-
مدیریت واردات در بوته فراموشی
سهشنبه 31 خرداد 1390 12:40
حمید زمان زاده روزنامه دنیای اقتصاد مقدمه بحث مدیریت واردات، عموما مورد توجه سیاست گذاران اقتصاد کشور و تحلیل گران اقتصادی بوده است، اما به دنبال تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم مدیریت واردات در جمع کارگزاران و مسوولان نظام، بحث مدیریت واردات در کانون توجهات قرار گرفته و سیاست های مختلفی در راستای مدیریت واردات از...
-
ضرورت ایجاد سازمان های یادگیرنده در دنیای امروز
سهشنبه 31 خرداد 1390 02:49
نویسندگان : دکتر سعید صحت عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی محسن میجانی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی چکیده سازمان ها قبلاً در محیطی پایدار به سر می بردند و وقایع آینده تقریباً قابل پیش بینی بودند. به طوری که مدیران می توانستند در شرایط مطمئن برنامه ریزی کنند. اما امروزه محیط به شدت در حال تغییر...
-
صد نکته کاربردی برای مدیریت بهتر
سهشنبه 31 خرداد 1390 02:46
برگرفته از کتاب 5250 راه برای مدیریت بهتر نوشته ران کلمن و کیلیزبری ترجمه محمد محمود 1) برای کارمندان ایجاد انگیزه کنید، عوامل انگیزه میتواند شخصیت قائل شدن، امنیت، به بازی گرفتن، شرایط کاری خوب و امکان ترفیع باشد. 2) از مدیریت بر مبنای هدف استفاده کنید. 3) از توانایی کامل افراد استفاده کنید، برای کار استانداردهای...
-
ارتباط موثر، مذاکره موفق
دوشنبه 30 خرداد 1390 00:29
- فصل یک: نقش هویت، واقع بینی و تأثیرات تاریخی در ارتباط مؤثر - فصل دوم: امپاتی، مهارت های کلامی و نظریات بارنلوند در ارتباط مؤثر - فصل سوم: هدف مندی علمی در ارتباط مؤثر - فصل چهارم: NLP، مهارت های غیرکلامی و زبان بدن در ارتباط مؤثر فصل یک: نقش هویت، واقع بینی و تأثیرات تاریخی در ارتباط مؤثر مقدمه اهمیت برقراری ارتباط...
-
چرا مردان هنوز هم بیشتر از زنان ترفیع شغلی میگیرند؟
شنبه 28 خرداد 1390 14:46
منبع: HBR , دنیای اقتصاد رییس ناتالی به او که یک مدیر ارشد بازاریابی در یک سازمان محصولات مصرفی بینالمللی و جانشین احتمالی رییساش است، پیشنهاد داد که پرونده شغلیاش را در سطح محلی مطرح کند. یک شبکه بین سازمانی به تنهایی برای رساندن او به نقش جدیدش کافی نبود و رییس به او گفت که او باید در رویدادهای منطقهای به صورت...
-
پیشبینی فرود دشوار اقتصاد چین در سال 2013
چهارشنبه 25 خرداد 1390 11:21
شادی آذری روبینی، استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک که بحران مالی جهان را پیشبینی کرده بود: اقتصاد چین پس از 2013 به «فرودی دشوار» میانجامد نوریل روبینی (Nouriel Roubini) اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک است. او از معدود اقتصاددانانی است که توانست به درستی رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ را پیشبینی کند. او یک سال قبل از آنکه...
-
مصاحبهای خواندنی با بیل گیتس
سهشنبه 24 خرداد 1390 13:43
روح الله فلاح کارولین گراهام -خبرنگار دیلی میل- به تازگی مصاحبه بسیار جالبی با بیل گیتس در سیاتل انجام داده است، مصاحبهای که بازتاب زیادی در فضای اینترنت پیدا کرده است. ترجمه خلاصهشده و آزادی از این مقاله را برایتان مینویسم: دسترسی و قرار مصاحبه با بیل گیتس برای مصاحبه چندان ساده نبود و درست به دشواری ملاقات کردن...
-
استرس در کارکنان و هزینههای واقعی آن
یکشنبه 22 خرداد 1390 11:30
مترجم: مائده ارباب زاده اکثر سازمانها به این مساله واقف نیستند که وجود استرس در کارکنان، هر ساله چه هزینهای برای آنان به همراه دارد. با در نظر گرفتن نقش استرس در 60 تا 90 درصد از مشکلات پزشکی، سازمانها دیگر نمیتوانند هزینههای ناشی از مراقبت پزشکی کارکنان را که در اثر استرس به وجود میآید، نادیده بگیرند. تحقیقات...
-
عملکرد بر پایه ی چشم انداز ذینفعان و مدیران قسمت های مختلف شرکت
یکشنبه 22 خرداد 1390 11:27
(مطالعه موردی: بازار یابی شرکت بستنی کاله) محمد مهدوی مزده استادیار دانشگاه علم و صنعت Mazdeh@iust.ac.ir توحید کمیجانی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت T_komijani@ind.iust.ac.ir چکیده از آنجایی که سازمان ها و واحد های بازاریابی شرکت های بزرگ به طور کلی دارای ماهیت پیچیده ای می باشند، فعالیت های خلاق، منحصربه فرد و...
-
سرمایه فکری و مدیریت دانش
شنبه 21 خرداد 1390 01:29
نویسنده: مریم پورعینی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ایمیل: maryamporeiny@yahoo.com چکیده: در این مقاله در باره سرمایه فکری و مدیریت دانش و استراتژِی های لازم بیان میشود و در ادامه هم روشهای اندازه گیری سرمایه فکری و مدیریت دانش گفته می شود. در عصر فرا رقابتی سازمانها با...
-
مدیریت تیم فروش مجازی و اتوماسیون نیروی فروش
چهارشنبه 18 خرداد 1390 22:49
صدف- علی عرب دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – دانشگاه آزاد اسلامی قزوین چکیده: این مقاله به بررسی مدیریت تیم فروش در محیط مجازی و اتوماسیون نیروی فروش می پردازد. امروزه یکی از چالش های اساسی سازمان ها ظهور تکنولوژی های جدید و کاربرد آن هاست.ابزار های مبتنی بر تکنولوژی همچون برنامه های کاربردی مدیریت ارتباط با...
-
تحلیل در مورد «تعدیل نیروی انسانی»
سهشنبه 17 خرداد 1390 16:25
مراد احمدیپور با جمعی از فعالان کسب و کار و منابع انسانی به مناسبتی دور هم بودیم. یکی از دوستان باتجربه از زمانی میگفت که مجبور شد اپراتور لیفت تراکی را تعدیل کند که حتی پس از تعدیل! یکی از پاهایش در عملیات شرکت، حاضر نشده بود به خاطر وفاداری و حس تعلق، از شرکت شکایت کند؛ بدتر آنکه هیچ پروندهای هم در خصوص علت صدمه...
-
مدیریت سنجیده
پنجشنبه 12 خرداد 1390 10:50
سید محمد باقری زاده خلاصه کتاب: ((مدیریت سنجیده)) (دفتر اول پاسخگویی به نیازهای بنیانی مرحله سنجیدگی اداره سازمان در ایران . مدیریت سنجیده به این حقیقت توجه دارد که هدف عالی زندگی, بالاتر از شئون و پدیدههای خود زندگی است .در این کتاب, مولف با پذیرش و محترم داشتن ساحت علم و دانش و فنون مدیریت, انسان را جزیی از طبیعت...
-
جایگاه مدیریت دانش در مدیریت منابع انسانی (HRM)
پنجشنبه 12 خرداد 1390 10:43
حسین کنجی نیا - استادیار ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت زیبا طالبیان صوفی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت چکیده مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی دو مقوله مهم در مدیریت سازمان می باشد. علی رغم ادبیات گسترده ای که در خصوص هر یک وجود دارد ، کاربردی نمودن آنها...
-
چالشهای مدیران سازمانها در قرن بیست و یکم
سهشنبه 10 خرداد 1390 11:38
عبدالاحد شیخ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد علیآباد کتول خلاصه : محمود روح بخش مدیر موفق کسی است که واحدش عملکرد بالا به دست آورد و با گذشت زمان آن را به صورت واحدی توانا حفظ کند. این مدیر، پیوسته قادر است سایر کارکنان را در انجام بموقع و مؤثر کارها یاری نماید. اما شغل هر مدیر، امروزه با تغییرات پیش بینی نشده محیط،...
-
شبکه های مجازی، کلید قدرت در قرن ۲۱
سهشنبه 10 خرداد 1390 11:26
“جوزف اس٫ نای ” (Joseph S. Nye) استاد برجسته دانشگاه هاروارد در مقالهای که در سایت “مرکز علوم و امور بینالمللی بلفر – دانشکده کندی هاروارد ” منتشر گردیده است به شرح قدرت سایبری در جهان امروزی پرداخته که البته این مقاله برگرفته است از کتابی اثر خود این نویسنده با عنوان “آینده قدرت در قرن ۲۱ ” که به زودی (در سال...
-
نقش برنامه ریزی نیروی انسانی و راهکارهای بهینه سازی آن
سهشنبه 10 خرداد 1390 11:23
دکتر حسین گنجی نیا – عضو هیئت علمی ، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت* سمانه اخوان فومنی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت(نویسنده مسئول)** چکیده برنامه ریزی نیروی انسانی به سازمان کمک می کند تا از وضعیت نیروی انسانی خود، نیروهای مازاد، کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف و یا...
-
شیوههای مدیریتی در 9 کشور دنیا
یکشنبه 8 خرداد 1390 17:22
مترجم: آزاده معدنیان مالزی کسانی که قصد دارند در مالزی مدیریت موثری بر دیگران اعمال کنند باید از موارد کلیدی مشخصی آگاهی داشته باشند که ممکن است نسبت به آنچه در کشور خود با آن سر و کار داشتهاند، تفاوتهای عمدهای داشته باشد. نخستاینکه در سیستم سلسله مراتبی مالزی، از مدیران انتظار میرود اشخاصی باشند که لایق احترام...
-
نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی
یکشنبه 8 خرداد 1390 13:14
دکترحسین گنجی نیا – عضو هیئت علمی ، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت سمانه اخوان فومنی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت چکیده هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند...
-
مدیریت درآمد و بیشینه کردن سود
شنبه 7 خرداد 1390 11:14
www.financialgroup.ir دارایی فناپذیر (Perishable) یا فاسدشدنی، نوعی از کالا است که اگر تا موعد خاصی به فروش نرود، فاسد میشود. یعنی دیگر قابل فروش نیست و درآمد بالقوه حاصل از فروش آن از دست میرود. به عنوان نمونه، میتوان به بلیت هواپیما، رزرواسیون یک اتاق هتل در یک روز، ظرفیت تولید یک کارخانه در یک بازه زمانی و......
-
نقش مدیریت هزینه در کاهش هزینه ها
شنبه 7 خرداد 1390 11:11
نویسنده: ابوالقاسم فخاریان مدیریت هزینه در یک بیان ساده عبارت است از به کارگیری مطلوب و توام با کارآیی منابع سازمان در جهت ارزش آفرینی برای مشتریان. این تعریف بر این نکته محوری تاکید دارد که سودآوری و رشد بنگاه از طریق خلق ارزش برای مشتریان تحقق می یابد. منشا ثروت زایی بنگاه های اقتصادی و سازمان ها مشتریان هستند و...
-
مدیریت هزینه
شنبه 7 خرداد 1390 11:09
سازه اطلاعات سامان ( www.sis eg.com ) پیشرفت سریع و شگرف فناوری همراه با افزایش روزافزون رقابت در بازارهای جهان، مدیران واحدهای اقتصادی را ناگزیر از تولید محصولاتی با کیفیت بالا، ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و درعین حال با کمترین بهای تمام شده کرده است. این انتظارات، الزامات بیشتری را از لحاظ تامین اطلاعات موردنیاز،...
-
رضایتمندی الکترونیک
شنبه 7 خرداد 1390 10:54
علی اصغر ماشینچی - عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد – کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد واحد رشت چکیده: امروزه شناسایی و درک از مشتریان برای سازمانها در این محیط رقابتی و متغیروالکترونیک از اهمیت بالایی بر خوردار است و باعث موفقیت سازمانها میشود. اگر بازاریابی ،فرایندی برای شناسایی...
-
Job 2.0 – فصل مشترک تکنولوژی و شغل
شنبه 7 خرداد 1390 10:52
نویسنده : مهرداد نایب | نقل از وبلاگ ویزویز در حال حاضر سیستم سنتی شغل در حال تغییر است و ما در مرحله گذار از Job 1.0 به Job 2.0 هستیم . عصر Job 1.0 بسیار سادست .ما متولد می شویم، به مدت تقریبا ۱۰ سال تحصیل می کنیم و سپس در یک رشته به صورت تخصصی پای به دانشگاه می گذاریم و تبدیل به یک برنامه نویس ٬ آرشیتکت ، عکاس ،...
-
تکنیک های ارزشیابی پرسنل
پنجشنبه 5 خرداد 1390 12:36
نویسنده : فرانک اسکات - لنون ترجمه و تدوین : دکتر علی دنیادیده- تهیه کننده : سمیرا صمیمی مقدمه : بهبود عملکرد: عملکرد یک سازمان مستقیما به عملکرد افراد کلیدی آن سازمان بستگی دارد . بنابراین اکثر سازمان های پیشرو از سیستم ارزشیابی عملکرد برخوردارند و یا آن را به کار می گیرند. این سیستم اغلب سیستمی هدف دار است . عملکرد...
-
سرمایه گذاری روی کارکنان
پنجشنبه 5 خرداد 1390 11:43
خلاصه کتاب سرمایه گذاری روی کارکنان ، نوشته : مایک پیرت Mike Peart ، ترجمه و تدوین گروه کارشناسان ایران ، چاپ اول در دورانی که بهسازی مدام تنها گزینه ای است که در برابر سازمان هایی وجود دارد که می خواهند در دنیای تغییرات سریع باقی بمانند. سرمایه گذاری روی کارکنان تنها استاندارد و گزینه ای است در جهان که می تواند...
-
شاخص های مشتری مداری در بانک های ایرانی
چهارشنبه 4 خرداد 1390 11:26
منبع: www.absi.ir مشتری مداری در عرصه کسب و کار مقوله ای است دو وجهی که بر مبنای شاخص های کمی و کیفی سنجیده می شود و رویکرد اصلی آن تاکید بر اصول و روش هایی است که سه شاخص زیر را تامین نماید. اولین شاخص تامین مدام و همگام با تغییرات محصول و سرویس مورد نیاز مشتری است شاخص بعدی خلق ارزش برای مشتری است و در نهایت جلب...
-
انواع بازار و مشتری های آن
چهارشنبه 4 خرداد 1390 03:08
نوشته شده توسط فرنود حسنی منبع : شبکه زنان کارآفرین بازار واژه ای است که امروزه در بسیاری مجالس از آن سخن به میان می آید, بدون آن که در نظر گرفته شود که در حقیقت بازار چیست و چه تاثیری در تصمیمات مهم اقتصادی و اجتماعی و غیره می گذارد, برای مثال بسیار شنیده می شود که بازار تلفن همراه رو به رشد است, بازار فلان اتومبیل...
-
بازاریابی بر اساس جنسیت مخاطب
چهارشنبه 4 خرداد 1390 02:09
منبع: http://insight.kellogg.northwestern.edu/index.php مترجم: سریما نازاریان زمانی که اولویتهای مردانگی به مردان زور میگوید زمانی که یکی از دانشجویان دکترای مدیریت در دانشگاه نورتوسترن شروع به تحقیق در مورد تاثیرات عجیبی کرد که شکل چیزهای مختلف میتواند بر رفتار افراد داشته باشد، هرگز فکر نمیکرد که تحقیقاتش به...
-
وضعیت بازاریابی در ایران
چهارشنبه 4 خرداد 1390 02:06
نویسنده : شهرام آ زاد منبع : روزنامه سرمایه ● بازاریابی در دنیای کنونی بازاریابی در دنیای صنعتی امروز، مشتری را از سهامداران شرکت می داند و او را شریک تولیدکننده در نظر می گیرد زیرا آنان معتقدند که اگر خریدی صورت نگیرد تولید هم استمرار نخواهد داشت. در کشورهای پیشرفته به دلیل رقابت شدید در تولید محصولات مشابه، اگر...