-
مدیریت و رهبری
پنجشنبه 9 دی 1389 00:07
مؤلف: دکتر سید محمد میر کمالی خلاصه کتاب: گردآورندگان: سعیده هدایتی، آزاده محمودیان- تهمینه کراچیان- نشر سیطرون- مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی در بین سایر انواع مدیریت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اصولاً علم متعلق به فرد یا جامعه خاصی نیست ولی هدف اساسی علوم حل معما ها و مشکلات فیزیکی،...
-
موانع و چالش های فراروی مدیریت دانش
پنجشنبه 9 دی 1389 00:05
مرضیه شجاعی چکیده : امروزه برخورداری از اطلاعات و دانش روزآمد به موقعیتی استوار برای ادامه حیات فردی و اجتماعی تبدیل شده و حتی توان رقابت در بازار منوط به کسب توسعه دانش فردی و سازمانی است تا حدی که دانش جزئی اساسی از سرمایه، تلقی شده است ، به منظور استفاده بهینه از سرمایه دانش در سازمانها، رشته جدیدی از مدیریت بنام...
-
آیا از سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات خود برای فروش استفاده
پنجشنبه 9 دی 1389 00:01
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 اگر شما فروشنده ای هستید که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی هستید که به افراد خدمات ارائه می کنید، در هر صورت گاهی مجبور خواهید شد که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری...
-
آسیب شناسی سازمانی
چهارشنبه 8 دی 1389 23:59
نویسنده : آندرو مانزینی خلاصه کتاب- مترجمان: علی عطافر، مرضیه قبادی پور، سعید آنالوئی- ناشر: انتشارات موسسه علمی دانش پژوهان برین- نوبت چاپ تابستان 85 - تلخیص: منیره علیپور- برنامه ریزی راهبردی: اصولاً برنامه ریزی راهبردی، کامیابی بلند مدت است. یک عامل کلیدی برای اطمینان از موقعیت رقابتی سازمان، توانایی در برنامه ریزی...
-
عوامل کلیدی موثر در موفقیت زنجیره تامین
سهشنبه 7 دی 1389 23:37
دکتر احمدرضا کسرایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشکده مدیریت مسعود ناظری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد تهران مرکز چکیده: در فرآیند تولید مجموعه عوامل داخلی و خارجی سازمان بایستی به شکل موثر نقش ایفا کنند تا اهداف سازمان به خوبی و با اثربخشی تحقق یابد. در این راستا تامین کنندگان در تامین...
-
[ بدون عنوان ]
سهشنبه 7 دی 1389 23:35
سید نوید نوربخش - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین چکیده این مقاله می کوشد تا عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ی الکترونیکی را از لحظه ی پیش از ورود به فروشگاه الکترونیکی تا پس از وقوع خرید ، مورد شناسایی قرار دهد.تاثیرات مثبت و منفی هریک از مؤلفه ها بررسی شده و همچنین به تفکیک...
-
عوامل اثرگذار برعملکرد زنجیره تأمین
سهشنبه 7 دی 1389 23:33
علی قلی پور سلیمانی * ، کامبیز شاهرودی ** ، اسماء سلیمی چمکاکایی :چکیده بهبود عملکرد زنجیره تأمین، یکی از مهمترین موضوعات برای آن دسته از شرکت هایی است که در پی کسب مزیت های رقابتی هستند. زنجیره های تأمین سیّال هستند و به طور پیوسته خود را با تغییرات موجود در عرضه و تقاضای محصولاتی که با آنها سر و کار دارند، تنظیم می...
-
مطالعه رفتار پس از خرید مصرف کننده
سهشنبه 7 دی 1389 23:30
محمد نظریان دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات، تهران چکیده تبلیغاتچی های ماهر و بازاریابان زبردست می دانند که فروش، پایان رابطه با مشتری نیست و در واقع آغاز یک رابطه ی بلند مدت با وی، جهت ترغیب به خریدهای بعدی و توسعه نام تجاری مزبور در میان سایر مصرف کنندگان از طریق توصیه محصول مزبور به ایشان...
-
بررسی اهمیت بازاریابی رابطه مند و درگیری ذهنی مصرف کننده در زمین
سهشنبه 7 دی 1389 23:02
آتنا طهماسبی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات تهران زمستان ۱۳۸۹ چکیده هدف این مقاله کشف عواملی است که منجر به نمودار شدن بازاریابی رابطه مند در عمل و علم می¬شود و اینکه چه عواملی به طور محتمل جهت گیری آینده بازاریابی رابطه مند را تغییر شکل می¬دهند. درک حرفه¬ای وعلمی بازار،...
-
خرید وسواسی
سهشنبه 7 دی 1389 22:43
مریم اجلالی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات چکیده: اخیراًخرید وسواسی موضوع مقالات متعدد پژوهش مصرفکننده و دیدگاههای روانپزشکی شده است. و این نوع خرید توسط برخی از محققان به عنوان اجبار و توسط دیگران به عنوان اعتیاد شناخته شده است. راهحلهای مشترک این مشکل درمان دارویی، شرکت در گروههای...
-
مدیریت آموزش مبتنی بر استراتژیهای سازمان
پنجشنبه 15 مهر 1389 23:53
سعید هداوند چکیده:تعاریفی که از کلمه مدیریت وجود دارد نشان می دهد که ماهیت وجودی آن از کنار هم قرار گرفتن و ترکیب شدن چندین عامل بر مدار هدف یا اهدافی مشخص شکل می گیرد. به این معنا و با رویکردی استراتژیک می توان مدیریت آموزش را بر مبنای ارتباط بین ماموریت و استراتژی سازمان با نیازهای آموزشی نیروی کار حال و آینده تعریف...
-
هوش هیجانی ،دانش مدیریت ارتباطات و دانش رهبری
پنجشنبه 15 مهر 1389 00:07
گزیده ای از سخنرانی دکتر گودرزی استاد برجسته جامعه شناسی آنچه که تقدیم شما می شود گزیده ای از سخنرانی بسیار جذاب دکتر گودرزی استاد برجسته جامعه شناسی و پژوهشگر مسائل اجتماعی است در نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران بیش از 15 سال است که هوش هیجانی نظر من را به خودش جلب کرده است. کتاب جوهره مدیریتی جان مارکسول کتاب...
-
هوش هیجانی چیست؟
پنجشنبه 15 مهر 1389 00:05
زندگی برای کسانی که فکر می کنند کمدی و برای کسانی که احساس می کنند تراژدی است (هوارس والپول) در واقعیت امر ما دو ذهن داریم، یکی که فکر می کند و دیگری که احساس می کند. این دو راه متفاوت شناخت، در کنشی متقابل، حیات روانی ما را می سازند. ذهن خردگرا همان مقام درک و فهم است که به مدد آن قادر به تفکر و تعمق هستیم. ولی در...
-
رهیدن از قانونهای کهنه راه برترین مدیران
چهارشنبه 14 مهر 1389 03:31
نویسندگان: مارکوس باکینگهام و کورت کافمن ترجمه: دکترعبدالرضا رضایی نژاد مقدمه :مدیران بزرگ جهان همانندی های کمتری دارند انان از جنسیت نژاد و سنین متفاوت هستند.روش های بسیاری را برمی گزینند و هدف های گوناگون دارند.ولی این مدیران بزرگ به رغم همه ی تفاوت ها در یک چیز مشترکند:دراغاز فعالیت و پیش از هراقدامی خود را از...
-
بررسی چالشها و مشکلات مدیران IT در ایران
سهشنبه 13 مهر 1389 02:58
اعظم فنایی-دکتر امیر حسین امیرخانی چکیده: به گفته کارشناسان، صنعت نرم افزار در ایران با مشکلات زیرساختی عدیده ای روبرو است اما تلاش های بسیاری در جهت رفع این مشکلات و رسیدن به ایده آل ها صورت گرفته است.ازمشکلات پیش روی شرکت های تولید کننده نرم افزاردر ایران می توان مشکلاتی همچون بالا بودن هزینه های تولید نرم افزار به...
-
اهمیت سرمایه فکری در بخش غیرانتفاعی
دوشنبه 12 مهر 1389 14:13
ترجمه: صمد مطلبی اصل چکیده: هدف این مقاله ، آزمون پنج مفهوم کلیدی مدیریت استراتژیک : سازمان صنعتی (O/I ) دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) دیدگاه مبتنی بر دانش (KBV)، کارت امتیازی متوازن (BSC) و سرمایه فکری (IC) در بافت یک سازمان غیر انتفاعی است و تعیین اینکه کدام یک در بخش غیر انتفاعی کاربرد بیشتری دارد. این مقاله مفاهیم...
-
اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده
دوشنبه 12 مهر 1389 14:12
اهمیت طراحی بسته بندی و نقش بسته بندی به عنوان ابزاری جهت برقراری ارتباط با مصرف کننده و انتخاب مارکهای تجاری دائما در حال رشد می باشد جهت تحقق اهداف ارتباطی لازم است که اطلا عات کافی در رابطه روانشناسی مصرف کننده توسط تولید کنند گان کسب شود این موضوع جهت درک واکنش مصرف کننده نسبت به بسته بندی کالای ضروری لازم است...
-
انواع شرکتها و طریقهی ثبت آنها در ایران
دوشنبه 12 مهر 1389 14:11
در این نوشتار که راجع به ثبت شرکت های تجاری است؛ ابتدا به معرفی مختصری از شرکتهای تجاری هشتگانه پرداخته، سپس مدارک ثبت هر شرکت را نام برده و بعد از آن رویهی عملی مراحل ثبت را به طورکلی توضیح دادهام. 1- تعریف شرکت سهامی عام شرکت سهامیعام، شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که...
-
انواع تجارت الکترونیک
یکشنبه 11 مهر 1389 00:50
نویسندگان: دکتر سهیل سرمد سعیدى، مهندس محمدرضا نوده فراهانى ارتباط بین تجارت و تکنولوژى دیر زمانى است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکى باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتى بود. در حدود 2000 سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتى را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین هاى دور دست یابند. با...
-
انواع بازار
یکشنبه 11 مهر 1389 00:48
بازار واژهای است که امروزه در بسیاری مجالس از آن سخن به میان میآید, بدون آن که در نظر گرفته شود که در حقیقت بازار چیست و چه تاثیری در تصمیمات مهم اقتصادی و اجتماعی و غیره میگذارد, برای مثال بسیار شنیده می شود که بازار تلفن همراه رو به رشد است, بازار فلان اتومبیل کساد است و یا بازار بورس ارزش سهام شرکت یا کارخانهای...
-
انعقاد قراردادهای الکترونیکی
یکشنبه 11 مهر 1389 00:46
چکیده انعقاد قرارداد نخستین بحث ماهوی مطرح در تجارت الکترونیکی است. باید دید که قواعد عمومی حاکم بر قراردادها تا چه حد در این سنخ از قرارداد قابل اعمال است و وضع قانون تجارت الکترونیکی تا چه حدی این قواعد را تحت تأثیر دارد . به این منظور اعتبار بیان اراده از طریق داده پیام و چگونگی شکل گیری توافق دو اراده مورد بررسی...
-
انضباط در سازمان با رویکردهای نو
یکشنبه 11 مهر 1389 00:44
زینب عسکری مقدمه: مطالعات نشان می دهد که برای فعالیت تمامی گروه های سازمانی وجود انضباط امری ضروری است. اعضای هر گروه باید میل و خواسته های شخصی خود را کنترل کنند و برای نفع همگانی،همکاری کنند.به عبارتی دیگر آنها باید خودشان را به نحوی منطقی با کدهای رفتاری تدوین شده توسط مدیریت سازمان تطبیق دهند و از این طریق با...
-
اندیشه های بزرگ در مدیریت
یکشنبه 11 مهر 1389 00:38
ترجمه : دکترمهدی ایران نژاد پاریزی فصل اول: مدیریت علمی موجب فراوانی می شود: مدیریت علمی وسیله نیرومندی برای ریشه کن کردن فقر است. 1- مدیریت علمی چیست؟ مدیریت علمی عبارتست از تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و ستاده ها و هزینه ها. که حدس ها و گمان و یا حساب سرانگشتی در آن جائی ندارد، بلکه مستلزم برنامه ریزی دقیق و اجرای...
-
اندیشههای مایکل دل
شنبه 10 مهر 1389 20:51
مایکل دل (MICHAEL DELL) در سال 1965 در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. پدرش روانپزشک و مادرش کارمند شرکت بورس بود. آنها می خواستند مایکل دکتر شود بنابراین، در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد، گرچه علاقه اول او کامپیوتر بود. روحیه کارآفرینی از همان کودکی جزئی از وجود مایکل بود. در 12 سالگی یک حراج تمبر راه انداخت و از این راه...
-
اندرو گرو
شنبه 10 مهر 1389 20:50
ترجمه و تدوین: مسعود بینش یک ویژگی شرکت اینتل این است که حتی افرادی با 20 سال تجربه را برای آموختن زمینه های نو و بی سابقه به مرکز آموزش بفرستد. ما در اینتل توانسته ایم دیوار میان دارندگان قدرت سازمانی و دارندگان دانش و خبرگی را فرو بریزیم. در عصر دیجیتال حرفه هرکس تنها به خودش مربوط است و او باید از آن نگهداری کند....
-
اندازه گیری برای چیست؟
شنبه 10 مهر 1389 20:49
بدون داشتن معیارهایی برای ردیابی نحوه انجام کار، بازاریابی و داشتن برنامه های تجاری عملاً بیهوده است. تاجران باید بدانند که چه فاکتورهایی در تجارت آنها موفقیت محسوب می شود و نیز باید بتوانند آنها را اندازه گیری کرده و تفاوت میان مقادیر اندازه گیری شده، معیارهای تعیین شده و شاخص ها را بررسی کنند. برای بازاریابی ترکیب...
-
اندازه گیری سرمایة فکری با نگاهی به بخش خدمات
شنبه 10 مهر 1389 20:48
دکتر محمد حسن فطرس و تورج بیگی چکیده: رشد نوین اقتصادی، از دانش و اطلاعات سرچشمه می¬گیرد. این امر موجب افزایش اهمیّت سرمایة فکری (IC= Intellectual Capital) به عنوان مقوله ای پژوهشی و اقتصادی شده است. نقش و سهم سرمایة فکری در پیشرفت مدیریتی، فنّی و اجتماعی اقتصاد موضوع تحقیقات جدید قرار گرفته است، به گونهای که دانش...
-
آمیزه بازاریابی (Marketing Mix)
شنبه 10 مهر 1389 20:46
در این مقاله به تعریف و اهمیت آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار پرداخته شده است ، جایگاه آمیزه بازاریابی در نظام بازاریابی شرکت مورد بررسی قرار گرفته است ، به بعضی از نظرات استادان و متخصصان بازاریابی در مورد آن و همچنین به انتقادات مهم به آمیزه...
-
امکان سنجی بازار و موانع آن در ایران
شنبه 10 مهر 1389 20:45
علی نیاکان چکیده: انجام مطالعات امکانسنجی کاربردی در بخش بازار همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیار همراه است که توجه نکردن به این موارد، در بسیاری از موارد نتایج کاربردی مطالعات بازار را به شدت منحرف خواهد کرد. در این پژوهش تلاش شد تا براساس تجارب گذشته و با اتخاذ نگرشی متفاوت، برخی از تنگناها، موانع و...
-
الیگارشی
شنبه 10 مهر 1389 20:38
معصومه قشقایی الیگارشی ترکیبی از کلمات لاتینOligos به معنای تعداد اندک و Archos و یا فرمانده است. اصولاً الیگارشی امری عرفی بوده و ماقبل دوران مدرن است و با قانون، زندگی نوین و دموکراسی همخوانی ندارد. در تعریف الیگارشی آمده است: «رژیم حکومتی که به وسیله چند نفر معدود اداره می شود و تمامی قدرت حکومت متمرکز در تعداد...