-
عصر ثروتمندان
شنبه 7 اسفند 1389 16:21
دنیای اقتصاد_مترجم: جعفر خیرخواهان گزارش زیر را که به ظهور و پرورشیافتن نسل جدیدی ازمیلیاردرها در کشورهای جهان سوم اختصاص دارد، لاندن توماس در سفری به استامبول و سایر نقاط ترکیه و نیز از نیویورک برای نشریه اکونومیست تهیه کرده است.اینجا استامبول است و ثروتمندترین مرد ترکیه گیر افتاده در ترافیک در خودرو ضد گلوله خود،...
-
تجارت ، قیمت گذاری و کاربرد روش نَش در خدمات
شنبه 7 اسفند 1389 16:20
رضا ملاّرضای نیاروجی _ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاداسلامی واحد قزوین محیط تجارت بسیار پویا است ، رقابت بسیار شدید است ، محصولات نهایی ارزش های متفاوتی دارند و نیازهای مشتریان دائم در حال تغییر است . براساس صنعتی که شرکت در آن فعالیت می کند ، استراتژی های قیمت گذاری متفاوتی وجود دارد . قیمت گذاری...
-
نقش تصویر ذهنی از شرکت در فعالیّتهای اقتصادی صادرات
شنبه 7 اسفند 1389 16:16
اکبر احمدی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی www.akbar_500@yahoo.com اگرچه مجموعهی رو به رشد پژوهشها نشان میدهد که تصورات ذهنی خوب از شرکتها، برای شرکتهایی که به آنها تعلق دارد، ارزش استراتژیک دارند، هیچ تحقیقی تا به امروز نقش تصویر ذهنی از شرکت را در بازارهای صادرات، بررسی نکرده است. برای پر کردن این خلاء در...
-
بهینهسازی نیروی کار
شنبه 7 اسفند 1389 12:20
علیاکبر جلالی منبع : همشری آنلاین کار از راه دور، در منزل یا در محلی نزدیک منزل، آرزوی بسیاری از مردم در سراسر جهان است که هر روز مجبورند ساعات زیادی از عمر خود را در مسیر رفتوآمد به محل کار صرف کرده و احتمالا در معرض خطرات مختلف قرار بگیرند. علت جذب دولتها و شرکتها به سرمایهگذاری بر این شیوه کاری در وهله اول...
-
یک رویکرد تاریخی به مطالعه دفاتر مدیریت پروژه
پنجشنبه 5 اسفند 1389 12:18
پیمان جسری مدیریت پروژه سازمانی؛ یک رویکرد تاریخی به مطالعه دفاتر مدیریت پروژه (PMOs)- مولف: مونیکو آوبری، برایان هابس و ذنیس تویلیر (دانشگاه کبک مونترال کانادا) ترجمه: پیمان جسری- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج- چکیده: این مقاله قصد دارد یک زمینه مبتنی بر تئوری را در خصوص درک بهتر...
-
گفتوگوی رودر رو با فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین
چهارشنبه 4 اسفند 1389 15:30
منبع: نشریه مباحثی در رقابت و استراتژی ترجمه فرناز صفدری و همکاران ۱- چه رویکردهای عمدهای را باید در آینده در نظر بگیریم؟ چشمانداز اقتصادی به شکلی اساسی به وسیله فناوری و جهانیسازی دگرگون شده است. اکنون شرکتها هرجا که باشند میتوانند با هر جای دیگری رقابت کنند و از این بابت باید ممنون اینترنت و تجارت رایگان ایجاد...
-
عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه
چهارشنبه 4 اسفند 1389 00:15
تالیف و ترجمه: دکترعلیرضا حدادیان عوامل کلیدی بازاریابی در فروشگاه یا آمیخته بازاریابی درون فروشگاهی ، مجموعه عواملی است که فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی در جهت ایجاد ارزش برای مشتریان خود، مورد استفاده قرار میدهند.عناصر مهم در بازاریابی تحت عنوان «آمیخته بازاریابی» اولین بار در سال 1964 توسط نیل بوردن (Neil...
-
بازاریابی کماندوئی (ویژه مشاغل متوسط و کوچک )
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:42
واژه "بازاریابی کماندوئی" اولین بار در سال 1984 توسط Jay Conrad Levinson نویسنده کتابی مشهور تحت همین عنوان، مورد استفاده قرار گرفت. وی در این کتاب، بازاریابی کماندوئی را یک روش غیر متعارف،کم هزینه و یا بدون هزینه جهت ترویج کالا یا خدمات[1] تعریف می کند. البته برخی این رویه را بازاریابی غیر متعارف و بعضی آن...
-
استراتژی بازاریابی
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:40
منبع: شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی برای هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل 75 نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.در زیر یکصد نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می...
-
پنج عنصر اساسی در بازاریابی تهاجمی
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:39
در خاتمه قرن بیستم متخصصان دانش بازاریابی به یافته ای مهم دست یافتند که عبارت بود از این که بازاریابی موفق، حاصل فعالیت معمول و روزمره کارکنان واحدهای بازاریابی و بازاریاب های آن ها نیست بلکه پدیده ای است که آمیخته ای از طرز فکرها، اقدام ها، رقابت و فرآیند طرح ریزی بازار است. در خاتمه قرن بیستم متخصصان دانش بازاریابی...
-
اینترنت باید در استراتژی بازاریابی گنجانده شود
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:38
http://mkavir.com ممکن است در نگاه اول حیرتانگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکتها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعهی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند. با توجه به این که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاریابی به شکل موثری از اینترنت بهره گرفته است، میتوان این طور نتیجه گرفت که سازمانهایی که در...
-
مهم ترین استراتژی های بازاریاب های B2B
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:37
http://www.modiriran.ir برای بازاریابهای B2B، بازاریابی از طریق پست الکترونیک (eMail Marketing) یکی از موفق ترین ابزارها برای ایجاد نتایج بسیار خوب در حداقل زمان ممکن است. این روش نه تنها به شما در جهت رسیدن به مخاطبان هدفمند (Targeted Prospects) با حداقل هزینه کمک می کند، بلکه شما می توانید جهت تماس با میلیونها مشتری...
-
استراتژی جودویی: روشی برای غلبه بر حریفان قدرتمند
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:36
منبع: نشریه میثاق مدیران امروزه رشد روزافزون ایجاد شرکتهای بین المللی و رقابت تنگاتنگ آنان برای داشتن سهم بیشتر از بازار، فضای بسیار سختی را برای تصمیم گیری مدیران بوجود آورد ه است. در چنین فضایی که یک اشتباه یا تصمیم نادرست مدیران شرکتها ،ممکن است به شکست دائم آنان منجر شود، داشتن استراتژی های رقابتی امری اجتناب...
-
استراتژی های بازاریابی: ده نمونه ساده برای ارتقاء کسب و کار
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:34
نوشته : سوزان وارد: آوریل 2010 _ منبع: www.about.com ترجمه : مهوش سیفی _ کارشناس عالی استاندارد بازاریابی یکی از مسائل مهم و عمومی بنگاههای اقتصادی کوچک است. معمولا همه از این موضوع شکایت میکنند که: "ما تبلیغات هم میکنیم ولی نتیجهای ندارد". در واقع آنها نمی توانند به مشتریان و فروش دلخواه خود دست نمی...
-
استفاده از تبلیغات تلویزیونی در بخش خدمات
سهشنبه 3 اسفند 1389 01:29
مهدی فرزین – دانشجوی کارشناسی ارشدMBA (بازاریابی) دانشگاه علوم و فنون مازندران مقدمه : امروزه در دنیای تجارت ، به دلیل افزایش سطح تکنولوژی و پیشرفت های فناوری کالاهای فیزیکی از جهت کیفیت ، شکل و قابلیتِ کاربرد بسیار به هم نزدیک شده اند . نتیجه این شباهت آن است که تولید کنندگان و کارآفرینانی که به دنبال تقاضای پنهان...
-
حکمرانی خوب مفهومی نو در مدیریت دولتی
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:48
عنوان مقاله: حکمرانی خوب مفهومی نو در مدیریت دولتی نویسنده: مهدی صانعی منبع: تدبیر - شماره 178 - 1385 چکیده در سالیان اخیر، حکمرانی (حاکمیت) تبدیل به موضوعی داغ در مدیریت بخش دولتی شده است و این بهواسط? نقش مهمی است که حکمرانی در تعیین سلامت اجتماع ایفا می کند. بدین جهت است که دبیر کل سابق سازمان ملل، کوفی عنان ابراز...
-
مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:44
نویسنده: شهریار عزیزی - سارا کریمی منبع: تدبیر - شماره 143 - 1383 چکیده مزیت رقابتی یکی از مهمترین مباحث در تئوری های مدیریت استراتژیک تلقی می شود زیرا وجود مزیت رقابتی در یک سازمان به معنای عملکرد بهتر نسبت به رقباست و در کوتاه مدت سودآوری و در بلندمدت بقا و رشد سازمان را تضمین می کند. در عصر اطلاعات که فناوریهایی...
-
بازارگردی
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:40
پرویز درگی : مدرس بازاریابی در دوره کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی مشاهده یکی از شیوه های جمع آوری اطلاعات است. در این روش فرد از نزدیک رفتار مصرف کنندگان محصولات شرکت خود و محصولات شرکت های رقیب را مشاهده می کند. این روش بسیار مورد تأکید است چون بجای توجه به زبان مردم به پای آنها توجه می کند، یعنی اینکه در عمل سمت...
-
" زیمت " تازه ترین تکنیک تحقیقات بازار
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:38
امیرحسین سرفرازیان مجلات حاوی عناوین متعددند که در انبوه مقالات گاه عناوین درخشان پنهان می مانند. گزینش این مقالات و معرفی آن فرصت مطلوبی است برای صاحب نظرانی که فرصت های آنان برای جست وجوی این مطالب اندک است.آنچه در پی می آید معرفی تازه ترین تکنیک تحقیقات بازار است که در ایران بسیاری از صاحب نظران از آن بی اطلاعند....
-
نگرش مدیریتی نسبت به تصمیمات راهبردی :
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:33
افزایش رضایت مندی ازمحصول اصغرشرفی چکیده: شناسایی و مقایسه کردن تصمیمات دو مقیاس نسبت به نگرش های مدیریت نخستین نگرش حداکثر سازی رفتارفرموله کردن فرمولهای تصمیم استراتژیکیدر روندجهانی و نتایج استفاده از نگرش در ضمیمه تصمیمات استراتژیک است و ثانیا"نگرش مدیریت رفتار رضایت بخش نامید واستفاده آشکار تصمیمات استراتژیک...
-
کاربرد فنون تصمیم گیری چند شاخصه در بودجه بندی سرمایه ای
دوشنبه 2 اسفند 1389 02:31
علی اسکندری چکیده : بودجه بندی سرمایه ای فرآیندی است که همه سطوح مدیریت در آن دخالت دارند.سود دهی آینده شرکت بشدت وابسته به تصمیم گیری کارشناسان در امر بودجه بندی سرمایه ای و انتخاب پروژه های اقتصادی دارد. شرایط اقتصادی بطور مداوم در حال تغییر است ، به موازات تحصیل اطلاعات جدید در ارتباط با تقاضا برای محصولات واحد...
-
30 روز اول کار شما بعنوان مدیر
شنبه 30 بهمن 1389 17:25
نویسنده : چری بیکر- شرکت مشاوره امرجنس ترجمه: بابک سلطانپور روز بزرگی برای شما فرا رسیده است و به سمت مدیریت منصوب شده اید. فرقی نمی کند که اولین تجربه مدیریتی شما باشد یا اینکه سابقه مدیریتی داشته باشید.30 روز اول بسیار مهم است چرا که برداشت هایی که از شما خواهد شد و برداشت هایی که شما از شغل و محیط و مسئولیت های...
-
بازاریابی صادرات
شنبه 30 بهمن 1389 17:24
محبوبه بهفر ، مهرنوش افشاری گسترش صادرات غیر نفتی به منظور افزایش و تنوع درآمدهای ارزی، بالا بردن قدرت انتخاب برای ورود دانش فنی و کالاهای جدیدتر متناسب با نیاز داخلی، رشد تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری، از اهداف عمده توسعه اقتصادی کشور است. رشد صادرات غیر نفتی در سالهای اخیر با نوسان های بسیار...
-
نقش مدیریت دانش در ارتباط میان تمرینات استراتژیکی HR و اجرائی ت
شنبه 30 بهمن 1389 17:23
اکبر احمدی - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی منابع انسانی سرمایههای ارزشمندی برای کارخانجات جهت دستیابی به ابداعات تازه و برتریهای رقابتی پایدار به حساب میآیند. این متن نقش ظرفیت مدیریت دانش در ارتباط بین تمرینات استراتژیکی HR و ابداعات تازه را مورد تحقیق قرار داده است. نتایج ما نشان میدهد که تمرینات استراتژیکی HR...
-
تأثیر نقش مدیریت دانش در سازمانها
شنبه 30 بهمن 1389 17:22
اکبر احمدی- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی چکیده: در بحث مدیریت دانش میتوانیم بیان کنیم که فعالیتهایی در زمینه ایجاد دانش اعتبار بخشی و نمایش و عرضه دانش، اشاعه دانش و فعالیتهای بهرهگیری از آن تقسیمبندی نمود. سازمانها به منظور استفاده از دانش باید به سرعت در فعالیتهای مربوط به مدیریت دانش موازنه ایجاد کنند. برخی...
-
نقش مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمانی
شنبه 30 بهمن 1389 17:20
هدی علی الهی - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی چکیده : هدف این مقاله بررسی و ارزیابی ارتباط بین مدیریت بازاریابی (MKM) و عملکرد آن در نهادها و سازمانهای ارتباطی اردن (JTOS) میباشد. روش های کمی طبق پیشبرد و طرح یک مدل تایید شدهاند، فرضیات برای بررسی و ارزیابی رابطه مطرح شده بین قابلیتهای MKM و عملکرد JTOS بیان شده...
-
:: مدیریت زنجیره تامین
شنبه 30 بهمن 1389 17:19
دکتر احمدرضا کسرایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشکده مدیریت مسعود ناظری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد تهران مرکز چکیده: در فرآیند تولید مجموعه عوامل داخلی و خارجی سازمان بایستی به شکل موثر نقش ایفا کنند تا اهداف سازمان به خوبی و با اثربخشی تحقق یابد. در این راستا تامین کنندگان در تامین...
-
اهمیت استخدام بهترین افراد
شنبه 30 بهمن 1389 11:31
برگرفته از کتاب: چطور بهترین افراد را استخدام کنیم - برایان تریسی اشاره: انتخاب کارمند لایق کلید موفقیت شما و شرکتتان است. هیچچیز به اندازه توانایی شما در انتخاب کارکنان مناسب در ساختن آیندهتان اهمیت ندارد. یک اشتباه در انتخاب بهتنهایی میتواند به کمکاری و شکست در یک حوزه مهم و اغلب شکست کل سازمان منجر شود....
-
تحلیل فضای کسبوکار ایران
شنبه 30 بهمن 1389 11:25
حمیدرضا حسینی آشتیانی، عباس خندان مرکز مطالعات اقتصادی گروه پژوهشی صنعتی آریانا فضای کسبوکار به آن دسته از عوامل موثر بر عملکرد بنگاههای اقتصادی گفته میشود که مدیران بنگاهها نمیتوانند آنها را تغییر داده یا بهبود بخشند. آزاد بودن و شفافیت قیمتها، رقابتی بودن بازار و حفظ حقوق مالکیت سه شرط لازم برای فعالیت اقتصادی...
-
بازاریابی پارتیزانی؛ راه نجات بنگاه های کوچک و متوسط
شنبه 30 بهمن 1389 02:15
سپیده سارا قافله باشی نبرد جهت جذب مصرف کنندگان هیچ گاه خاتمه نمی یابد. اما می توان با استفاده از استراتژی های درست به اهداف خاص بازاریابی دست یافت. امروزه شرکتها با منابع و اندازه های مختلف، به دنبال کاهش هزینه های خود و مطرح کردن محصولات خود به بهترین نحو می باشند. در دنیای امروزی با وجود تغییر و تحولات و محدودیت در...