-
عوامل نامساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شم
شنبه 10 اردیبهشت 1390 02:26
منبع: چهارراه تبلیغات با وجود همه عوامل مساعدی که تبلیغات تجاری را در ایران به سوی رشد و کمال میبردند عواملی نیز وجود داشتند که مانع از این میگردید که رشد و تکامل تبلیغاتی بازرگانی سرعت و جهت مطلوب را داشته باشد. مهمترین این عوامل نامساعد به شرح ذیل میباشند. اول ـ بیاعتقادی مقامات دولتی: مقامات دولتی در ایران...
-
تفکیک کردن بازار در دست تهیه (در حال تولید)
پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390 01:00
اکبر احمدی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دبی هریسون، هانس جلبرگ این مقاله نقطه آغاز تجربی را برای این ادعا بر میگزیند که بیاکور، تولید کننده سوئدی پیشگام در بیوسنسورهای کششی، «در آرزوی خلق بازار خودش بود» یک مطالعهی موردی عمیق، تشریح میکند که چطور بیاکور فعالیتهای تفکیک را برعهده گرفت، در حالیکه بازار را برای...
-
اولین تجربه مدیریت
پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390 00:42
مولفان : لورن بلکر – گری اس تاپچیک خلاصه کتاب: مقدمه: اولین تجربه مدیریت افراد غالبا اتفاقی کسب می شود . استعفای مدیر سابق،کارایی بالا، توسعه شرکت وافزودن بخشهای جدید متداولترین عوامل ایجاد فرست برای کسب اوین تجربه است. حال آنکه اولین قدم که همیشه مهمترین و سخت ترین گام در این مسیر است را چگونه می توانیم طی کنیم در...
-
تغییر و تحول و بهبود سازمان
پنجشنبه 8 اردیبهشت 1390 00:30
دکتر رستگاری (استاد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین) سعید پناهی (دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی) محمدرضا حاجینژاد (دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی) ماهنامه پیام مدیر موفق آگاهی سازمان با پدیده تغییر روبهرو میشود و گاهی آگاهانه در صدد ایجاد تغییر برمیآید تغییر میتواند برای سازمان مفید یا زیانآور...
-
گامهای ایجاد یک باشگاه مشتری
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 14:35
برای ایجاد یک باشگاه مشتری اثربخش، چند گام وجود دارد. اول، یک تیم پروژه ای متشکل از رشته های گوناگون ایجاد کنید. به طوری که وقت آن به طور کامل به تهیه یک برنامه قوی / موثر اختصاص داشته باشد، پس گامهای زیر را ایجاد کنیم ۱- اهداف باشگاه: در ابتدا، اهداف باشگاه باید به وضوح تعیین شوند. البته هدف اصلی یک باشگاه مشتری...
-
باشگاههای مشتری (Customer Clubs)
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 14:34
امروزه بسیـــاری از شرکتها مبالغ زیادی را برای ایجاد روابط با مشتــــریان خود خرج می کننــد. مدیریت روابط بـــــا مشتری ( CRM) ، بـــــــازاریابی یک به یک (one-to-oneMarketing) و ارتباطات رو به افزایش، تعدادی از استراتژی هایی هستند که شرکتها به منظور جذب و حفظ مشتریان ، از آنها استفاده می کنند. رویکرد دیگر، عبارت است...
-
بخش بندی بازار
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 14:32
منبع: ماهنامه تدبیر - بخش کلینیک بازاریابی و تبلیغات نوشته شادی گلچین فر و امیر بختائی بخش بندی بازار، فرایندی است که بر اساس آن یک بازار به زیربخشهای متمایزی از مشتریانی که نیازها و مشخصاتشان یکسان است تقسیمبندی می شود. از آنجاکه مشتریان هر بخش نیازها و خواستههای یکسانی دارند، به یک طرح بازاریابی و یک محصول خاص به...
-
تبلیغات رایگان
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 14:31
منبع: کتاب روابط عمومی ترجمه بنفشه فرهمندی خصوصیات متعددی روابطعمومی را از تبلیغات متمایز میکند، ولی تفاوت بنیادی آنها این است: برای آگهی دادن باید پول بپردازید، ولی روابطعمومی رایگان است. وقتی که برای شرکتتان آگهی میدهید، برای فضایی که اشغال میکنید، هزینهای میپردازید؛ ولی زمانی که اعلان مطبوعاتی شرکتتان سبب...
-
آشنایی باحقوق تجارت الکترونیک
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 01:08
دکتربهرام خیری حسین نصیری قره قیه دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مقدمه : بسیاری ازاقتصاددانان ، مختصصان ودوراندیشان عقیده دارند که درسالهای اخیر ، انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است که جهان را وارد عصر اطلاعات کرده است وبسیاری ازجنبه های اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی حیات بشر رادستخوش تحولی شگرف ، نموده...
-
چگونه یک تیم مدیریتی قوی تشکیل دهیم ؟
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 00:59
مترجم: مائده ارباب زاده منبع: www.buzzle.com رشد تیم های مدیریتی برخاسته از نیاز به توسعه و اجرای برنامه های تغییر یا حل مسائل مهم داخلی و خارجی است. وجود دیدگاه های حرفه ای متعدد، تفکر جمعی، هدف و عملکرد مشترک برای اطمینان از حصول نتایج مطلوب ضروری است. هیچ سازمان تجاری نیست که بتواند بدون یک تیم مدیریتی قوی که...
-
چگونه کارمند خود را اخراج کنیم؟
چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 00:56
نگام دادن خبر بد سعی کنید خیلی سریع، واضح و مختصر به اصل موضوع بپردازید. اکثر مدیران به جز دونالد ترامپ (یکی از موفقترین مدیران آمریکایی) معتقدند اخراج کارمندان یکی از دشوارترین کارهایی است که همواره با آن درگیر هستند. برای اینکه بتوانیم راهکارهایی هم به مدیران و هم به کارمندان از کار بر کنار شده ارائه دهیم، با...
-
بازاریابی سیاسی: چگونگی استفاده از تکنیکهای بازاریابی به منظور م
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 02:29
بازاریابی سیاسی: چگونگی استفاده از تکنیکهای بازاریابی به منظور موفقیت در مبارزات انتخاباتی ابراهیم زارع پور – دانشجوی کازشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات انسیه تاکی – دانشجوی کارشناسی مدیریت صنعتی دانشگاه شاهد ازاریابی یعنی جلب توجه بوسیله ارائه یک ارائه ارزشمند، این ارائه می تواند در...
-
اندیشههای اقتصادی که اغلب بد فهمیده میشوند
جمعه 2 اردیبهشت 1390 01:54
توماس مایر مترجم: جعفر خیرخواهان بسیاری از پیشرفتهای علمی به این خاطر رخ داده است که اندیشهها دقیقتر بیان شدهاند. برای مثال در جهان پیش از نیوتن، همه اشیاء به سمت پایین کشیده میشوند، اما نیوتن برای اینکه نیروی جاذبه را درک کند مجبور شد خود را از این تفکر که جاذبه باعث سقوط اشیاء به «پایین» میشود رها سازد. یک حجم...
-
تـشــــویـــق... encouragement
پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390 01:32
شویق سیستم انگیزشی فرد را تحریک میکند و احساس خوشایندی در او بوجود میآید مهدی یاراحمدی خراسانی مقدمه زمانی که با شیوههایی سر و کار داریم که به منظور تاثیرگذاری بر رفتار افراد مورد استفاده قرار میگیرند، به مواردی چون کنترل ، تنبیه و تشویق برخورد میکنیم. بطور کلی عوامل بسیار زیادی وجود دارند که رفتار فرد را تحت...
-
مشتریانی بیابید که فروشنده شما باشند
پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390 01:30
نویسنده: برایان تریسی ترجمه: علی یزدی مقدم چرا مردم خرید می کنند 84 درصد از کل فروش در آمریکا نتیجه تبلیغات شفاهی است. وقتی که فروش کالایی به شدت افزایش می یابد قسمت زیادی از این افزایش فروش مربوط به توصیه مشتریان کنونی به مشتریان آینده است مثلاً اگر فردی کالای شما را بخرد و از آن راضی باشد او آن را به همکاران، هم...
-
تعیین ارتباط میان مشوّق های فروش و وفاداری مشتریان به فروشگاه ها
چهارشنبه 31 فروردین 1390 01:45
دکتر شهرام گیلانی نیا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی- (واحدرشت) دکتر محمّد طالقانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی- (واحدرشت) حامد پوریوسفی درگاه دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی- (واحد رشت) چکیده : در محیط کسب و کار امروز تنها واحدهای دولتی و انحصاری هستند که نیازی به مشتریان وفادار...
-
استراتژیهای ناب و چابک و عملکرد بازاریابی شرکت
چهارشنبه 31 فروردین 1390 01:43
اسماعیل ملک اخلاق – استادیار دانشکده مدیریت و علوم انسانی دانشگاه گیلان یاسمن رجب زاده – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی چکیده: امروزه ارایه ی بهترین عملکرد در زمینه ی بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه ی مدیران شرکت های تولیدی مبدل شده است و می کوشند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف، به عملکرد برتر دست یابند. از جمله...
-
تحلیل سه عاملی در استخدام و نگهداشت
چهارشنبه 31 فروردین 1390 01:41
ساسان مؤمنی- لی لی مولوی چکیده مدیران منابع انسانی در همه جای جهان با دو چالش در استخدام و نگهداشت نیروی انسانی روبه رو هستند: کمبود افراد مناسب، بهویژه در موقعیتهای مدیریتی، و میزان بالای جابهجایی نیروی انسانی. این مشکلات ناشی از عدم وجود فرایند مناسب در تعریف شغل و افراد مناسب برای آن هستند (بهینه کاوی شغلی)....
-
تبلیغات بیثمر
یکشنبه 28 فروردین 1390 01:43
مترجم: صونا ولیپور گاهی مدیران ارشد کسبوکارها بر این باورند که آنچه بابت تبلیغات هزینه میکنند، اتلاف منابع است. فارغ از ناتوانی حسابداران مدیریت در ردیابی دقیق اثر ریالی آگهیهای تبلیغاتی شرکتها به سطر پایانی صورت سود و زیان (سطر پایانی صورت سود و زیان «سود خالص»/ «سود ویژه» است)، آن بخش از منابع شرکتها که در...
-
مزیت رقابتی :
شنبه 27 فروردین 1390 00:45
گراورنده : change manager مایکل پورتر این ایده را که شرکت با ساخت مزیت رقابتی متناسب و پایدار موفق می شود را معروف کرد . دارا بودن مزیت رقابتی مانند داشتن یک هفت تیر در یک نزاع با چاقو می باشد . مطالب فوق صحیح است اما در عصر حاضر اغلب مزیت ها متناسب باقی نمی مانند و تعداد کمی از انها پایدار هستند . مزیت ها موقت می...
-
5 راز برند سازی که می توانیم از گوگل بیاموزیم
جمعه 26 فروردین 1390 15:21
اگر از هر طراحی بپرسید، احتمالا لوگو گوگل را در میان زشت ترین برندهای تجاری جهانی قرار می دهد اما با این وجود، گوگل لوگو خود را تبدیل به یکی از با ثبات ترین آیکون های شرکتی کرده است. به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل ازسایت www.marketinglife.info، در دنیایی که تغییر لوگو در زمان انتصاب یک مدیر جدید امری معمول به نظر می...
-
استراتژی نام تجاری در فرا بازار ها
جمعه 26 فروردین 1390 14:34
مولف: بهنام میرزایی؛ مدرس دانشگاه مقدمه: امروزه فرآیند بازاریابی وجدان کاری تولید محسوب شده و اثر بخشی آن در گرو وفاداری مشتریان است. کوشش مبتکران و افراد خلاق در انتخاب نام تجاری ، تبدیل یک نیاز اجتماعی را به فرصتی سودآور تسریع می نماید. سرعت تحولات در این حوزه به آسانی اصول موفقیت آمیز حرفه ای دیروز را از رواج...
-
تعاونی ها؛ قوانین، اصول و ویژگی ها
جمعه 26 فروردین 1390 14:33
دکتر خیری سمیه ابراهیمی – دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین چکیده رفتار تعاونی که می توان آن را نوعی بلوغ اجتماعی نامید ، نشانه ای از عزم انسانها و برخورد اصولی و مبتنی بر اراده جمعی با مشکلهای اقتصادی – اجتماعی در جامعه است ، بدین ترتیب همه مکتبهای اجتماعی ، نهضت تعاون را یک...
-
اشتباهات رایج در تبلیغات ؛۱۰ قدم تا نابودی
جمعه 26 فروردین 1390 14:24
منبع: نشریه مهندسی تبلیغات (مدیریت بازاریابی و تبلیغات) – شماره 8 ترجمه مهندس فریبرز خدایاری بارها مشاهده شده مدیران شرکتها و کارگزاران تبلیغات با وجود صرف هزینههای گزاف در بخش معرفی و تبلیغات، از عدم بازدهی مناسب و نتایج غیرسودمند حرکتهای تبلیغاتی خود ناراضی هستند. در اینجا سعی داریم با هدف افزایش بازده سیاستهای...
-
مهمترین تئوری قرن تئوری حل مسئله با خلاقیت
جمعه 26 فروردین 1390 14:18
در بازار جهانی امروز با رقابت سرسختانه آن ، امکان توسعه محصولات و عبور از موانع تولید بسیار دشوار شده است. برای عبور از این مشکلات پیچیده به تازگی ، یک دوره جدید از “مهندسی نوآورانه ” آغاز شده است تا توانایی ما را برای حل مسائل دشوار و یا غیرممکن مهندسی بطور قابل توجهی بهبود بخشد. این روش جدید کهTRIZ نام دارد به طرز...
-
بازاریابى حسى شیوه اى نوین در بازاریابى
چهارشنبه 24 فروردین 1390 01:22
شرکت هاى بزرگ امروز به دنبال روش و کانال هاى متنوعى هستند که با تمام ظرفیت و پتانسیل از شیوه هاى نوین بازاریابى استفاده کنند تا بتوانند در فضاى جدید و بدون ارتباط یک طرفه و از طریق به کارگیرى روش هاى جدید به وفادارى مشتریانشان اقدام کنند. امروز دیگر ابزارهاى ترویج بازاریابى مانند تبلیغات، چاشنى هاى فروش، روابط عمومى،...
-
بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش
چهارشنبه 24 فروردین 1390 01:20
مهرداد فضیلت بازاریابی به عنوان پلی بین نیازهای مشتری و توانمندیهای سازمان برای ارضای آن نیاز به صورتی است که برای هر دو طرف مبادله ارزش افزودهای ایجاد کند. لذا بازاریابی کلیه عملیات در طول این پل را شامل میشود. عملیاتی مانند شناسایی نیاز مشتری، طراحی محصول مناسب، قیمتگذاری مناسب، ایجاد کانالهای رساندن محصول به...
-
ثبت شرکت در سیاهچالههای اقتصادی جهان
چهارشنبه 24 فروردین 1390 01:03
ثبت شرکتها یکی از مهمترین مسایلی است که مدیران ارشد شرکتها پیش از راهاندازی به چگونگی آن و نوع ثبت دقتنظر میکنند اما در ایران متاسفانه بسیاری از انواع شرکتها ناشناخته است. به گزارش صدرا شریعتمداری خبرنگار ام بی ای نیوز،یکی از انواع ثبت شرکت در جهان که در ایران تقریبا ناشناخته است شرکتهای Offshore میباشند. از...
-
افزایش فروش با پشتیبانی از مشتری
سهشنبه 23 فروردین 1390 01:41
نویسنده: زهرا ولی شریعت پناهی یک وب سایت تجارت اینترنتی چیست و چه بخش هایی دارد؟ اکثر ما می توانیم به این سوال پاسخ دهیم: مانند دیگر وب سایت ها متشکل از بخش های استاتیک و داینامیک است و در آن محصولات قابل فروش ارائه شده اند به همراه سبد خرید و سیستم های پرداخت آنلاین و... . اما چه چیز یک سایت تجارت اینترنتی را از بقیه...
-
نیاز مشتری، جهت دهنده مسیر بازاریابی
دوشنبه 22 فروردین 1390 01:36
منبع : ماهنامه عصر تبلیغات و بازاریابی/نیما شادابمهر پیشبینی رفتارهای خرید مصرفکنندگان یک نیاز اساسی برای بازاریابان و فروشندگان است. با تعیین آن کامیاب خواهند شد و درصورت پیشبینی نادرست، ناکام. چگونه میتوان به این پیشبینی یعنی تعیین نوع رفتارهای خرید مصرفکنندگان دست یافت؟ دانش روانشناسی تا حدودی قادر است نوع...