-
الگوی مدیریت عملکرد در بخش دولتی
شنبه 10 مهر 1389 20:35
علاءالدین رفیع زاده چکیده: استقرار مدیریت عملکرد در بخش دولتی، بسیار پیچیده است. اکثر کشورهای موفق، دارای نظام مدیریت عملکرد منسجمی هستند. در این مقاله که خلاصه یک پروژه مطالعاتی درمورد مدیریت عملکرد در بخش دولتی است، ابتدا مفاهیم کلی مربوط و ارتباط این مفاهیم با یکدیگر بررسی شده سپس رویکرد استفاده شده در برخی کشورها...
-
الگوی جامع تـوانمندسازی منـابع انـسانی
شنبه 10 مهر 1389 20:32
احمدرضا طالبیان - فاطمه وفایی چکیده: از آنجا که منابع انسانی باارزشترین عامل تولید و مهمترین سرمایه و منبع اصلی مزیت رقابتی و ایجاد کننده قابلیتهای اساسی هر سازمانی به شمار میآید، یکی از مؤثرترین راههای دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی، کارآمد تر کردن کارکنان سازمانها است.آنچه که در راستای توسعه منابع انسانی...
-
الفبای مدیریت
شنبه 10 مهر 1389 20:31
دکتر قاسم انصاری رنانی - زهره دهدشتی روابط انسانی : اساس موفقیت سازمان برمبنای نگرش رابطه مداری درمقایسه باوظیفه مداری قراردارد کلیه روابط انسانی صادقانه وپرمعنی براساس اصول کلی حقیقت ، انسجام وتعهد برقرارمی شود روح یک سیستم است که اهمیت بسزایی دارد،نه ضرورتأ شکل ظاهری آن.شرایط خاص جهت ایجاد روابط انسانی پایدارعبارت...
-
افقهای تازه تحقیق بازار
شنبه 10 مهر 1389 20:30
تحقیق بازار از آنجا که منحصراً با عرضه و تقاضا رابطهٔ تنگاتنگی دارد، از اهمیت ویژهای برخوردار است. پرواضح است که در این میان دانستن سؤالهای مصرفکنندگان، گوش کردن به گفتههای آنان، بررسی و تفسیر مدبرانه واکنشهای آنها در بافتهای اجتماعی و بازارهای وسیعتر، و ارائهٔ توصیههای کاربردی به تصمیمگیرندگان از نیازهای...
-
افسانه قیمت محوری در تغییر بازار
شنبه 10 مهر 1389 20:29
در بیشتر موارد شاهد این موضوع بوده ایم که کاهش قیمت به انتخاب محصول توسط مشتری انجامیده است اما این نکته را نباید به اشتباه به عنوان عامل رونق بازار برای یک محصول به حساب آورد و اینگونه تصور کرد که هر محصول (های تک) بر اثر کاهش مناسب قیمت در بازار فراگیر خواهد شد. کاهش قیمت به تنهایی متضمن رونق و فراگیری بازار یک...
-
اصول سرپرستی
شنبه 10 مهر 1389 20:28
گردآورنده: عیسی تاتاری مدیران فوقانی سازمان ها، به برنامه ریزی، سازمان دهی، رهبری، نظارت و ... می پردازند،ولی سرپرستان در پایین سلسله مراتب قرار دارند و به عبارتی در تقسیم بندی مدیریت جزو تحتانی سازمان می باشند. مفهوم سرپرست در سازمان ها متفاوت است. به طور مثال امکان دارد در یک شرکت تولیدی، سرکارگر یا مباشر را شامل می...
-
اصول پاسخگویی (The principle of Accountability)
شنبه 10 مهر 1389 20:27
چکیده : پاسخگوئی در اساسی ترین مفهوم خود،به جوابگوئی در برابر یک شخص، به خاطر عملکرد مورد انتظار تعبیر می شود. در این مقاله ما سعی کردیم به بحث پاسخگوئی و تفاوت آن با مسئولیت اشاره کنیم و ویژگیهای یک سیستم مناسب پاسخگوئی که شامل دسترسی آسان، پاسخگوئی سریع، دسترسی بدون دردسر،کارکنان با اختیار عمل ، گزینش و آموزش...
-
اصول بازاریابی و کسب و تجارت و افزایش سود در کار آفرینی
شنبه 10 مهر 1389 20:25
بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند. بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد. خلق...
-
اصلاح گر باشید
شنبه 10 مهر 1389 20:24
یکی از واژه هایی که در دنیای مدیریت ایران مورد کم لطفی قرار گرفته است واژه " نظارت و کنترل " است . نظارت از ناظر بودن می آید، یعنی اینکه مدیر هر سازمان، موظف است با نظارت دقیق و گزارش گیری بموقع از نحوه عملکرد کارکنان و نتایج حاصله مطلع شود. اما کنترل یعنی اصلاح کردن به عبارتی دیکته ننوشته غلط ندارد. مدیران...
-
اصل کار تیمی (ویژگی های یک همکار تیمی)
شنبه 10 مهر 1389 20:23
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 نویسنده : جان ماکسول مترجم: مرتضی ذوالانوار شما بدون بازیکنان بزرگ نمی توانید یک تیم بزرگ را بسازید.این حقیقت است.همانطور که این گفته مشهور میگوید:میتوانید با بازیکنان خوب ببازید ولی نمی توانید بدون آنها ببرید. اصل اول: انعطاف پذیری داستان: آقای کوینسی جونز یا کیو...
-
آشنایی با نظام آراستگی
شنبه 10 مهر 1389 18:49
ارائه: ابراهیم امیری مقدمه: آشنایی بانظام آراستگی درواقع آشنایی با چگونگی مدیریت مطلوب محیط کاراست این نظام درسازمان های تولیدی وخدماتی بسیاری ازکشورهای جهان استقرار یافته ونتایج باارزشی درسامان دهی ومرتب کردن محیط های کاری و ایجاد عادت های مطلوب و فرهنگ مشتری گرایی داشته است. این سیستم دربرخی ازسازمان های تولیدی...
-
آشنایی با حقوق تجارت الکترونیکی ... EB
شنبه 10 مهر 1389 18:47
در روزگاران قدیم مردم برای برطرف ساختن نیاز های خود از مبادله کالا با کالا استفاده می کردند . شیوه معمول این گونه معاملات بدین ترتیب بود که فرد کالای مازاد بر نیاز خود را با کالای مورد نیاز خود مبادله می کرد . مشکلات این گونه معاملات انسان را بر آن داشت تا کالایی بیافریند که در مقابل آن هم نیاز های خود را برآورده سازد...
-
آشنایی با اصطلاحات بازرگانی و گمرکی
شنبه 10 مهر 1389 18:45
ارزش کالای صادراتی در گمرک هر کالایی که به عنوان صادرات به گمرک اظهار می شود صرفنظر از قیمتی که طبق قرارداد برای آن تعیین شده به طور کلی فارغ از ارزش کالا در خارج دارای قیمتی است که قبلا توسط مرجع رسمی دولتی تعیین شده و به صورت فهرست قیمتهای صادراتی در اختیار گمرک , بانک و سایر سازمانها قرار می گیرد. لذا صادر کنندگان...
-
آسیب شناسی سازمانی
شنبه 10 مهر 1389 16:25
نویسنده : آندرو مانزینی خلاصه کتاب- مترجمان: علی عطافر، مرضیه قبادی پور، سعید آنالوئی- ناشر: انتشارات موسسه علمی دانش پژوهان برین- نوبت چاپ تابستان 85 - تلخیص: منیره علیپور- برنامه ریزی راهبردی: اصولاً برنامه ریزی راهبردی، کامیابی بلند مدت است. یک عامل کلیدی برای اطمینان از موقعیت رقابتی سازمان، توانایی در برنامه ریزی...
-
استفاده از مبانی روانشناسی در بازاریابی
شنبه 10 مهر 1389 16:24
میل به خرید اغلب برخاسته از تصمیمی نیمه آگاهانه است. در حقیقت 95 درصد اینگونه تصمیمات نیمه آگاهانه است. دانستن دلایل ناآگاهانه ای که مردم به واسطه آن خرید می کنند و استفاده درست و سودمند از این اطلاعات به یک فروش فوق العاده حتی فراتر از حد تصور فروشنده کمک خواهد کرد.مثلا باتغییر کلمات در یکی آگهی می توان بازده را دو...
-
استراتژی جودویی: روشی برای غلبه بر حریفان قدرتمند
شنبه 10 مهر 1389 16:23
امروزه رشد روزافزون ایجاد شرکتهای بین المللی و رقابت تنگاتنگ آنان برای داشتن سهم بیشتر از بازار، فضای بسیار سختی را برای تصمیم گیری مدیران بوجود آورد ه است. در چنین فضایی که یک اشتباه یا تصمیم نادرست مدیران شرکتها ،ممکن است به شکست دائم آنان منجر شود، داشتن استراتژی های رقابتی امری اجتناب ناپذیر است. استراتژی های...
-
استراتژی بازاریابی
شنبه 10 مهر 1389 16:22
هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی برای هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل 75 نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.در زیر یکصد نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد. ایده های کلی: نگذارید روزتان...
-
استراتژیهای کاربردی منابع انسانی
شنبه 10 مهر 1389 16:21
حسین صامعی مقدمه: مفهوم مدیریت منابع انسانی، از اواسط دهه هشتاد میلادی معرفی شد و هدف از آن ارایه روشهایی برای مدیریت کارکنان و کمک به بهبود عملکرد سازمان است. (سعادت، 1386)به منابع انسانی سازمان، دیگر نه به عنوان منبع هزینه بلکه همانند داراییهای ارزشمندی برای کسب مزیت رقابتی نگریسته میشود. به همین دلیل است که...
-
استراتژی های مدیریت
شنبه 10 مهر 1389 16:20
مترجمان: مهدی خیراندیش- علیرضا افشارنژاد چکیده: در جامعه فراصنعتی امروز، دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. با وجود این، ســازمانها در پرورش و اداره دانش با چالشهای بی شماری مواجه هستند. از آنجایی که صرفاً قسمتی از دانش به وسیله سازمان و قسمتی دیگر به وسیله افراد درونی می شود لذا نظارت و کنترل بر فعالیتهای دانشی...
-
استراتژی های مدیریت برای دانش شخصی و سازمانی
شنبه 10 مهر 1389 16:17
مترجمان: مهدی خیراندیش- علیرضا افشارنژاد چکیده: در جامعه فراصنعتی امروز، دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. با وجود این، ســازمانها در پرورش و اداره دانش با چالشهای بی شماری مواجه هستند. از آنجایی که صرفاً قسمتی از دانش به وسیله سازمان و قسمتی دیگر به وسیله افراد درونی می شود لذا نظارت و کنترل بر فعالیتهای دانشی...
-
استراتژی شما برای مدیریت دانش چیست
شنبه 10 مهر 1389 16:15
مترجم: محمد محمدی چکیده: مدیریت دانش چیز جدیدی نیست . درواقع ،از صدها سال قبل که مالکان شرکتهای فامیلی و یا پیشه وران زبده تجارت حرفه ای خود رابه طور کامل و دقیق به فرزندان و شاگردان خویش انتقال می داده اند، مدیریت دانش وجودداشته است . اما، تا سال 1990 که مدیران عالی سازمانها شروع به بحث درباره مدیریت دانش کردند چیزی...
-
استراتژی رقابت در بازار بیرقیب
شنبه 10 مهر 1389 16:12
مجید گلپایگانی - شهناز پیروزفر چکیده: هدف از این مقاله، بررسی تفکر جدیدی درباره استراتژی است. استراتژی و نوآوری در روشهای مرسوم، بر خلق ایده در محدوده تعیین شده و ساختار یافته صنایع موجود تمرکز دارد. نوآوری یک پدیده اتفاقی است که توسط تعداد محدودی از افراد درون شرکت، که معمولا در بخش تحقیق و توسعه فعالیت میکنند، به...
-
استاندارد تولید در سطح جهانی
شنبه 10 مهر 1389 16:11
در حال حاضر پیوستن کشور ما به روند جهانی شدن تولید و صنعت اجتناب ناپذیر است و تنها راهی که برای کشور ما باقی می ماند تقویت صنایع خود از دو بعد است. اول بعد کلان اقتصادی و تصمیم گیریهای کلان و دوم بعد خرد و سیاستهای داخلی صنایع که بعد کلان آن به سیاستگذاریهای دولت و بعد خرد آن به سیاستهای خود شرکتهای تولیدی بر می گردد....
-
ارزیابی منابع انسانی و تعیین شاخصها
شنبه 10 مهر 1389 16:09
تهیه کننده:رقیه صلاحی چکیده: در این مقاله موضوع شاخص در ارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار میگیرد و اهمیت پرداختن به شاخصهای فرایندی و سازمانی علاوه بر شاخصهای فردی تشریح میگردد. 1- مقدمه: در دنیای پرتحول امروزی که در آن سازمانها با قدرت هرچه تمامتر به رقابت مشغولند، بخش عظیمی از انرژی سازمان صرف توجه به کارکنان آن می...
-
ارزیابی سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات
شنبه 10 مهر 1389 16:07
محمد خان بابایی - احمد نادعلی چکیده: همانگونه که رقابت در سطح بین المللی رو به افزایش است ، تعداد زیادی از سازمانها، حجم عظیمی از منابع خود را در فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می کنند، تا بدین وسیله بتوانند مزیت رقابتی کسب کنند. اجرای پروژه های فناوری اطلاعات، نیازمند یک فرایند حساب شده است تا در نتیجه با...
-
ارزش نام تجاری
شنبه 10 مهر 1389 16:06
نام تجاری، دارایی شرکت است که باعث افزوده شدن ارزش محصول نهایی می شود. یک استراتژی نام تجاری قوی برای سهامداران ارزش ایجاد و همچنین نخبگان را به کار جذب می کند. اما از آنجا که یک الگوی استاندارد برای محاسبه ارزش نام تجاری وجود ندارد، درک میزان ارزش آن مشکل است.دو اتومبیل را در نظر بگیرید که در خط تولید یک کارخانه...
-
ارتباط موثر شغلی در محیط کار ، نقش وتقویت ارتباطات در مدیریت
شنبه 10 مهر 1389 16:05
در کسب و کار، روابط نقش مهمی بازی می کنند. وقتی با آدم های موفق صحبت می کنیم .آنها دلیل موفقیت شان را در نوع رابطه و اعتمادی می دانند که بین شرکاء و دوستان برقرار کرده اند.حقیقتاً ایجاد روابطی خوب که منجر به تجارتی موفق گردد، کار مشکلی نیست. این کار به یک تنظیم ذهنی نیاز دارد. یعنی می بایست مترصد امکانات باشید و در...
-
اخلاق در روابط عمومی
شنبه 10 مهر 1389 16:03
گردآورنده: عاطفه بلوچ مقدم حقیقت به عنوان امری اخلاقی: آیا واقعاً کلمه «دروغ» به معنای هر کاری می باشد؟ از یک سو همه دروغ می گویند، اما از سوی دیگر هیچ کس دروغ نمی گوید. زیرا هیچ کس حقیقت را نمی داند.این تعریف پیچیده و در عمل گیج کننده را کارمند روابط عمومی یکی از ده شرکت بزرگ آمریکایی ارائه داد. این تعریف بر مشکل...
-
اجرای مدیریت روابط مشتری در سازمانها
شنبه 10 مهر 1389 16:00
مدیریت روابط مشتری یک مفهوم تازه در ادبیات بازاریابی به شمار میرود که شرکتها به وسیله آن سعی می کنند که سود خود را از طریق افزایش رضایتمندی مشتری بالا ببرند. که با این تعریف می توان این مفهوم را دو سویه نامید. مدیریت روابط مشتری از بازارهای صنعتی، جاییکه مشتریان به تعدادی محدود وجود دارند برخی از شرکتها بقای خویش را...
-
اثرات شیفتهای کاری برعملکرد سازمان
شنبه 10 مهر 1389 15:58
فریباسیدجعفررنگرز-دکتر عباس افرازه چکیده : سنجش و ارزیابی همواره مورد توجه انسان بوده است. در واقع ارزیابی فرآیندی است که سعی در اصلاح و ارتقاء فرد دارد. امروزه با توجه به رشد و اهمیت زیاد سازمانها در اجتماع، ارزیابی سازمانها و مدیران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شاخصهای گوناگون به عنوان معیارارزیابی مدیران،...