-
شرایط محیطی عامل موثر در کار کردن
شنبه 16 بهمن 1389 11:58
تهیه کننده:حمید رضا کریمی شرایط محیط نقش بسیار مهمی در انجام کارها دارد. یک کار یکسان در دو شرایط و موقعیت جداگانه میتواند نتایج متفاوتی به بار آورد. عموماَ شرایط و موقعیتهای محیطی مساعد برای انجام کار و متناسب با نوع کار، روند انجام کار را سرعت میبخشد. از عمومیترین شرایط محیطی ، نور ، فضا ، سروصدا و ... است. . هر...
-
عارضه یابی سازمانی
شنبه 16 بهمن 1389 11:57
علی موسوی سازمان هر شرکت مشابه انسان ، موجودی پویا و زنده است و پیش نیاز انجام هر درمان و بهبود در بدن، انجام آزمایش های کاملی از وضعیت بدن انسان است هرچه دقت این آزمایش ها بیشتر و دقیق تر باشد بهبود ها و فرآیند درمان مؤثرتر خواهد بود.نقطه شروع هر تغییر و بهبودی ، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود و پیداکردن مشکلات آن...
-
مدیریت مالزیایی
جمعه 15 بهمن 1389 15:46
درباره مدیریت ژاپنی و مدیریت آمریکائی بسیار خوانده و شنیده اید اما راز و رمز موفقیت و اقتدار کشورهائی همچون مالزی که طی دهه های گذشته، جهش بی نظیری در رشد و توسعه اقتصادی داشته اند، به صورت جدی و فراگیر مورد بررسی و کالبد شکافی مدیریتی قرار نگرفته و یا اگر هم انجام شده باشد، شهرت نیافت و در دسترس قرار نگرفت. در مالزی،...
-
ویژگیهای یک بازاریاب خوب
جمعه 15 بهمن 1389 15:26
منبع: aftab.ir بسیاری از شرکتها و موسسات نیاز دارند که بازار یابانی استخدام کنند که علاوه بر قابل اعتماد بودن ، کارا و مفید باشند و بتوانند در فروش محصولات شرکت و بازاریابی برای شرکت موفق باشند؛ در جامعه این طور تلقی می شود که بازار یابان افرادی سطح پایین هستند که در موسسات کوچک برای جمع آوری تبلیغ به گوشه و کنار شهر...
-
هفت درس از فرهنگ تجارت ژاپنیها
جمعه 15 بهمن 1389 15:19
منبع: آفتاب گرچه اکثر فرهنگ های تجارت کم و بیش متاثر از فرهنگ آمریکایی است، اما به نظر می رسد که فرهنگ ژاپنی دست نخورده تر باقی مانده است. اکثر تاجران و مهاجران در اولین برخورد خود با ژاپنی ها احساسی ناجور و نامتجانس خواهند داشت، اما معمولاً بیشتر آنها بعد از چند مدت این احساس را ترک کرده و از همکاران ژاپنی خود درس می...
-
قرینهسازی (همگام شدن با مشتری)
جمعه 15 بهمن 1389 15:15
منبع: بسته آموزشی تکنیکهای پیشرفته NLP شرکت بازارگستران مقالهای که پیش رو دارید بخش کوچکی است از بسته آموزش NLP شرکت بازارگستران که برای تهیه این محصول میتوانید به بخش محصولات سایت مراجعه نمایید. قرینه شدن با فرد دیگری به معنی واکنش نشان دادن به فرآیند زبانی، کلامی یا غیر کلامی، درست مطابق با رفتارهای طرف مقابل است....
-
نگاه به دورکاری از زاویه ای دیگر
جمعه 15 بهمن 1389 13:12
فربد خدایی، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در مورد کارایی و اثربخشی دورکاری، چالش هایی مطرح است که در تمام دنیا در مورد آن بحث شده است و به عنوان یک نظریه و همچنین یک راهکار اجرایی نوین دارای نقاط قوت و ضعف بسیار است. اما با توجه به تعداد کارمندان موجود در دولت و هزینه های جاری این کارکنان که بخش بزرگی از بودجه کشور را به...
-
سازمان های مجازی
جمعه 15 بهمن 1389 02:55
تهیه و تنظیم: جلال الدین احمدپوران، کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، گرایش کسب و کار سازمانهای مجازی ، به صورت موقت ، برای ترکیب و به کارگیری تواناییهای خاص اعضای آن سازمانها به وجود آمده و باعث افزایش بهره وری و استفاده سریع از فرصتهای خاص برای ارائه محصولات یا خدمات خاص می شود و معمولا بعد مسافت به وسیله تکنولوژی...
-
12 درس طلایی از بنیانگذار شرکت اپل :
جمعه 15 بهمن 1389 00:53
استیو جابز یکی از موفق ترین کارآفرین های نسل حاضر است. موفقیت او داستانی افسانه ای دارد. او پس از از 6 ماه از دانشگاه اخراج شد، و در کف اتاق دوستان خود می خوابید و بطری های خالی را جمع آوری می کرد و می فروخت تا ۵ سنت برای غذا بدست آورد. ولی او همه اینها را تحمل کرد تا اینکه بالاخره توانست شرکت اپل و همینطور شرکت...
-
تحول مدیریت کیفیت استراتژیک
پنجشنبه 14 بهمن 1389 12:29
ابوالفضل گلشنی در بهترین بانکهای اطلاعات شرکتهای آمریکا ،توماس جی پیترز و رابرت اچ واترمن نشان دادند که حساسیت روی کیفیت و مورد اطمینان بودن خدمات به عنوان یک اصل می باشد در میان اکثر شرکتهای ممتاز . در واقع کیفیت می تواند بخش مهمی از استراتژی رقابتی باشد. تحقیقات نشان می دهد که شرکتهایی که محصولات با کیفیت تولید می...
-
برنامه ریزی توسعه فردی
چهارشنبه 13 بهمن 1389 14:21
نویسنده: عباس شهرانی - محمد صادق حسن زاده منبع: تدبیر - شماره 163 - 1384 چکیده برنامه توسعه فردی یک برنامه زمانبندی شده مکتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا کارکنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین...
-
تأثیرنابهنگامی درکارایی واثربخشی
چهارشنبه 13 بهمن 1389 13:28
علی یگانه چکیده: کارآیی و اثربخشی موضوعی است که در سخنرانیها و سمینارهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. البته با درک مفهوم کارآیی و اثربخشی توسعه حاصل نمی شود بلکه عواملی را کـــه موجب نیل به کارآیی و اثربخشی است می بایست مورد توجه جدی قرار داد. یکی از آن عوامل نگرش جدید در زدودن منسوخ شدگی و نابهنگامی است. مدیریت و...
-
جریانهای دانش در فرآیند CRM
چهارشنبه 13 بهمن 1389 01:41
تهیه کننده:مهدی ابریشمی برای ملموس شدن مفهوم مدیریت دانش مشتری، ما سه نوع جریان دانش را مشخص میکنیم که نقشی حیاتی در فعل و انفعال بین شرکت و مشتریان بازی میکنند: دانش برای، از و درباره مشتری. در مرحله نخست، برای پشتیبانی از مشتریان در چرخه خریدشان، یک جریان دانش پیوسته که از شرکت به مشتریان هدایت میشود (دانش برای...
-
خلاصه کتاب الفبای مدیریت
سهشنبه 12 بهمن 1389 13:56
عنوان کتاب : الفبای مدیریت نویسندگان : دکتر قاسم انصاری رنانی - زهره دهدشتی خلاصه کننده : مصطفی روحی اساس موفقیت سازمان برمبنای نگرش رابطه مداری درمقایسه باوظیفه مداری قراردارد کلیه روابط انسانی صادقانه وپرمعنی براساس اصول کلی حقیقت ، انسجام وتعهد برقرارمی شود روح یک سیستم است که اهمیت بسزایی دارد،نه ضرورتأ شکل ظاهری...
-
چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی
دوشنبه 11 بهمن 1389 15:26
تهیه کننده:رضا نقدی گسترش اینترنت به طور چشمگیری توانایی کسب و کارها را برای حفظ مشتریان تهدید می کند. از آنجایی که حفظ مشتریان بر رشد و سوددهی تاثیر می گذارد اعمال راهبردهای اثربخش حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیک برای کسب وکارها ضروری است. مدیران برای حداکثر ساختن شانس حفظ مشتریان برای شرکت، چه فعالیتهای ویژه ای...
-
آشنایی با مهندسی ارزش
دوشنبه 11 بهمن 1389 15:16
برگرفته از نشریه " آشنایی با مهندس یارزش" سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقدمه مهندسی ارزش در خلال جنگ جهانی دوم زمانی که به علت کمبود منابع، تغییر در روش ها، مواد اولیه مورد مصرف و طراحی های مرسوم ضرورت می یافت؛ پدید آمد نکته جالب توجه آن است که در اکثر موارد این تغییرات منجر به کارایی بیشتر محصولات با...
-
دانش داده کاوی روش نوین حل مسئله برای مدیران
دوشنبه 11 بهمن 1389 01:34
بر اساس اعلام دانشگاه MIT دانش داده کاوی یکی از ده دانش در حال توسعه ای است که دهه آینده را با انقلاب تکنولوژیک مواجه خواهد ساخت و بدین رو در سالهای اخیر در دنیا گسترش فوق العاده سریعی داشته است. امروزه در کشورهای توسعه یافته مکان و موضوعی بدون بهره از دانش داده کاوی یافت نمی شود بگونه ایکه این دانش در تمامی شئون این...
-
داستانهای کوتاه مرتبط به رفتار سازمانی
یکشنبه 10 بهمن 1389 00:12
میمون هایی که «ترسیدن» را یاد گرفتند: میمون هایی که از مار نمی ترسیدند را در کنار مار ها قرار دادند. در همین حین صداهای بلند و وحشتناکی هم از بلندگو ها پخش کردند. با این کار میمون هایی که از مار ها نمی ترسیدند «یاد گرفتند» که از مار بترسند. نتیجه عجیب تر این آزمایشاین بود که حتی میمون های دیگری که هم که از مار ها نمی...
-
تحول ارتباطات منسجم بازاریابی
پنجشنبه 7 بهمن 1389 14:30
تهیه کننده:مهدی ابریشمی در دهه های گذشته فعالیتهای تبلیغاتی شرکتها تحت تاثیر رسانه هایی با دامنه پوششی وسیع همانند رادیو تلویزیون و روزنامه ها قرار داشت و از سایر عناصر آمیخته ترفیع همانند بازاریابی مستقیم و ترفیع فروش برحسب مورد به صورت اتفاقی استفاده می شد. از روابط عمومی هم فقط به عنوان ابزاری جهت تصـــــویرسازی...
-
مکاتب فکری در روانشناسی صنعتی سازمانی
پنجشنبه 7 بهمن 1389 14:17
در روانشناسی صنعتی سازمانی، روی سازماندهی کار و استفاده از منابع انسانی تأکید بسیاری می شود. پاره ای از مهمترین الگوهای سازمانی به شرح زیر است. الگوی دیوان سالاری ماکس وبر. که بنیان گذار این مکتب فکری در مدیریت به حساب می آید، آن را از دیدگاه ساختگرایی الهام گرفته است. عناصر اصلی این الگو به شرح ذیل می باشد: 1ـ...
-
روانشناسی صنعتی سازمانی چرا؟
پنجشنبه 7 بهمن 1389 14:15
عنوان روانشناسی صنعتی سازمانی، با حفظ تفاوتهای مفهومی موجود، در انگلستان روانشناسی حرفهای، بیشتر کشورهای اروپایی روانشناسی کار و سازمانی، کانادا و استرالیا روانشناسی صنعتی سازمانی و آفریقای جنوبی روانشناسی صنعتی اتلاق می گردد و تحت این عنوانها روانشناسان به کار و فعالیت میپردازند. در جامعۀ آمریکا به عنوان مهد...
-
روانشناسی صنعتی سازمانی چیست؟
پنجشنبه 7 بهمن 1389 14:14
تعریف کار: آدام اسمیت معتقد است که سعادت و ثروت هر ملت، بسته به نیروی کار مردم آن است. هانری میلر میگوید: کار و زندگی، لازم و ملزوماند؛ کار کن برای زندگی و زندگی کن برای کار. هنری فورد معتقد است شخصی که از کار میگریزد، از زندگی میگریزد. اسکار وایلر نیز گفته است که هرچه کار سخت باشد، بیکاری از آن سختتر است… تعریف...
-
مدیریت کنترل کیفیت (روش برنامه ریزی هوشین کانری )
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:59
فروه فریور: کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مدیریت تحول) از دانشگاه علامه طباطبایی اسوه اسماعیل نژاد: کارشناس ارشد مدیریت دولتی – مدیریت سیستمهای اطلاعاتی از دانشگاه علامه طباطبایی مسئله مدیریت کیفیت از جمله مسائل مهمی است که در مطالعات مدیریت همیشه موردنظر بوده است. درچند دهه اخیر توجه بسیاری از محققان به روشهای مدیریت...
-
مدیریت کیفیت
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:58
منبع : کتابها و مقالات دکتر ابوالفتح لامعی ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است. ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود...
-
مدیریت شاهد مدار
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:55
نویسنده : مسعود بینش جفری ففر (Jeffrey pfeffer) استاد رفتار سازمانی در مدرسه کسب و کار دانشگاه استنفورد از سال ۱۹۷۹ است. او لیسانس مدیریت و فوق لیسانس مدیریت صنعتی دارد و در رشته مدیریت کسب و کار از دانشگاه استنفورد دکترا گرفته است. ففر بیش از ۱۰ کتاب و ۱۱۰ مقاله دارد. ففر عضو مجامع صنفی و دانشگاهی مختلف است و به دلیل...
-
مدیریت ذره بینی و معایب آن
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:53
مرجان فیاضی: کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور نسرین نیکزاد: کارشناس علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد مدیریت ذره بینی،(Micro management)، نمونه ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری کارکنان توسط مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری...
-
مدیریت تغییر و تحول
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:51
برگرفته از : روزنامه تفاهم اهمیت تغییر و تحول مثبت بر کسی پوشیده نیست چرا که نیاز آینده است . سازمانهای موفق در جهان امروز سازمانهایی هستند که تغییر و تحول را در چهارچوب تشکیلاتی خود بگنجانند . برکسی پوشیده نیست که بنیان هر سازمان بر پایه برآورده سازی نیازها است و از آنجائیکه نیاز انسانها دائم در حال تغییر و یا میل به...
-
بهره وری ژاپنی
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:49
منبع: مدیریت در ژاپن – تألیف : هیروتاکا و تاکوچی – ترجمۀ : حسین افشین منش به نظر می رسد که پاره ای از مدیران کشورهای غربی و آمریکایی ، احساس می کنند که ژاپنی ها در حل مساۀل مربوط به بهره وری، به فرمول هایی سری و یا دکمه هایی جادویی دست یافته اند.واقعیت این است که سر و جادو نقشی در این بهبود نداشته است و ایشان قدم های...
-
شش مرحله حیاتی در مدیریت بحران
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:45
مترجم: مسلم متولی حبیبی منبع: JOURNAL OF BUSINESS STRATEGY, 2004 امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است. قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران...
-
مدیریت بحران
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:44
* حمیدرضا رضوانی: دانشجوی دوره دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی موضوع مدیریت بحران در حوزه های مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه امروزی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاله حاضر به بررسی انواع بحران در حوزه سازمان می پردازد. مدیران پیشرو تلاش می کنند تا با استفاده از یافته های...