داده و مشاهده میکنید که فروش کالایتان کم میشود؟ یا برای حل این مشکل آن را با قیمتی پایین روانه بازار خواهید کرد؟ - کاری که با وجود کم ریسک بودن آن، درآمد و سود شما را کاهش داده و ارزش بازار...
-
راه اندازی اولین کلینیک مراقبت مشتری در ایران
دوشنبه 25 بهمن 1389 00:40
اولین کلینیک تخصصی مراقبت مشتری در ایران با همکاری اتاق مدیریت ارتباط با مشتری و مرکز مشاوره مدیریت ایران تازه راه اندازی شد. مهندس حمید تهرانی،مدیرعامل اتاق مدیریت ارتباط با مشتری ضن اعلام این خبر افزود: شرکت مشاوره مدیریت ایران تازه یکی از برترین وبزرگترین شرکت های فعال در حوزه مشاوره مدیریت است که همکاری این دو...
-
برنامه وفاداری، به شما خیانت میکند!
شنبه 23 بهمن 1389 17:43
سریما نازاریان منبع: HBR امروزه مشخص شده است که ارزش یک مشتری قدیمیبسیار بیشتر از یک مشتری جدید است، ولی مشکل این برنامههای وفاداری چیست که نمیتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ داده میشود. یک برنامه وفاداری چه کارهایی میتواند انجام دهد؟ خلق یک برنامه وفاداری موفق،...
-
به مدیران توصیه میشود مانند مهندسان بیاندیشید
شنبه 23 بهمن 1389 17:39
منبع: www.businessweek.com اغلب به مهندسان و سایر تکنسینها که به صاحبان کسب و کار تبدیل میشوند، توصیه میشود مانند کارآفرینها فکر کنند: ریسکپذیر باشند و آرزوهای بزرگ داشته باشند. ساشا گورک کارآفرین 60 ساله، اما رویهای خلافاین دارد. این کارآفرین میگوید: گاهی اوقات کارآفرینان باید بیشتر شبیه مهندسان فکر کنند....
-
هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود
شنبه 23 بهمن 1389 17:34
منبع:www.vivannews.com هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود، چرا که براى ایجاد یک برند ماندگار، داشتن شناخت از جوامع مصرف کنندگان، توزیع کنندگان، شرایط اقتصادى، رقابت و سایر عوامل موثر بر بازار ضرورى است، که با تحقیقات بازاریابى به دست خواهد آمد. .به گزارش ایلنا،افشین وفادار، مدیر عامل سابق شرکت راهبر دانش...
-
استراتژی بازاریابی برای صاحبان تجارت های خُرد
چهارشنبه 20 بهمن 1389 11:46
منبع: سایت آفتاب بازاریابی یکی از بزرگترین چالش های هر شرکت بازرگانی به شمار می رود که می تواند بیشترین تاثیر را بر موفقیت و شکست آن شرکت داشته باشد.اگر نتوانید هر هفته مشتریان جدیدی را به سمت تجارت خود بکشانید، خیلی زود از رده رقابت کنار زده خواهید شد. خوشبختانه، حتی بدون داشتن سابقه رسمی در بازرگانی یا بازاریابی،...
-
درگیری جزء اجتنابناپذیر همکاری اقتصادی
چهارشنبه 20 بهمن 1389 11:27
سریما نازاریان منبع: HBR درگیری را به عنوان یک واقعیت بپذیرید و آن را فعالانه مدیریت کنید این چالش یکی از باسابقهترین چالشها برای مدیران ارشد بوده است. اینکه چگونه افراد سازمان را راضی به کار کردن با یکدیگر در درون فضای سازمانی کنند. ولی در دنیای پرتغییر و جهانی امروزی پاسخ دادن به این سوال بیش از پیش اهمیت یافته...
-
[ بدون عنوان ]
چهارشنبه 20 بهمن 1389 03:06
نویسنده :آتیه چکیده: در کشور ما ، با وجود اینکه تبلیغات مذهبی از سابقه دیرینهای برخوردار است، اما باید اذعان کرد که در گذشتههای نهچندان دور، نگاه افراد به تبلیغات تجاری، مناسب نبوده، از آن به عنوان یکی از ابزارهای دنیای سرمایهداری یاد میکردند. اگر این موضوع، یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب صنعت تبلیغات خوانده شود،...
-
هوش هیجانی و مدیریت بازار
سهشنبه 19 بهمن 1389 20:03
استفاده از هوش هیجانی در تجارت ایدهای نوین میباشد که برای بسیاری از مدیران و تجار جانیفتاده است. در واقع بیشتر مدیران کماکان ترجیح میدهند برای انجام کارها از مغزشان استفاده کنند تا از قلبشان. نگرانی اصلی آنها آن است که احساس همدلی و دلسوزی با همکاران و مشتریان آنها را از پرداختن به اهداف سازمان دور نماید. در هر...
-
تحقیقات بازار ودلایل استفاده از آن در سازمان ها
سهشنبه 19 بهمن 1389 14:58
هادی بهزیون مقدمه: امروزه اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک برای هر سازمانی در آمده است. داشتن و یا دستیابی به اطلاعاتِ کامل، مربوط و بههنگام میتواند به عنوان یک مزیت رقابتی هر بنگاه اقتصادی قرار گیرد. داشتن اطلاعات مفید برای هر سازمانی ضروری است. برای انجام مؤثر فعالیتهای شرکت، فرآیند تصمیمگیری و استفاده از...
-
غلبه بر مقاومت کارکنان در برابر تغییرات فناوری
سهشنبه 19 بهمن 1389 14:14
تهیه کننده:مهدی ابریشمی عوامل انسانی به عنوان مهمترین مانع در انجام هرگونه تغییری به ویژه تغییرات تکنولوژیکی مطرح می باشند. جهت غلبه بر این مانع بایستی از مدیریت تغییر استفاده کرد مدیریت تغییر در مرحله گذر از سیستم قدیم به سیستم جدید نقش حیاتی داشته و در طول مرحله گذر بایستی فعالیت های مدیریت تغییر مورد استفاده قرار...
-
رکود؛ چراغ سبز رقابت
سهشنبه 19 بهمن 1389 00:58
نویسنده: علی میرشاهی دوران رکود اقتصادی با خود خبرهای خوب و بدی به همراه دارد؛ خبر خوب اینکه شما سال آینده - به عنوان مالک کسب و کار- رقبای کمتری خواهید داشت چرا که بسیاری از رقبا از حرفه شما خارج می شوند و خبر بد اینکه شاید خود شما یکی از همان کسانی باشید که مجبور خواهید بود این میدان را ترک کنید. دوران رکود، کسب و...
-
بازاریابی ناب و رابطه آن با مدیریت ارتباط با مشتری
دوشنبه 18 بهمن 1389 11:41
احمد منتظریان مقدمه: بازاریابی همواره به عنوان بخشی از فرایند کسب و کار مطرح بوده است اما به دلیل ماهیت فرایند بازاریابی و فروش، تا به حال کمتر به ناب سازی آن در صنعت پرداخته شده است. امروزه طرز نگرش به بازاریابی تغییر کرده است. اگر گمان کنیم که میتوان فرایند بازاریابی را بسته به میزان بودجه در دسترس راه انداخت و یا...
-
سه هدف کلیدی افراد در کار
یکشنبه 17 بهمن 1389 12:43
تهیه کننده:مریم رضایی برای آنکه علاقه و شیفتگی را که کارکنان در ابتدای شروع کار خود دارند حفظ کنیم، مدیریت باید سه هدفی را که عده زیادی از کارکنان در کار خود در پی آن هستند، بفهمد و سپس آنها را برآورده کند. این اهداف عبارتند از: _ برابری : در مسائلی مثل دستمزد، مزایا و امنیت شغلی با پرسنل به طور عادلانه و برابر رفتار...
-
موفقیت سازمان؛ وابسته به خلاقیت و نوآوری
یکشنبه 17 بهمن 1389 12:12
ابوالفضل گلشنی امروزه موفقیت در هر سازمانی وابسته به دو عنصر "خلاقیت" و "نوآوری است. " بدون وجود یک سیستم پشتیبان به منظور حمایت از خلاقیت و نوآوری برای ارائه ی خدمات جدید یا تغییر و بهبود شیوه های ارائه خدمات، سازمان ها هرگز موفق نخواهند بود. تغییر و تحول در دهه اخیر و افزایش روزافزون رقابت،...
-
در جستجوی کارمند خلاق
یکشنبه 17 بهمن 1389 02:04
منبع : مقاله " در جستجوی کارمند خلاق " نویسنده : حمید میرزاآقایی-انتشار سایت فکرنو - لحظه به لحظه بر سرعت اطلاعات اضافه می شود و این خود منجربه شتاب بیشتر دانش آفرینی می شود و به دنبال آن بارانی از اندیشه های جدید تولید می شود. انسان برای پیشگیری از پیامدهای ناخواسته این انفجار اطلاعاتی می بایستی از مغز خود...
-
نقش هوش عاطفی در پیشگیری و کنترل فشار روانی در سازمان
شنبه 16 بهمن 1389 12:25
1-طاهره رهبر ۲-محیا عاشورزاده ۱-دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،گرایش بازاریابی،دانشگاه باهنر کرمان ۲- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،گرایش بازاریابی،دانشگاه باهنر کرمان چکیده صاحب نظرانی که به بررسی و مطالعه علمی هوش عاطفی پرداختند معتقدند که هوش عاطفی می تواند کاربردهای زیادی در وظایف مدیریت سازمان...
-
"استیو جابز" ،مدیری با حقوق سالانه یک دلار !
شنبه 16 بهمن 1389 12:16
"استیو پائول جابز"، (Steven Paul Jobs) بنیانگذار شرکت رایانهای اپل و یکی از چهرههای پیشرو در صنعت رایانه که بیشتر فناوری نوین گوشی موبایل آیفون و تکنولوژی منحصر بفرد آیپاد او اخیرا بر سر زبانهاست، توانست عنوان موفق ترین مدیر در عرصه فناوری را به خود اختصاص دهد. به گزارش ام بی ای نیوز، نام جابز در کتاب...