-
از بین بردن اعتماد مشتریان در یک روز
سهشنبه 24 آبان 1390 01:58
منبع: اتاق مدیریت ارتباط با مشتری مشتریان شرکت «چارجیفای» تا زمانی که مجبورنبودند هزینهای پرداخت کنند، بسیار خوشحال بودند. اما به محض بالا رفتن قیمتها، اعتماد مشتریان این شرکت نیز از میان رفت. همانند بسیاری از کارآفرینان، کسانی که از شرکت تازه تاسیس آنلاین چارجیفای عقب بودند، آرزو داشتند در محبوبترین وبسایتهای...
-
نظریه شمع موتور بازاریابی
دوشنبه 23 آبان 1390 11:09
مترجم: فرهاد امیری نقل از دنیای اقتصاد روایت شما نباید کامل باشد «هنری فورد گیتاریست نبود» برای یک لحظه بر این اظهارنظر تامل کنید. به نظر شما چه معنایی میدهد؟ اینکه فورد پیانیست بوده؟ اینکه ذائقه موسیقیاییاش بیشتر به آوازهای ارکستری متمایل است؟ اینکه فورد به حد کافی برای گیتارزدن چیرهدست نبوده؟ هر کدام از این...
-
ایجاد برند مبتنی بر توسعه منابع انسانی
دوشنبه 23 آبان 1390 10:55
تصویر ذهنی که یک برند از خود به جا میگذارد، نقش بسیار مهمی در جذب و حفظ کارکنان ایفا می کند. در دهه ۱۹۶۰ به واسطه توافقات فیمابین دست اندرکاران و براساس مقررات و قوانین بازاریابی، مؤسسات تبلیغاتی در برنامههای خود مجاز به نام بردن از دیگر رقبا نبودند. از اینرو برای ارتقای جایگاه یک محصول و معرفی آن به عنوان محصول برتر...
-
کاری کنید تا مشتری شکایت کند!
یکشنبه 22 آبان 1390 15:11
سعید وفائی - مجله پنجره خلاقیت درست متوجه شدید، کاری کنید تا مشتریانتان نزد شما شکایت کنند، چون در غیر این صورت از هرفرصتی استفاده می کنند و شکایتشان را به گوش دیگران می رسانند، به گوش سایر مشتریان بالقوه شما و به گوش رقبای شما. بیایید وضعیت کسب و کار خود را صادقانه و به صورت واقعی بررسی کنید. در سال گذشته چند مشتری...
-
چرخه ارزش – رضایت – سودآوری از نگاه بازاریابی
یکشنبه 22 آبان 1390 15:09
رستوران یک مجموعه تولید و همچنین ارائه خدمت است که دارای بخشهای محسوس و غیر محسوس میباشد، بنابراین همچون بسیاری از سیاستهای بازاریابی برای واحدهای خدماتی، یک رویکرد متفاوتی از روشهای سنتی باید در پیش گرفت. اگر رستوران تنها تولید کننده یک محصول بود، این محصولات تنها در ویترین جهت انتخاب شدن قرار میگرفتند. اما در...
-
جادوی بازاریابی اینترنتی - مصاحبه موفقیت با مایکل لندر
شنبه 14 آبان 1390 13:40
ژان بقوسیان - مجله موفقیت شماره 223 در سوم و چهارم آذرماه همایش استراتژیهای بازاریابی اینترنتی در ایران برگزار خواهد شد. یکی از سخنرانان همایش آقای مایکل لندر از کشور دانمارک است. به این بهانه با او تماس گرفتیم و مصاحبهای تلفنی انجام دادیم. او با خوشحالی و حوصله به سوالات پاسخ داد. خلاصه این مصاحبه خواندنی را به...
-
مشکلات مدیریت مشاوره و مشاوران مدیریت در ایران
شنبه 14 آبان 1390 13:34
نقل از دنیای اقتصاد نویسنده : دکتر هومن عطار، استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر خیلی از ما معمولا تا بیمار نشویم به پزشک مراجعه نمیکنیم. برخی کمی تدبیر به خرج داده با توجه به اصل «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» یک چکاپ 6 ماهه یا یک ساله در برنامه زندگی خود میگذارند. تعدادی هم علاوه بر سیاست پیشگیرانه قبلی سعی...
-
نقشه های ذهنی مدیران
پنجشنبه 12 آبان 1390 02:29
نویسنده: سامائل ا.مالون خلاصه کتاب: مترجم: دکتر حبیب الله دعائی- تخلیص: سیده مرضیه علوی نیا- به جرات می توان بیان نمود که مهمترین اصل در زندگی انسانی و سازمانی و در پیشبرد اهداف آنها نقش رهبری و مدیریت است. هر کس در زندگی خود و در هر سطحی از سازمان به نحوی با مساله مدیریت درگیر است که بکارگیری صحیح اصول و فنون مدیریت،...
-
تقویت کنندههای پیشنهاد در فروش
پنجشنبه 12 آبان 1390 02:27
کتاب پیشنهاد ردنشدنی - نویسنده: مارک جوینر - مترجم: امیر توفیقی - انتشارات رسا منبع: مدیرسبز چگونه محصول عالیتان را به چیزی تبدیل کنید که مشتریها بخواهند همین الان آنرا داشته باشند. تقویتکنندههای پیشنهاد در واقعا ابزارهایی هستند که میزان اثرگذاری پیشنهادتان را افزایش میدهد-که گاهی این افزایش بسیار شدید است....
-
باشگاه مشتریان، استراتژی بازاریابی قدرتمند بانکها
پنجشنبه 12 آبان 1390 02:22
نویسنده : مصطفی اسماعیلنیا در دهه اخیر با افزایش چشمگیر رقابت در حوزه خدمات، به خصوص در حوزه خدمات بانکی و با توجه به ماهیت نسبتا یکسان خدمات ارائه شده توسط بانکهای مختلف در کشور، موجب ایجاد دیدگاهی در حوزه بازاریابی خدمات گردید با عنوان بازاریابی رابطهای. بازاریابی رابطهای بر ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان...
-
منابع انسانی سازمانهای پروژه محور
سهشنبه 10 آبان 1390 12:32
مترجم: علی نعمتی شهاب منبع: http://sloanreview.mit.edu در غالب سازمانهای پروژه محور، یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی مدیریت، گردش شدید نیروها در درون سازمان و همین طور ورود نیروها به سازمان و خروج سریع آنها از آنجا است. یک مشکل پروژههای بلند مدت خروج افراد از پروژه به علتهای گوناگون است که باعث میشود دانش اجرایی...
-
مشتری مداری به سبک ایرانسل!!...
سهشنبه 10 آبان 1390 12:29
تهیه و تنظیم: شاهین شاکری – ندا مفاخری منبع: مدیران ایران در وب سایت ایرانسل نوشته شده است : "ایرانسل معتقد است که کیفیت بالای خدمت به مشتریان دارای ٢ بعد متفاوت است: اول، خوشرویی و کارآمدی اپراتورهای مرکز تماس و دوم، هزینه محصولات و کارآیی مرکز تماس." این جمله را وقتی دیدیم که در جستجوی جایی برای اعلام...
-
نگاهی به اثربخشی فروش از دیدگاه رفتاری
دوشنبه 9 آبان 1390 13:20
نویسنده: سحر علیزاده ماتک امروزه شرکت ها به اهمیت فروش به خوبی واقفند و در تلاشند تا با افزایش حجم فروش، در فضای رقابتی موجود در بازارها وضعیت خود را حفظ، تثبیت و یا بهبود بخشند. برای رسیدن به هدف فروش بالا، جذب و حفظ مشتریان بسیار با اهمیت به نظر می رسد. شرکت های موفق متوجه شده اند که در صورت کسب رضایت مشتری، فروش و...
-
آیا بهترین فروشندهها استعداد ذاتی دارند؟
دوشنبه 9 آبان 1390 13:16
منبع: HBR مترجم: رویا مرسلی طبق تحقیقاتی که انجام دادهام و همین طور تجربه و مشاهدات، به نظر من بیش از 70 درصد از بهترین فروشندگان، از زمان تولد دارای یک غریزه «طبیعی» هستند که نقش مهمی را در تعیین موفقیت فروش آنها ایفا میکند. در مقابل، کمتر از 30 درصد از بهترین فروشندگان، خودساخته هستند، یعنی این افراد مجبور...
-
ریچارد جان: موفقیت یک سفر مداوم است.
یکشنبه 8 آبان 1390 12:17
در این سخنرانی که بر اساس داستانی واقعی است، ریچارد جان به ما یادآوری می کند که مسیر موفقیت مسیری یک طرفه نیست، بلکه یک سفر طولانی و همیشه در جریان است. او داستان کسب و کار خودش را تعریف می کند که چگونه از شکست خودش درس های ارزشمندی گرفت-- وقتی دست از تلاش بکشی، شکست خواهی خورد.
-
7 اصل طلائی برای موفقیت در مذاکره
یکشنبه 8 آبان 1390 12:07
نویسنده : سعید وفائی سخنران،مدرس و مشاور توانمندسازی فردی و سازمانی چاپ شده در شماره شهریور 90 مجله پنجره خلاقیت 1-خود را جای طرف مقابل بگذارید برای موفقیت بیشتر در مذاکره یکی از بهترین ابزارها، همدلی است (EMPATHY) . همدلی به این معنا است که دنیا را از دریچه چشم طرف دیگر ببینیم . اینکه اگر ما به جای او بودیم چگونه به...
-
استیو جابز پیشگام در استراتژی کارآفرینی
شنبه 7 آبان 1390 22:41
نویسنده :سعید فلاح PHD در مدیریت استراتژیک برنامهریزی استراتژیک ،تلفیقی از علم و هنر و در رأس مسئولیتهای مدیریت عالی هر سازمان قرار دارد، بــــــهگونهای که بدون آن اداره یک سازمان به نحو مطلوب و منطقی در شرایط رقابتی میسر نیست. در این مقوله، مدیر ارشد سازمان به مثابهی ناخدای کشتی میماند که نقش اصلی هدایت کشتی در...
-
کن رابینسون: زمان انقلابِ یادگیری فرا رسیده است!
شنبه 7 آبان 1390 16:33
بعد از سخنرانی آموزنده در سال 2006، کن رابینسون در این سخنرانی مفرح و تامل برانگیز، در مورد تغییرات بنیادین از مدارس استاندارد به آموزش متناسب برای هر فرد و خلق شرایطی برای شکوفا شدن استعدادهای ذاتی کودکان صحبت می کند.
-
برای قهرمان بودن صبر نکنید.
شنبه 7 آبان 1390 15:54
آتش نشان داوطلب، مارک بزوس داستانی از یک عمل قهرمانانه که زیاد بر طبق انتظار پیش نرفت را می گوید -- اما این درس بزرگی به او یاد داد: برای قهرمان بودن صبر نکنید.
-
رسانههای اجتماعی و استراتژیهای نوین کسبوکار
شنبه 7 آبان 1390 12:00
مترجم :آوا کشاورز نقل از دنیای اقتصاد شرکتهای پیشرو دریافتهاند که شبکههای اجتماعی جدید مانند فیسبوک و توییتر میتوانند سرمایه مناسبی برای تولید محصولات جدید باشند. «راجش چندی» نتیجه مطالعات مفصلی را که با چهار پروفسور دیگر درخصوص این نقش انجام داده منتشر کردهاست که در ادامه میآید. این نتایج میتواند به راحتی...
-
بازاریابی استراتژیک ملا نصرالدین
جمعه 6 آبان 1390 00:27
منبع: http://modiriran.ir ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی میکرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست میانداختند. دو سکه به او نشان میدادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب میکرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد میآمدند و دو سکه به او نشان می دادند...
-
هشت درسی که در حوزه فروش از حزب جمهوری خواه آمریکا می آموزیم
جمعه 6 آبان 1390 00:13
ارسال کننده:محمد .دانشجو 1. مشتریان خود را به روشی مناسب سرگرم کنید حمایت از گروه های مخالف با اصول مذهبی برای حزب جمهوری خواه مشکلاتی بزرگ پدید آورد. با این وجود همیشه حق با مشتری است. چنانچه در پی کسب درآمد فراوان هستید، باید تمام تسهیلات مورد نیاز برای مشتری را فراهم کنید. در این شرایط نباید آنها را از هم متمایز...
-
چهار عامل مهم برای فروش موفق
جمعه 6 آبان 1390 00:10
نویسنده :پیتر.ف.دراکر 1- برآورده کردن نیازهای خریدار 2- این نیازها را باید قبلاً شناخت تا در هنگام مذاکره از آنها استفاده کرد. 3- سئوالات مناسب، مشاهده، شنیدن موثر از عوامل اساسی و کلیدی تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری به شمار می رود. شما با به دست آوردن این اطلاعات و بالا رفتن آگاهی خود در مورد نیازهای مشتری می توانید...
-
هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان
چهارشنبه 27 مهر 1390 23:59
مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟ ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر"هر چه مفید تر بودن" متمرکز است. فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر این اصل یعنی مفید بودن تکیه می ورزد و این...
-
ریک الیاس: 3 چیزی که سقوط هوایپمایم به من آموخت
چهارشنبه 27 مهر 1390 12:10
ریک الیاس یکی از سرنشینان صندلی جلویی پرواز شمار 1549 بود .این هواپیما در رودخانه هادسون نیویورک در ژانویه 2009سقوط کرد اما او زنده ماند. این که چه چیزی در سر ریک هنگام سقوط هواپیما می گذشت را او در TED برای اولین بار با همه در میان گذاشت.
-
دن آریلی : متوجه تضاد منافع باشید
چهارشنبه 27 مهر 1390 12:03
د ر این بحث کوتاه، روانشناس دن آریلی دو داستان شخصی را که به بررسی تضاد منافع علمی می پردازد را بیان می کند : چگونه پیگیرد دانش و بینش را می توان تحت تاثیر قرار گیرد، آگاهانه یا نه، توسط اهداف کوته نظرانه شخصی . هنگامی که ما درباره این پرسش های بزرگ فکر می کنیم ، او به ما یادآوری می کند که ، اجازه دهید آگاه به مغز...
-
نقش یادگیری از راه عمل و فراموشی سازمانی-باقی ماندن در صدر بازار
چهارشنبه 27 مهر 1390 11:54
مترجم: زهره همتیان نقل از دنیای اقتصاد گاهی اوقات یک شرکت برای مدت طولانی در یک صنعت حکمفرما میشود بهرغم اینکه رقبایش تلاش بسیاری میکنند تا به گرد پای او برسند. برای مثال، شرکت اینتل به مدت چند دهه است که در بازار ریزتراشه بیرقیب است اگرچه شرکت Advanced Micro Devices تلاشهای بسیاری در این زمینه کرده است. ممکن است...
-
مدیریت ارتباط بامشتری و کاربرد آن در شرکت های هواپیمایی
سهشنبه 26 مهر 1390 22:10
نویسنده : مصطفی میر در تعریف جدید از بازار و رقابت، نقش و سهم تعیین کنندۀ مشتری در تقاضا به قدری اهمیت یافته است که بقا در صحنه رقابت و تداوم حیات سازمانها در عمل، منوط به شناخت کامل و علمی از مشتریان در بخشهای مختلف بازار، شناسایی نیازهای بالفعل و بالقوه مشتریان و در گامی جلوتر، حتی تعریف و ایجاد نیازهای جدید...
-
خلاصه کتاب تمرکز روی هدف
سهشنبه 26 مهر 1390 13:01
نویسنده: برایان تریسی مترجم: منیرالدین اعتضادی- تخلیص:کاری مشترک از ملیحه محمودی ثانی و مهناز انارکی مقدمه: همانطور که انرژی متمرکز در اشعه لیزر می تواند فولاد را برش دهد، توانایی شما درتشخیصِ مهمترین عامل موفقیتتان، در هر وضعیتی، شمارا قادر می کند تا در هر کاری به بالاترین ستون موفقیت برسید. امروزه شاید ما در بهترین...
-
چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش را افزایش دهد؟
سهشنبه 26 مهر 1390 00:41
ژان بقوسیان مشاور بازاریابی و فروش www.modiresabz.com در این مقاله به نکات لازم برای نوشتن پیامی اشاره میکنیم که موجب برانگیختن عکسالعمل مطلوب از سوی مشتری و افزایش فروش میشود. 1. از آزمایش «خوب که چی؟» استفاده کنید وقتی متن تبلیغ خود را نوشتید، آنرا بخوانید و ببینید آیا از آزمایش «خوب که چی» سربلند بیرون میآید؟...