-
بازاریابی و تبلیغات ، دروازه ورود ایران به تجارت جامعه مجازی
دوشنبه 22 فروردین 1390 01:25
به کمک اینترنت و فن آوری های نوین ارتباطی ، جهان در حال تبدیل به دهکده کوچکی است که در آن نوع تازه ای از مناسبات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جاری است و با شکل گیری جامعه اطلاعاتی الگوها و قواعد و روابط جدیدی در حال ظهور و شکل گیری می باشد. پرشین بلاگ به عنوان اولین سرویس دهنده وبلاگ و بزرگترین جامعه اینترنتی ایرانیان...
-
قوانین نیروی کار و قوانین کار
یکشنبه 21 فروردین 1390 13:10
منبع : مدیرسرا قوانین نیروی کار نیازمند توجهی بیشتری هستند زیرا رعایت آنها فشار بیشتری را بر سازمان ها وارد می کند. این امر بدان دلیل است که علیرغم توسعة قوانین، وظایف خاص مرتبط با کار هنوز هم یک مشکل مستمر در قبال خطراتی (بالقوه) هستند که ایمنی و سلامت کارکنان را تهدید می¬کنند. قوانینی که به این طریق تصویب شده اند به...
-
برند سازمانی: حیله یا کار؟
یکشنبه 29 اسفند 1389 10:39
تهیه کننده :سریما نازاریان منبع: HBR جرمیگفت: «سم، تو داری با من شوخی میکنی؟ فورت بزرگترین کار سازمان را برای ما ایجاد کرده است. او بهترین کارمند ما است. فورت ناکس بزرگترین پروژه سازمان را برایش به ارمغان آورده بود. اگر برای کارهایی که او کرده بود نبود، سازمان هنوز هم داشت با مشکلات دست و پنجه نرم میکرد.» سم گفت:...
-
موانع موجود بر سر راه مدیریت زمان
شنبه 28 اسفند 1389 13:41
نویسنده : ژان بقوسیان معمولا از وقت به درستی استفاده نمی شود و موانعی وجود دارند. با برداشتن این موانع می توانید خیلی سریعتر به اهداف خود برسید. در زندگی افراد موفق یک مشخصه مهم به چشم می خورد و آن استفاده مناسب از وقت است. براستی آیا تا بحال اندیشیده اید که باارزشترین سرمایه شما زمانی است که در اختیار دارید. فرض کنید...
-
آشنایی با MRP و ERPدر سازمان ها
شنبه 28 اسفند 1389 01:39
مولف: گسترش انفورماتیک ایران هر سازمان، هرچند که کوچک باشد، دارای بخش ها و سلسله مراتبی است. هر بخش مسئولیتهایی را بر عهده دارد که به نحوی تکمیل کننده وظایف سایر قسمت های سازمان میباشند. این بخش ها، در کل در جهت منافع سازمان قدم برداشته و سعی می کنند اهداف سازمان خود را عملی سازند، همچنین بسته به وظایف تعیین شده برای...
-
تجزیه و تحلیل مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی
پنجشنبه 26 اسفند 1389 01:49
مشتریان بسیار پیچیده شدهاند و درک آنها مشکلتر از گذشته است. مشتریان به خوبی به اطلاعات دسترسی دارند، انتظارات آنها افزایش یافته و درک وفاداری آنها مشکل است. سید محمد جواد رجالی - تغییرات سریع عدم اطمینان محیطی را به ارمغان آوردهاند، ولی تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان (تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان یک بینش کاربردی از...
-
برنامههای وفاداری
سهشنبه 24 اسفند 1389 20:36
منبع: http://www.wisegeek.com سریما نازاریان برنامههای وفاداری تلاشهای سازمانیافته بازاریابی هستند که با دادن پاداش به رفتارهای خرید وفادارانه (رفتارهای سودآور برای سازمان) سعی در گسترش دادن آنها در مشتریان دارند. کسبوکارها برنامههای وفاداری مشتریان را با دو هدف عمده پایهگذاری میکنند. مهمترین هدف این نوع...
-
نقش و تاثیر رهبران سازمانی در نهادینه سازی مدیریت دانش
دوشنبه 23 اسفند 1389 23:02
سید حسن حاتمی نسب – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد رضا طالعیفر – دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی،دانشگاه پیام نورتهران چکیده مقاله حاضر در ابتدا به تشریح مدیریت دانش پرداخته و سپس ضرورت واهمیت آنرا در سازمانهای کنونی مورد مداقه قرار می دهد. هر چند در سالهای اخیر، مدیریت...
-
توسعه بازار رقابتی
دوشنبه 23 اسفند 1389 22:55
منبع: همشهری آنلاین محمدحسین برخوردار امروزه در جهان باوری نوین بهمعنای حمایت از مصرفکننده بهعنوان اصل بیچون و چرای حیات اقتصادی درجامعه شکل گرفته است. مسلم این است که برای حمایت از مصرفکننده نیز، همانند دیگر مسائل اقتصادی باید روندی اصولی و سازوکاری متناسب با اهداف تعیین شده در نظر گرفته شود تا به این صورت اولا:...
-
بررسی فلسفه مدیریت بر مبنای هدف
دوشنبه 23 اسفند 1389 03:00
ترجمه : رضا صمدی بررسی فلسفه مدیریت بر مبنای هدفآنچه که عموماً شناخته شده به عنوان مدیریت بر مبنای هدف یک شیوه اصلاح طلبانه است که به معکوس کردن جریان برنامه ریزی می کوشد تا اینکه از پایین به بالای سلسله مراتب سازمانی در جریان باشد. در این مقاله در مورد فلسفه، ساخت و کار و مسائل مربوط به مدیریت بر مبنای هدف بر رسی می...
-
بازاریابی اثر بخش
یکشنبه 22 اسفند 1389 11:36
بازاریابی اثر بخش به عـنوان ساختن چیـزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیـر می شود » بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند. بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل...
-
تأثیر اجرای سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی
شنبه 21 اسفند 1389 14:34
تأثیر اجرای سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی بر مزیت رقابتی شرکتهای خصوصی از دیدگاه استراتژیک اکبر احمدی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در یک نگاه کلی میتوان گفت مؤثرترین استراتژی برای غیر دولتی کردن اقتصاد ملی معکوس کردن جریان واقعی دولتی شدن اقتصاد است. در این استراتژی آزادسازی اولویت اول را دارد و خصوصیسازی به...
-
این کمپانی نمی میرد گلدکوئست با جون اضافه !
پنجشنبه 19 اسفند 1389 16:02
حتما شما به عنوان یک مدیر با روش Network Marketing یا بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی آشنایی دارید و شاید خودتان برای مدتی در این مجموعه ها فعالیت کرده باشید و یا به دفعات زیاد در این شرکت ها پرزنت شده باشید . همه آنچه که تا امروز در مورد کوئست نت (گلدکوئست سابق) ، شرکتهای اینوست و طرحهای هرمی و از این قبیل شنیده اید...
-
رابطه بین سرمایه گذاری در سهام شرکتها و وفاداری به علامت تجاری
شنبه 14 اسفند 1389 11:00
نتایج یک پژوهش نشان می دهد افرادی که به طور منظم از محصولات یک نشان تجاری استفاده میکنند، احتمالاً سهام آن شرکت را خریداری خواهند کرد و نیز افرادی که مالک سهام یک شرکت هستند، شاید محصولات تولید شده آن شرکت را خریداری کنند. این پژوهش نشان می دهد، سهامداران برای شرکتی که سهام آن را دارند، ارزش قائلند، نه فقط به جهت...
-
نقش اطلاع رسانی در توسعه اقتصادی
پنجشنبه 12 اسفند 1389 13:29
منبع: برگرفته از مقاله " نقش اطلاع رسانی در توسعه اقتصادی" به قلم :"دکتر محمد نهاوندیان " در بحث تعادل اقتصادی می گوییم ، تعادل اقتصادی هنگامی تعادلی پایدار و مطلوب است -با تفکیکی که بین هر دو این مفاهیم قائلیم -که اطلاع اقتصادی برای طرفین معامله به میزان یکسان وجود داشته باشد. وقتی وارد بحث توسعه...
-
اقتصاد دانان چکار می کنند؟
پنجشنبه 12 اسفند 1389 13:27
توماس مایر مترجم: جعفر خیرخواهان علم اقتصاد چه حوزههایی را در برمیگیرد رایجترین تعریفی که از علم اقتصاد شده است بررسی تخصیص منابع و ابزارهای کمیاب در بین اهداف و خواستههای رقیب است، اما این تعریف خیلی کلی است؛ برای مثال در این تعریف بسیاری کارها که مهندسان انجام میدهند هم میگنجد. با این حال چنین تعریفی آشکار...
-
کسب درآمد وانحصار، بجای برنامه ریزی درصنعت تبلیغات
چهارشنبه 11 اسفند 1389 17:27
در بررسی وضعیت رسانه و برنامه ریزی برای صنعت تبلیغات ،قبل از هرچیزی باید بررسی کنیم که رسانه در ایران چگونه خلق می شود و در دست چه کسانی قرار می گیرد. آیا رسانه ها از راه قانونی واگذارشده و یا غیر قانونی چرا که از یک رسانه غیر قانونی، خط و مشی قانونی بعید است. به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، یک کارشناس بازاریابی دراین...
-
مدیریت منابع انسانی
چهارشنبه 11 اسفند 1389 14:52
سید حسین ابطحی-پیام نور خلاصه کتاب- ناشر: دانشگاه پیام نور: مدیریت عبارت اند ازفراگرد به کار گیری موثر منابع مادی وانسانی بر اساس یک خرده نظام ارزشی به وسیله ی برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت وکنترل برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده. سازمان عبارت اند ازگروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با...
-
راههای کسب رضایت مشتری و مشتری مداری
چهارشنبه 11 اسفند 1389 14:46
بر اساس مقاله از دکتر کامران صحت در کتابی از یک جامعه شناس خواندم که همه روابط انسان ها به گونه ای معامله می باشد و شما نمی توانید رابطه ای را بیابید که از قاعده معامله بودن مستثنا باشد، حتی در اعمال معنوی نیز چنین است. حال باتوجه به این که ما همواره در حال داد و ستد و معامله با دیگران هستیم، نباید فراموش کنیم که در...
-
«برند»، چنین، چرا؟
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:58
محسن ایلچی پیش از آن که «اهمیت برند در فضای کسبوکار» مورد توجه قرار گیرد، به نظر میرسد، با رویکرد تاریخی – تحلیلی باید دنبال این پرسش بود که چرا «برند در فضای کسبوکار ایرانی از اهمیت منطبق یا در مقیاس منطقهای برخوردار نیست؟» برای ارائه پاسخ به این پرسش میتوان از دریچه فرهنگ – سیاست – اجتماع به آن نگریست اما از...
-
نقش عوامل مختلف اخلاقی در افزایش اعتبار نام ونشان تجاری در جامعه
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:53
مرادیان چکیده یکی از مطالبی که در نام سازی برای محصولات کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اخلاقیات در نام سازی میباشد. در این مقاله اهداف نام سازی، مسئولیت اجتماعی، عوامل موثر برخرید اخلاقی، نقصهای مدلهای نام سازی، ارتباط آن با شهرت شرکت و دیدگاههای مرتبط با آن و لزوم توجه به نظرات اخلاقی تشریح شده است. کلیدواژه : نام...
-
روابط تبلیغات مارک موفق در چین با توجه به انتظارات کودکان چینی ا
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:48
سید عرفان الحسینی همدانی حسین حسین زاده این مطالعه در جهت ارزیابی رابطه بین گروههای تبلیغاتی نشان تجاری موفق در چین و عوامل مختلف مانند رابطه پیام رسانی و خلاقیت، انتخاب رسانه، بازار رقابت، سهم بازار، منحصر به فرد بودن محصول، روابط نماینده- متقاضی و بررسی این مطلب که چگونه انتظار از صادق بودن تبلیغات تلویزیونی و...
-
ایجاد نام و نشان تجاری در فضای اینترنت
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:47
سید محمد سراجی شرکتها برای دستیابی به اهداف و رسیدن به موفقیت نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق محیط می باشند. اینترنت فضای کسب و کار کنونی را متحول نموده و شرکتها را وادار ساخته، خود را با این محیط جدید مجازی هماهنگ نمایند.ایجاد نام و نشان تجاری نقش مهمی در موفقیت یا شکست شرکتها ایفا می کند و می توان از اینترنت به عنوان یک...
-
آیا نامهای تجاری فانی هستند ؟
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:45
نویسنده: مهندس فرزاد مقدم کارشناس ارشد ، مدرس و مشاور تبلیغات روز جمعه 2آپریل 1993. روزی که در ادبیات بازاریابی از آن به عنوان « جمعه سیاه » یاد می شود . چیزی که باعث تعجب همگان شد این بود که مارلبورو (Marlboro) یکی از قوی ترین نام های تجاری جهان قیمت های خود را تا 20% کاهش داد. این غول افسانه ای دنیای بازاریابی که...
-
برندی با نام ابوظبی
چهارشنبه 11 اسفند 1389 00:42
عظم احمدی چگونه فعالیت برندسازی ابوظبی ، شهری که اخیراً مجله فورچون به آن عنوان ثروتمندترین شهر دنیا را داده است در رشد وشکوفایی آن تاثیر گذاشت؟ دفتری با عنوان عجیب برند ابوظبی در سال 2007 تاسیس شد. این دفتر که به آن OBAD هم گفته میشد به گفته وب سایت آن دو هدف داشت: ساختن برندی که ماهیت اماراتی ابوظبی را به صورتی...
-
[ بدون عنوان ]
دوشنبه 9 اسفند 1389 13:54
مقدمه لازمست برای آنکه تاثیر سوگیریهای رفتاری کارآفرین فاوا در ایران را به بحث بگذاریم بدانیم کارآفرین در چه میدانی قراردارد و چه سرابهایی از درآمد و سود میبیند. لذا در این بخش به بررسی انواع متداول مدلهای کسب وکار و جریان نقدینگی آنها میپردازیم. ممکن است برای شما سوالاتی طرح شود که در صورت پرسش به آن خواهیم...
-
شکل گیری یک تیزر بانکی
دوشنبه 9 اسفند 1389 13:37
تهیه کننده: علیرضا کنگرلو این روزها تبلیغات زیاد و گوناگونی را از بانکهای مختلف در رادیو و تلویزیون می بینیم و می شنویم ، بانکها با شرکتهای مختلف تبلیغی که کار ساخت تیزرهای رادیویی و تلویزیونی را به عهده دارند که تعدادشان نیز بسیار زیاد است قرارداد ساخت می بندند و آن شرکت تبلیغی براساس طرحی از طرف خــــود و یا آن...
-
تأثیر بانک ها بر روی میزان نقدینگی
دوشنبه 9 اسفند 1389 13:36
مقدمه: امروزه پول وبانکداری از جمله مهمترین موضوعات اقتصادی دردنیا می باشند اهمیت مطالعه پول وبانک دراقتصاد رادردونکته می بایستی جست وجو نمود: اولاپول وبانک داری با توجه به ارتباط نزدیکی که باتغییرات حجم پول ،تورم، بیکاری وتحولات اقتصادی دارد ،دارای اهمیت است . ثانیا،از آنجایی که در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی،...
-
مدیریت کانالهای توزیع
یکشنبه 8 اسفند 1389 12:30
_ امیر بختایی و شادی گلچینفر : کارشناسان بخش مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی مقدمه یکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیمگیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است....
-
طراحی و انتخاب کانالهای توزیع در بازارهای صنعتی
یکشنبه 8 اسفند 1389 12:29
امروزه اکثر تولیدکنندگان صنعتی، کالاها و خدمات خود را از طریق واسطه ها بدست مشتریان صنعتی می رسانند. در واقع، نه تنها وظایف مربوط به توزیع( مانند،حمل و نقل و ذخیره سازی) بلکه بسیاری از فعالیتهای بازاریابی، از جمله فروش و قیمت گذاری نیز، بدست واسطه های برون سازمانی تحقق می پذیرد. انتخاب این واسطه ها و نظارت و کنترل بر...