ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
منبع: مدیرسبز
در کسب و کار، «روابط» نقش مهمی بازی میکنند، همه ما این موضوع را میدانیم اما اغلب آن قدر درگیر مسائل روزانه میشویم که به بهترین راههای ممکن برای ایجاد ارتباط فکر نمیکنیم.
وقتی با آدمهای موفق صحبت میکنیم، آنها دلیل موفقیتشان را در نوع رابطه و اعتمادی میدانند که بین شرکا و دوستان برقرار کردهاند.
به نیازهای دیگران توجه کنید
همه میدانند که هدف از تلاش برای ایجاد ارتباط، در نهایت این است که بتوانیم با هم و در کنار هم کار کنیم، اما برای رسیدن به چنین هدفی میبایست توجه به دیگران را سرلوحه تلاش خود قرار دهیم. جری ایکاف یکی از نویسندگان کتاب «مرز ارتباطات تجاری» در اینباره میگوید: «باید دقت کنید که دیگران برای چه چیز ارزش قائلند.» به اعتقاد وی کلید دست یافتن به چنین چیزی در «صبور بودن» و «کنجکاو بودن» است.
ادامه مطلب ...
منبع : نظام جامع اطلاع رسانی
ممکن است بازارغیررقابتى باعث شده باشد بسیارى از کارخانجات بزرگ محصولاتشان را بدون مشکل چندانى در داخل کشور بفروشند، ولى وقتى پاى صادرات محصولات به میان مى آید مشخص مى شود که ایرانیان چندان بازاریاب هاى خوبى نیستند.
تولیدکنندگان ما نمى توانند از تکنیک هاى بازاریابى به خوبى استفاده کنند و در نتیجه بعضى از اوقات هنگامى که پاى رقابت بر سر فروش کالایى مشابه با کیفیت مشابه بین ما و کشورى دیگر مثل ترکیه به میان مى آید، این کشور دیگر است که فروشنده بهترى از آب درمى آید.
بسیارى از بنگاه هاى کوچک ما هم مشکل بازاریابى حتى در داخل کشور دارند. براى همین است که به عنوان مثال برخى از تولیدکنندگان گل نمى توانند محصولاتشان را بفروشند و صنایع دستى ما با مشکلات بعد از تولید مواجه است و صنعت بیمه هم از فقدان بازاریابى خوب صحبت مى کند.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...