-
پیش گویی درعرصه مدیریت
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:42
برگرفته ازسایت : iranmodir.com مدیران موثر در قرن حاضر مدیرانی هستند که اراده ساختن آینده را در خود فراهم نموده اند و با پدیده های اجتماعی به صورت کنشی در تعامل هستند و برای ایفای چنین نقشی از سوی مدیران ،درک عناصر و المان های آینده و مبانی و تجارب در این عرصه یکی از ضروریات عصر حاضر میباشد. سرعت تحولات در جوامع...
-
ویژگیهای مدیریت ارزش
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:40
برگرفته از: پایگاه بزرگ کارآفرینان ایرانی درحالی که جهان وارد هزاره جدید می گردد، همه چیز در معرض تغییر قرار گرفته است. نظرات دیرینه ای که اساس مدیریت موجود را تشکیل می دهند اکنون مورد سوال قرار گرفته اند. درحال حاضر موضوع هایی همچون نحوه مشارکت افراد در امور و شیوه کسب درآمد مورد بررسی قرار می گیرد . به دلیل گسترش...
-
مهندسی ارزش چیست؟
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:38
برگرفته از: harkat.ir مهندسی ارزش، تلاشی است سازمان یافته که با هدف بررسی و تحلیل تمام فعالیتهای یک طرح، از زمان شکلگیری تفکر اولیه تا مرحله طراحی و اجرا و سپس راه اندازی و بهره برداری انجام می شود و به عنوان یکی از کارآمدترین و مهم ترین روشهای اقتصادی در عرصه فعالیتهای مهندسی، شناخته شده است. مهندسی ارزش در چهارچوب...
-
مدیریت آهسته
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:35
نویسندگان: محمودرضا شایسته / یاسمن امیرکیائی دیرزمانی نیست که عبارتهایی مانند: در جهان پرشتاب کنونی… بسیار شنیده میشود. انسانها در همهمه، شتابزدگی و سرعت غوطه میخورند؛ به هم توصیه میکنند که از این قافله پرشتاب عقب نمانند؛ و چنان بر همراهی این قافله تمرکز کردهاند که دیگر فرصتی برای درنگ و تامل در این که به: کجا...
-
مدیریت فرانوگرا
پنجشنبه 7 بهمن 1389 00:34
نویسندگان : فاطمه طاهرپور / دکتر سعید رجایی پور / عبدالرسول جمشیدیان مقدمه دنیای اطراف ما دایم در حال تغییر و دگرگونی است و اصطلاحاتی، مانند فرا صنعتی، جامعه دانش و عصر تکنولوژی در جهت توصیف این تغییرات، استفاده شده اند. تکنولوژی فرا صنعتی و دنیای دانش محور، نیازمند این است که افراد همواره در تصمیم گیری های مهم درگیر...
-
تبلیغات و هفت نقصان حافظه
چهارشنبه 6 بهمن 1389 12:24
Schacter چارچوب بسیار مفیدی را برای نگاه به مسائل حافظه، تهیه کرده است : “هفت نقصان حافظه”. هر یک از این “کاستی ها” (به قول خودش)، دارای توان بالقوه برای تداخل با پردازش موفق تبلیغات و دیگر ارتباطات بازاریابی می باشد. تحقیقات اخیر در حوزه زیست شناختی عصبی، با استفاده از فن آوریهای مدرن fMRI (functional magnetic...
-
چگونه سلامت تجارت خود را تضمین کنیم؟
سهشنبه 5 بهمن 1389 14:56
نویسنده: Charlie Cook مترجم: eMarketingway.ir ایا می توانید تصور کنید که در سن 90 سالگی همراه نوه های خود به کوهنوردی بروید و قدرت بدنی شما از افراد 20 ساله بیشتر باشد؟ و بتوانید از این راه میلیون ها دلار درآمد کسب کنید؟ یکی از قهرمانان زیبایی اندام، جک لالن Jack LaLanne به تازگی به سن نود سالگی رسیده است. او حتی در...
-
تاملی بر طرح دورکاری ، تله ورکینگ
دوشنبه 4 بهمن 1389 13:12
منبع: وب سایت الف اخیرا دولت آیین نامه ای را مبنی بر دورکاری (Teleworking) به سازمانهای دولتی ابلاغ کرده است. هدف از این طرح کاهش هزینه های جاری؛ کاهش مسافرتهای کاری و درنتیجه کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت و درنهایت کاهش جمعیت شهرهای بزرگ ذکر شده است. ما در این نوشته ثابت خواهیم کرد که در شرایط کنونی...
-
نیازهای خردهفروشان
دوشنبه 4 بهمن 1389 04:10
منبع: سایت بانک مقالات حوزه بازاریابی خیلی از افرادی که با خرده فروشان کار میکنند به نیازهای آنها خیلی فکر میکنند تا بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب و در زمان مشخص ب فروشند. اما شما میتوانید به یک موفقیت بزرگتر دست یابید، اگر سعی کنید مشکلات خرده فروشان خود را حل کنید. خرده فروشان معمولاً به همه موارد زیر...
-
منافع بازاریابی از طریق ارسال کارت پستال
دوشنبه 4 بهمن 1389 03:58
برگرفته از وبلاگ marketingmanagement در شرایطی کنونی که تمایل به بازاریابی اینترنتی مدام رو به افزایش است اما بازاریابی چاپی هم هنوز پرطرفدارترین رسانه بازاریابی برای بسیاری از مدیران شرکتها محسوب میشود. به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت mycontentbuilder.com، با تکنولوژیها و ابزارهای موجود موفقیت در کسب و کار...
-
آیا از سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات خود برای فروش استفاده
یکشنبه 3 بهمن 1389 13:42
●راهکارشماره۱:الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید سوالات، بحث های متفرقه و واقعیت های اجتماعی را پیش بکشید. به این ترتیب ذهن مخاطب تحریک می شود و سلول های خاکستری مغز به فعالیت وادار می شوند. الگوهایی که در ذهن قرار دارد، از بین می رود و حواس مخاطب متمرکز می شود. پرسیدن سوال بسیار مفید است زیرا ذهن را در حالت پاسخگویی...
-
ضرورت استقلال بانک مرکزی
یکشنبه 3 بهمن 1389 13:40
محمد اقبالنیا تاریخچهء ایجاد بانک مرکزی: شکلگیری بانک مرکزی به قرن 17 میلادی مربوط میشود. نخستین بانک مرکزی دنیا، ریکز بانک سوئد بود که سال 1656 میلادی تاسیس شد و در سال 1668 به عنوان بانک دولتی و ملی سوئد درآمد. بانک انگلستان نیز که سال 1694 تاسیس شد در زمرهء قدیمیترین بانکهای مرکزی دنیا به شمار میرود....
-
آغاز یک کسبوکار
شنبه 2 بهمن 1389 13:00
بخش نخست آیا با شرایط واقعی اداره یک کسبوکار کوچک آشنا هستید؟ اگر پاسخ منفی است، به طور روشمند و تا حد ممکن به دنبال پیدا کردن نقاط قوت و ضعف کار باشید. شاید دلتان میخواهد همین حالا کار را شروع کنید، اما به توصیه افراد حرفهای بهتر است محتاط باشید و برای جلوگیری از بروز اشتباه گامهایتان را کوچکتر بردارید. بررسی...
-
ادراک محدود در بازاریابی،خود، مشتری و رقبا
جمعه 1 بهمن 1389 12:37
جک تروت و ال رایس که از مشاوران برجسته در حوزۀ بازاریابی هستند، در سال 1972 عامل جدیدی را به نام مکان یابی (positioning) در کتاب «عصر تبلیغات» مطرح کردند. تروت و ریس معتقد بودند عامل موفقیت محصول در بازار، به نوع نگاه مشتری به محصول و جایگاه آن در ذهن، بسیار ارتباط دارد. هرچند این اعتقاد در حالی بیان شد که هنوز...
-
ادراک محدود در بازاریابی،خود، مشتری و رقبا
پنجشنبه 30 دی 1389 15:31
جک تروت و ال رایس که از مشاوران برجسته در حوزۀ بازاریابی هستند، در سال 1972 عامل جدیدی را به نام مکان یابی (positioning) در کتاب «عصر تبلیغات» مطرح کردند. تروت و ریس معتقد بودند عامل موفقیت محصول در بازار، به نوع نگاه مشتری به محصول و جایگاه آن در ذهن، بسیار ارتباط دارد. هرچند این اعتقاد در حالی بیان شد که هنوز...
-
کایزن ( بهبود مستمر)
پنجشنبه 30 دی 1389 12:01
یعنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست، کایزن یعنی بهبود مستمر، بهبود مستمری که تمامی افراد یعنی مدیران کارکنان و کارگران را در بر می گیرد. فلسفه کایزن براین اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی، و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. فرهنگ کایزن و تعامل آن در بین لایه ها و سازمانهای...
-
شانس رو بردار و فرار کن
پنجشنبه 30 دی 1389 12:00
آزمایش ریچارد وایزمن در رابطه با شانس ریچارد وایزمن از سال 1994 تحقیقی را شروع کرد در رابطه با شانس. این تحقیق 10 سال طول کشید. او میخواست بداند چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضیها را میزند، اما سایرین از آن محروم میمانند. وی آگهی در روزنامههای سراسری چاپ کرد. او از افرادی که خود را خوششانس و بدشانس میدانند...
-
جهانی شدن و چالشهای فراروی مدیران
چهارشنبه 29 دی 1389 13:18
امروزه درحال گذر از جامعه صنعتی و ورود به جامعه اطلاعاتی هستیم. بشر امروز، هزاره سوم را درحالی آغاز کرد که پیشرفتهای اعجاب آور علمی و فنی وی را احاطه کرده است. فناوری اطلاعات بنیانهای جامعه صنعتی را سست کرده تا ستونهای جامعه اطلاعاتی را برپا کند. همانگونه که گذر از عصر کشاورزی و ورود به عصر صنعت، چالشها و مشکلاتی را...
-
وقت طلا نیست
سهشنبه 28 دی 1389 18:54
بحث مدیریت زمان سال هاست که ذهن افراد و صاحب نظران گرایش های مختلف خصوصاً علمای مدیریت را به خود مشغول کرده است و تاکنون دوره های آموزشی و سمینارهای تخصصی فراوانی در رابطه با مدیریت زمان برپا شده است اما سؤالی که مطرح است این است که آیا واقعاً ما توانسته ایم بر زمان احاطه پیدا کرده و آن را تحت کنترل خود درآوریم؟...
-
بیست مدیر ثروتمند جهان
دوشنبه 27 دی 1389 23:23
1) جک ولش نشریه فورچون در سال 1999 وی را «مدیر قرن» نامید. عمده شهرت خود را مدیون بازسازی و سازماندهی شرکت جنرال الکتریک است که سطوح مدیریتی را از 29 سطح به 6 سطح کاهش داده، برخی حوزههای کسبوکار را تعطیل کرده و درصد زیادی از زیردستان خویش را اخراج نمود. بهرغم تاکتیکهای قوی و بیپروای وی (به خاطر اخراج تعداد...
-
چگونه یک مدیر موثر باشیم ؟
یکشنبه 26 دی 1389 23:54
بدون در نظر گرفتن سن یا تجربه می توان با در نظر داشتن فنون ضروری، مدیری موثر بود. یک مدیر خوب همیشه چند راه ویژه برای ایجاد روابط کاری تاثیرگذار با گروه خود دارد. امروز استفاده از این فنون را در دفتر خود آغاز کنید و کارمندانتان از شما سپاسگزار خححزواهند بود. 1. انگیزه فردی افراد یا آنچه را برایشان ویژگی دارد دریابید....
-
چگونه تبلیغات دهان به دهان را هدایت کنیم؟
پنجشنبه 23 دی 1389 11:11
منبع: www.mckinseyquarterly.com تدوین و ترجمه: سلما رضوانجو در صورتی که شرکتی از بازاریابی از طریق توصیههای زبانی به خوبی استفاده کند، نتایج بسیارموثری به بار میآورد و میتواند چنان تاثیری در زمینه رقابت ایجاد کند که نتایج روشهای دیگر بازاریابی به ندرت به پای آن میرسد. با این حال بسیاری از نمایندگان بازاریابی از...
-
شش اشتباه رایج مدیران تازه کار
پنجشنبه 23 دی 1389 11:09
در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهات مدیران را آورده ایم تا شما از آنها دوری کنید : ۱- به همه نشون بدید کی رئیسه ؟ به من اعتماد کرده و قبول کنید که همه میدونن کی رئیسه ! شما مجبور نیستید رئیس بودنتان را به رخ بکشید و سعی کنید به همه حالی کنید که کی رئیسه !!!.البته فراموش نکنید که باید نشان دهید که بعنوان مدیر از چه...
-
مدیریت مهارتهای اجتماعی برای تغییر رفتار
پنجشنبه 23 دی 1389 11:05
شهرام شیرکوند نیازهای زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی، فرهنگی، تغییر ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده ارتباطات انسانی و تنوع، گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسانها را با چالشها، استرسها و فشارهای متعددی روبهرو کرده است که مقابله مؤثر با آنها نیازمند توانمندیهای روانی- اجتماعی است. فقدان مهارتها و...
-
هفت نکته کلیدی برای مدیران تازه کار
چهارشنبه 22 دی 1389 16:32
شما چه برای اولین بار است که مدیر می شوید و چه قبلاً مدیر بودهاید باید با انتقال به پست جدید محتاطانه برخورد کنید که این با یک برنامه قدم به قدم آغاز می شود. برای این کار چند توصیه عملی در زیر پیشنهاد می شود: 1 – رهبران غیررسمی را شناسایی کنید: رهبران غیررسمی می توانند کمک حال شما باشند یا این که به اعتبار شما...
-
چگونه تنش را مهندسی کنیم؟
چهارشنبه 22 دی 1389 12:10
چگونه میتوانیم با تنش ناشی از عدماشتغال یا از دست دادن حرفه و شغل خود کنار بیاییم؟ در اینگونه مواقع احساس رنجش، ناراحتی و خشم امری است طبیعی اما خبر خوش آنکه شما میتوانید تنش ناشی از عدماشتغال یا از دست دادن شغل را از طریق کنترل شرایط و حفظ روحیه خود به آسانی مهار کنید. این دوران سخت، زودتر از آنچه فکر میکنید از...
-
ایده هایی برای ساختن کارمندان
چهارشنبه 22 دی 1389 12:09
الف )کارمندان خود را با پرچمی که در دست دارید رهبری کنید.یک مدیر رهبر گروه خود است. مهم نیست که این گروه شرکتی بزرگ متشکل از 600 کارمند است یا یک شرکت کوچک شش نفری ، باید همواره با کارمندان خود مانند یک رهبر واقعی برخورد نماید. با پرچمی در دستانش تا کارمندان بتوانند از او پیروی کنند. در این نقل قول تفکر زیادی به خرج...
-
مدیریت ارتباطات
چهارشنبه 22 دی 1389 12:08
در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل مؤثر بر ارتباطات، گروههای غیررسمی و رسمی، راههای بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است.بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان، همکاران یا مشتریان میگذرد و گاهی در زمانی که مدیران تنها هستند ممکن است به واسطه...
-
نارضایتی متقابل فرد و سازمان
چهارشنبه 22 دی 1389 12:06
در هر سازمان و مؤسسهای نیروی انسانی بهعنوان سرمایه اصلی و رکن اساسی آن است. افراد شاغل در یک سازمان باید رضایت شغلی مطلوبی داشته باشند تا بتوانند از کارایی، نشاط عمومی و حداکثر بهرهوری برخوردار باشند. چنانچه این امر وجود نداشته باشد، ازبینرفتن انگیزه تلاش و ایجاد روحیه یأس و دلسردی، طبیعیترین انعکاس آن خواهد بود...
-
طبقهبندی هزینه ها در مدیریت پروژه
چهارشنبه 22 دی 1389 11:43
آکا ایران انجام هر فعالیتی، هزینههایی در بر دارد. این هزینهها شامل دو گروه اصلی به نامهای هزینههای مستقیم و هزینههای غیرمستقیم است.انجام هر فعالیتی، هزینههایی در بر دارد. این هزینهها شامل دو گروه اصلی به نامهای هزینههای مستقیم و هزینههای غیرمستقیم است. از مجموع این هزینهها هزینههای کل اتمام پروژه بدست...