-
من و مشتریانم... customer management
سهشنبه 3 خرداد 1390 12:11
نویسنده : دوین هاستینگز، سی. مترجم : مملکتدوست، دنیا مقدمه کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو میشوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام میدهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو میشود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را بفروشد و در سمینارهای...
-
مدیریت پیشبرانه پروژه
دوشنبه 2 خرداد 1390 12:52
بر اساس دیدگاه استراتژیک مدیریت پروژه توسط شبیه سازی مترجم: مهدی سهرابی چکیده: این مقاله یک رویکرد مدیریت پروژه را معرفی می کند که بر اساس یک نگرش استراتژیک در فرایند تکمیل پروژه متمرکز شده است. این قبیل نگرش استراتژیک به این معنی است که توجه روی اهداف پروژه باید در طول دوره انجام پروژه ادامه داشته باشد.رویکرد شبیه...
-
فروش، پیچیدهتر از هر زمان دیگر
یکشنبه 1 خرداد 1390 01:58
ب رایان تریسی - ترجمه الهام پورزینال - ماهنامه پیام مدیر موفق اشاره: کل فرآیند فروش، امروزه از هر زمان دیگری در گذشته پیچیدهتر است. در گذشته، فروشنده یکبار با واحد خریداری تماس تلفنی برقرار میکرد و خریدار نیز میبایست درباره خرید کالا یا محصول ارائه شده طی یک مرحله تصمیمگیری کند. در این شکل سادهفروش، ما از الگوی...
-
مدیریت پیشبرانه پروژه
یکشنبه 1 خرداد 1390 01:38
مترجم: مهدی سهرابی چکیده: این مقاله یک رویکرد مدیریت پروژه را معرفی می کند که بر اساس یک نگرش استراتژیک در فرایند تکمیل پروژه متمرکز شده است. این قبیل نگرش استراتژیک به این معنی است که توجه روی اهداف پروژه باید در طول دوره انجام پروژه ادامه داشته باشد.رویکرد شبیه سازی تابعی در طراحی سیستم مهندسی می باشد.این مقاله...
-
مهندسی مجدد
جمعه 30 اردیبهشت 1390 03:06
نویسنده: لطف اله علیپور چکیده: سازمان یک نهاد اجتماعی است که مبتنی بر هدف بوده و دارای سیستم های فعال و هماهنگ است و با محیط خارجی ارتباط دارد. در گذشته، هنگامی که محیط نسبتاً باثبات بود، بیشتر سازمانها برای بهره برداری از فرصتهای پیش آمده به تغییرات تدریجی اکتفا می کردند. ولی با گذشت زمان سازمانها دریافتــه اند که...
-
مدیریت فرهنگ سازمان
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 14:46
استانلی دیویس خلاصه کتاب: ترجمه ی: دکتر ناصر میر سپاسی – پریچهر محمد گرجی- گردآورنده : هانیه اسکندری: مقدمه : دنیای اقتصاد ، صنعت و بازرگانی امروز با چنان سرعتی در حرکت است که حتی غفلت جوامع فرا صنعتی در حفظ و افزایش تحرک خود و عقب ماندن از این رقابت خشن و سهمناک ، آنها را از حفظ موقعیت پیشرو و استراتژیک خویش باز می...
-
هوش هیجانی و اثربخشی بازاریابی کارکنان
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 14:28
دکتر حسین صفرزاده – استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز..[۱] دکتر کامل کمالی – استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.[۲] نازنین بنکدار مازندرانی – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، (گرایش بازاریابی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ..[۳] چکیده امروزه نظریه هوش...
-
چگونه از نیروی فروش برای آغاز رشد استفاده کنیم
سهشنبه 27 اردیبهشت 1390 21:48
منبع: McKinsey Quarterly مترجم: پریسا حبیبی در این مقاله به چهار روش خلاقانه که شرکتها میتوانند با کمک آنها از نمایندگیهای فروش خود به عنوان امتیازی برای رسیدن به رشد استفاده کنند، اشاره خواهد شد. هیچ راه گریزی از تاثیرات نیروی فروش درمسیر رشد شرکت شما وجود ندارد. گروه فروش خط مقدم یک کسب و کار است که در بهترین...
-
در بازاریابی چه نکنیم؟ لیست آنچه نباید انجام داد
سهشنبه 27 اردیبهشت 1390 14:18
منبع : کتاب وارن بافت وارن بافت میگوید: «تفاوت بین افراد موفق و افراد بسیار موفق در این است که افراد بسیار موفق به خیلی چیزها «نه» میگویند.» آیا میخواهید بیشتر نوآور باشید؟ انجام تمام کارهایی که وقت و انرژی شما را تلف میکند متوقف کنید. ما به لیستها علاقه داریم. ما دوست داریم چیزها را زیر هم بنویسیم و آنها را چک...
-
اسرار هفتگانه راهبری کسب و کار درعصر جدید
سهشنبه 27 اردیبهشت 1390 02:17
منبع : سایت حسابیران آیا تا به حال توجه کرده اید که در هر فرهنگی تمایل براین است که اطراف خودمان را برای پیدا کردن راهبر جستجو کنیم ؟ این یک ضعف است . آیا زمان آن فرا نرسیده است که درون خودمان را جستجو کنیم تا ببینیم چگونه در قرن بیست ویکم می توانیم خود راهبری باشیم که میخواهیم و به آن نیاز داریم ؟ من فکرمی کنم قطعاً...
-
رابطه آموزش و بهره وری نیروی انسانی
سهشنبه 27 اردیبهشت 1390 01:56
مولف:حمیدمظاهری راد چکیده: تغییر و پرورش اعتقادات ،ارزشها و الگوهای رفتاری مطلوب از طریق برنامه های آموزش عمومی از مهم ترین روشهای تغییر میباشد.برخی از دانشمندان مدیریت آموزش را مهمترین فعالیت سازمانی در آینده بشمار می آورند.در برنامه های آموزشی باید در مورد اثرات،ویژگیها و الگوهای رفتاری نامطلوب و همچنین عوامل اساسی...
-
بازاریابی پیشنهاد فروش و بازاریابی منحصر به فرد
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390 00:35
دنیای اقتصاد: سیده سارا قافله باشی هر تبلیغ باید حاوی یک پیشنهاد فروش و بازاریابی منحصر به فرد برای مصرفکننده باشد و جهت اثرگذاری اولیه در خصوص آن برند، باید به صراحت بگوید این محصول را بخرید و از این فایده منحصر به فرد آن بهرهمند شوید. پیشنهاد فروش منحصر به فرد (usp: unique selling proposition) یک مفهوم بازاریابی...
-
ایجاد جرقه خلاقیت در تیم کاری
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 12:48
منبع: McKinsey Quarterly نقل از روزنامه دنیای اقتصاد مترجم: پریسا حبیبی کشف تعصبات ریشهدار در یک شرکت و یا حتی در صنعت یکی دیگر از راههایی است که به کمک آن میتوان ذهن خود را از تفکرات وایدههای همیشگی که در جلسات مطرح میشوند، جدا کرد. همه سازمانها یک رویکرد مشترک در مورد «شیوه انجام کار در شرکت» دارند.این شیوه...
-
بررسی تأثیر ارزشهای محیطی و سبکزندگی به عنوان عوامل تعیینکنند
شنبه 24 اردیبهشت 1390 12:58
بررسی تأثیر ارزشهای محیطی و سبکزندگی به عنوان عوامل تعیینکننده رفتار اکولوژیک مصرفکننده دکتر بهرام خیری – استادیار، عضو هیئت علمی واحد تهران مرکز دکتر محمد بامنی مقدم – دانشیار، عضو هیئت علمی دانشکده علامه طبابایی بهناز رنجبر – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد...
-
اولین تجربه مدیریت
شنبه 24 اردیبهشت 1390 12:47
مولفان : لورن بلکر – گری اس تاپچیک خلاصه کتاب: مقدمه: اولین تجربه مدیریت افراد غالبا اتفاقی کسب می شود . استعفای مدیر سابق،کارایی بالا، توسعه شرکت وافزودن بخشهای جدید متداولترین عوامل ایجاد فرست برای کسب اوین تجربه است. حال آنکه اولین قدم که همیشه مهمترین و سخت ترین گام در این مسیر است را چگونه می توانیم طی کنیم در...
-
بازاریابی پارتیزانی
جمعه 23 اردیبهشت 1390 03:17
بهرام ایزدی امروزهدربازارهای گوناگون کسب و کار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی وجوددارد. شرکتهادرجستجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیردرراستای کاهش هزینه ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند. حتیدربازارهایی که با فشارها و مسائل درآمد و هزینهدرمراحل گوناگون چرخه عمر...
-
چطور وفاداری مشتریتان را بدست میآورید؟
جمعه 23 اردیبهشت 1390 01:37
منبع: مدیر سبز کتاب زاگ، انتشارات سیته، نویسنده: مارتی نیومیر مترجم: سارا میرزایی اجازه دهید آماری به شما اعلام کنم. بیش از 50 درصد از مشتریان حاضرند 20 تا 25 درصد قیمت بیشتری بپردازند تا نام تجاری مورد علاقهشان را بدست آورند؛ قبل از اینکه به نام تجاری دیگری روی آورند. در برخی گروههای کالایی، 5 درصد افزایش در...
-
مورد کاوی: بازاریابی سیاسی
چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 17:40
ابراهیم زارع پور- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نرگس آزاد – دانشجوی کارشناسی دانشگاه شاهد از زمان پیروزی لیندون جانسون و ظرف حدود نیم قرن گذشته آمریکا تنها دو رئیس جمهور دموکرات به خود دیده که اولی جیمی کارتر و دومی بیل کلینتون بوده است. ظرف همین مدت تنها یک رئیس جمهور...
-
بازاریابی برای چه؟
چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 16:10
چرا بازاریابی (مارکتینگ) برای یک بنگاه اقتصادی لازم است؟ امروزه بازاریابی (مارکتینگ) را میتوان یکی از مهمترین ارکان یک بنگاه اقتصادی به جهت نقش کلیدی آن در سوددهی و فروش بر شمرد. از اینرو سازمانهای بزرگ، بخشی را جداگانه برای انجام این فعالیت اختصاص میدهند . شناخت بخش بازاریابی (مارکتینگ) در یک سازمان و تاثیر آن بر...
-
پاسخگویی به مشتری جهت دست یافتن به مزیت رقابتی پایدار
چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 02:33
ابراهیم زارع پور – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران سید حمید خداداد حسینی – عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس حمیده رشادت جو – عضو هیآت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات چکیده با شدت گرفتن رقابت، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط به جای تمرکز بر روی...
-
افزایش بهره وری نیروی انسانی
سهشنبه 20 اردیبهشت 1390 02:22
دانیال رمضانپور – کارشناس ارشد مدیریت دولتی مدرس دانشگاه پیام نور رامسر چکیده منابع انسانی با ارزش ترین و مهمترین عامل توسعه هر کشوری محسوب می شود . مطالعه در این زمینه نشان داده است که کشورهای دارای تولید خالص ملی زیاد معمولاً دارای نیروی انسانی آموزش دیده و تعلیم یافته تر هستند . هدف از این مقاله بررسی اهمیت نیروی...
-
پنج فن موفق بازاریابی
سهشنبه 20 اردیبهشت 1390 02:14
برگرفته از: ماهنامه بازاریابی پنج فن موفق بازاریابی به شما کمک می کند که بتوانید فروش خود را افزایش دهید،این فنون کاربرد ساده ای دارد و در ایجاد هر کسب و کاری موثر است . 1- همیشه نوآوری داشته باشید . هر زمان که چیز جدیدی در کسب و کار خود ابداع می کنید،در واقع فرصتی برای فروش بیشتر خلق کرده اید. مثلا کار ساده ای همچون...
-
آیا شکل لوگو می تواند روی وفاداری مشتریان شما تاثیر گذار باشد؟
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 02:19
مهسا سلطانی نشان. تا کنون به شکل لوگو ها دقت کرده اید؟ لوگوهای برندهایی که می شناسید گرد هستند یا تیز و زاویه دار؟ چه رنگی هستند؟ آیا رنگ های لوگوها برای شما مهم است؟ آیا به تغییر رنگ و شکل لوگوی برند محبوبتان حساس بوده اید؟ این مقاله سعی دارد تا به شما کمک کند تا نسبت به انتخاب لوگو حساس تر باشید. لوگو نمای گرافیکی و...
-
ارتباط بین ریسک غیر سیستماتیک و بازده
شنبه 17 اردیبهشت 1390 01:06
دکتر علی رحمانی استادیار دانشگاه الزهرا الهام علیمردانی چکیده: آزمایش های اولیه مدل قیمتگذاری دارایی های سرمایه ای موید بتا به عنوان تنها متغیر تبیین کننده ای است که از قابلیت پیش بینی بازده یک ورقه بهادار وهمچنین سبدی از سهام برخوردار می باشد. در مطالعات علمی بعدی تورش های متعددی در مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه...
-
اصول سرپرستی و مدیریت سازمانهای فرهنگی و اجتماعی
جمعه 16 اردیبهشت 1390 00:44
گردآورنده : مجید خدابنده سازمانها در معنای وسیع کلمه، رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت، مهم-ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی یا مرگ سازمان ها تلقی میشود. مدیران، روند حرکت از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب مطلوب را هدایت، کنترل و رهبری می کنند. امروزه، انواع خدمات و تولیدات مورد نیاز جامعه را سازمانهای گوناگون فراهم...
-
مدیریت مشتری مداری: سازمانی یا جهانی؟
سهشنبه 13 اردیبهشت 1390 12:11
توسط: محمد افشار با وجود اینکه دیدگاههای متفاوتی از سوی صاحبنظران در زمینه توجه به مشتری ( مشتری مداری) ساخت در کلاس جهانی ارائه و پارامترهای مختلفی برای آن در نظر گرفته شده، و در مورد میزان تاثیر هر یک از این موارد هم نظرات متفاوتی وجود دارد، اما یک غایت کلی در تمام دیدگاهها سرآمدی در عرصه کسب و کار جهانی است. ....
-
بسته بندی های صادراتی ، فرصت یا تهدید
سهشنبه 13 اردیبهشت 1390 01:45
بهنام میرزایی؛ مدرس دانشگاه و عضو اتاق فکر سازمان بازرگانی تهران مقدمه: کشور ایران در حوزه اقتصاد مرحله زیست گذرانی را پشت سر نهاده و جهش ورود به مرحله صنعتی شدن (اقتصاد چند قطبی) را آغاز نموده که تواماً رفتار آنلاین اجتماع، مسائل جمعیت شناختی و روانشناختی را در بر می گیرد.بازاریابی جهانی شامل فرآیند تمرکز منابع و...
-
تحول استراتژی های بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو
سهشنبه 13 اردیبهشت 1390 01:38
توسط: محمد افشار با توسعه تجارت الکترونیک در سراسر دنیا به واسطه گسترش کاربری اینترنت الگوها و مدل های تجارت و اقتصاد به طور کلی دچار دگرگونی شد این مسئله نه تنها جنبه های تکنیکی و اجرایی کار را تغییر داد بلکه اصول و معیارهای استراتژیک را نیز دچار تحول کرد و در نتیجه بخش های مختلف تبلیغات، فروش، بازاریابی، مدیریت...
-
ضرورت بازنگری و اصلاح قانون تجارت
سهشنبه 13 اردیبهشت 1390 01:36
گرد آورنده : قدسیه ایومن (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ) چکیده : بیش از هفتاد سال از تصویب قانون تجارت می گذرد. قانون تجارت ایران در حال حاضر پاسخگوی نیازهای تجاری موجود در فضای بازرگانی کشور نبوده و باید بر اساس تغییرات ایجاد شده در مفاهیم تجاری و مرزهای جغرافیایی بازرگانی بازنگری و اصلاح شود. چون همه کشورها در این...
-
افزایش فروش با پشتیبانی از مشتری
شنبه 10 اردیبهشت 1390 12:42
نویسنده: زهرا ولی شریعت پناهی یک وب سایت تجارت اینترنتی چیست و چه بخش هایی دارد؟ اکثر ما می توانیم به این سوال پاسخ دهیم: مانند دیگر وب سایت ها متشکل از بخش های استاتیک و داینامیک است و در آن محصولات قابل فروش ارائه شده اند به همراه سبد خرید و سیستم های پرداخت آنلاین و... . اما چه چیز یک سایت تجارت اینترنتی را از بقیه...