-
کاترین شولز: از پشیمانی، پشیمان نباشید
یکشنبه 4 دی 1390 02:16
به ما یاد دادند که بدون ندامت و پشیمانی زندگی کنیم. ولی چرا؟ کاترین شولز، با مثالی از تتوی خود، دلایل محکم و تکان دهنده ای برای پذیرفتن ندامت هایمان عنوان می کند.
-
چرخه های تئوری پردازی در تحقیقات مدیریت
یکشنبه 4 دی 1390 01:33
مترجم: دکتر روح اله تولایی تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com مقدمه: برخی از محققان علم سازمان و استراتژی، تلاش قابل توجهی را برای دفاع از روش های مختلف تحقیق انجام داده اند. بحث در مورد استقرایی یا قیاسی بودن شکل گیری تئوری و هدف اطلاعات از مشاهدات میدانی در مقابل نمونه داده های عددی...
-
بررسی مفهوم جو سازمانی
یکشنبه 4 دی 1390 01:31
مولفین: حسین محبت خواه مقدمه: پژوهشها نشان می دهند که سیاستها، برنامه های سازمان، وضعیت مالی یا ارزش سهام شرکت هیچکدام سازمان را به محیطی مناسب برای کارکردن تبدیل نمی کند، بلکه آنچه از سازمان یک محیط کار ایده آل و مطلوب می سازد، احساس کارکنان نسبت به محیط کار است. شرایط محیط کار برای ایجاد و رشد احساس کارکنان در سه...
-
بررسی دلایل عدم خرید مردم از شما
چهارشنبه 30 آذر 1390 14:33
منبع: tafahomnews.com در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید. ۱) یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه...
-
رضایت مشتریان در محیط بازار
سهشنبه 29 آذر 1390 11:19
نویسنده:مجید قنبری نژاد اسفقن سری رضایتمندی می تواند بعنوان میزان تناسب بین محصول انتخاب شده و مقصود مورد انتظاردر نظر گرفته شود.محیط بازاریابی نیز به مجموعه شرایطی اطلاق می گردد که تصمیمات بازاریابی باید با توجه به آن اتخاذ گردد،امروزه سازمان های تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش...
-
چگونه یک سوال ساده موجب افزایش تاثیر و نفوذ در جمع میشود؟
دوشنبه 28 آذر 1390 13:14
مهرداد فضیلت نقل از دنیای اقتصاد در بسیاری از موارد ترغیب جماعت زیادی از افراد، کاری سخت و طاقت فرسا است. چیزی که موجب افزایش ضریب نفوذ در جماعت میشود نه تنها هنر سخنوری بلکه علم روانشناسی است. بعضا ترغیب تک تک افراد یک گروه از ترغیب یکجای آن گروه به مراتب سادهتر است. در رقابتهای انتخاباتی؛ جایی که باید در مدت...
-
افشای 12 راز موفقیت استیو جابز
دوشنبه 28 آذر 1390 12:57
منبع: مدیرسبز خبر درگذشت «استیو جابز»، جادوگر اپل، بدون شک یکی از مهمترین اخباری بود که دوستداران فنآوری اطلاعات نهتنها در ماهی که گذشت بلکه در یکسال اخیر، شنیدند. آقای اپل در اثر متازتاز سرطان پانکراس دچار ایست تنفسی شد و در 56 سالگی درگذشت. او در طول 35سال فعالیت حرفهای خود، همواره موفق بود و بیشک برای...
-
بگذارید دیگران محصولات شما را بفروشند!
سهشنبه 22 آذر 1390 12:15
ژان بقوسیان - مجله موفقیت شماره 225 در این شماره مجله موفقیت تصمیم گرفتم بخشی از کتابم « شکستن مرزهای فروش» را با دوستان و خوانندگان خوبی که همیشه به من دلگرمی میدهند به اشتراک بگذارم. موضوعی که انتخاب شده درباره مشارکت انتفاعی است، یعنی کمک گرفتن از دیگران برای فروش محصولات و خدمات. بیایید باهم این موضوع را بررسی...
-
بدیهیاتی برای افزایش فروش و سود
سهشنبه 22 آذر 1390 12:06
تهیه کننده: حامد شجاعی در بسیاری از موارد، صاحبان سرمایه یا کسب و کار گمان میکنند برای افزایش سهم بازار خود و در نتیجه بالا بردن رقم فروش و سود شرکت، باید هزینه و دردسر زیادی را متحمل شوند. حال آنکه روشهای ساده و کمهزینهای برای رشد کسب و کار و افزایش فروش و سود وجود دارد. بسیاری از این روشها، آنقدر بدیهی و در...
-
اهمیت خاتمه فروش
سهشنبه 22 آذر 1390 12:05
منبع: آفتاب خاتمه فروش فرآیندی است که در آن مشتری در نهایت تصمیم خود را برای خرید می گیرد. عملیات فروش بدون خاتمه فروش کامل نیست زیرا شما ممکن است محصول عالی داشته باشید و مشتری شما ممکن است آن را نیاز داشته باشد، و شما ممکن است بسیار عالی آن را معرفی کرده باشید اما هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر این که شما از خریدار...
-
بازاریابی و شبکه های اجتماعی
سهشنبه 22 آذر 1390 12:01
سریما نازاریان منبع: McKinsey Quarterly به نقل از دنیای اقتصاد درباره شبکههای اجتماعی و میزان تاثیرگذاری آنها بر بازاریابی، حرفهای زیادی زده میشود. بسیاری از سازمانها در فیسبوک، توییتر و سایر شبکههای اجتماعی مجازی صفحات مخصوص به خود ایجاد کردهاند. درحالی که بسیاری عقیده دارند که ارزش حرفی که دهان به دهان میان...
-
معرفی و ارائه محصول
سهشنبه 22 آذر 1390 12:00
پس از آگاهی از نیاز مشتری به محصول و کسب موافقت وی برای شنیدن توضیحات فروشنده باید مشخصات محصول به وی ارائه شود. این کار به خودی خود یک هنر است. دو سوال مهم را باید فروشنده از خود بپرسد: ۱) مشخصات محصولی که می خواهم ارائه کنم چیست؟ ۲) کدام از این مشخصات در نظر مشتری من یک نقطه مثبت است و به عنوان منفعت تلقی خواهد شد....
-
مراحل شکل گیری اقتصاد دیجیتالی
سهشنبه 22 آذر 1390 00:25
تهیه و تنظیم: علیرضا ابراهیمی بی توجهی به مفهوم درست و اصیل تجارت الکترونیکی سبب شده که در تدوین برنامه ها و راهکارها مسیر درستی طی نشود و بخش قابل توجهی از منابع کشور به هدر رود. در سالیان اخیر نظام هماهنگ و سازگاری که ایجاب می کرد مجموعه فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیکی متناسب با نظریه ها و تئوری ها، هدایت شود،...
-
شناخت مشتریان؛ گامی جهت بخشبندی موثر
سهشنبه 8 آذر 1390 11:52
منبع: بخشبندی بازار در عمل ترجمه: محمدحسین بیرامی در قلب هر فرآیندی بخشبندی بازار باید درکی وسیع از مصرفکنندگان یا مشتریان تجاری (بنگاهها) وجود داشته باشد. سازمانهای اثربخش در اجرای بخشبندی، قادر به توصیف ویژگیهای مشتریان خود، نیازهای آنها به محصول یا رفتار خرید آنها هستند. شناخت مشتریان شامل تصور مشتری از...
-
ناجی نیسان
یکشنبه 6 آذر 1390 11:38
نویسنده : دیوید مگی خلاصه کتاب: ندا آقاجانی- مترجم : مسعود نیازمند فصل اول: افتتاح کارخانه جدید (بهار 2001): شرکت نیسان قرار بود کارخانة جدیدی در امریکا افتتاح کند. کارکنان بیم داشتند که به دلیل عدم سودآوری مستمر و نبود رهبری مناسب، درهای کارخانه بسته شود، ولی اکنون گوسن رییس و مدیر عملیات شرکت برای انجام مراسم رسمی...
-
بازاریابی اجتماعی و نقش آن در تقویت برند بانکها
یکشنبه 6 آذر 1390 11:33
بازاریابی اجتماعی مهمترین بخش بازاریابی در زمینه ساخت برند در کشور است. در یک نگاه کلی می توان اظهار داشت که عواملی مانند حاکمیت نداشتن مشتری در بازار و بی تاثیر بودن تصمیمات آنها در رفتار بانک ها، در نظر نگرفتن ملاحظات زیست محیطی و مسئولیت پذیری اجتماعی در ارزیابی سرمایه گذاران، رقابتی نبودن شرایط بازار و عدم انجام...
-
مشاور بازاریابی کیست ؟
یکشنبه 6 آذر 1390 11:28
مشاور بازاریابی یک فرد متخصص و با تجربه در زمینه بازاریابی است که از بیرون از شرکت نظرات حرفه ای خود را در اختیار صاحبان و مدیران شرکت قرار می دهد . در این تعریف سه نکته مهم و اساسی وجود دارد : 1) مشاور یک فرد متخصص در زمینه بازاریابی است که حداقل یک چهارم از وقت هفتگی خود را به مطالعه در زمینه مباحث روز بازاریابی...
-
چرا بازاریابی کردن اینقدر سخت است!!؟؟
شنبه 5 آذر 1390 10:33
تهیه کننده: محمد سالاری واقعیت این است که شکست در پروژه های بازاریابی دارای آمار نجومی است. تنها بخش کوچکی از برنامه های بازاریابی توانسته اند به اهداف از پیش تعیین شدۀ خود دسترسی پیدا کنند. اگر بازاریابی مثل مسابقات ورزشی بود آنقدر قهرمان نداشتیم که کار به لیگ برسد، یا اگر چیزی مانند شرطبندی برای مسابقه اسب سواری با...
-
چهار قدم برای متمایز شدن از رقیبان
چهارشنبه 2 آذر 1390 13:29
مجله موفقیت 224 - ژان بقوسیان 1- خود را جای مشتری بگذارید فهرستی از رایجترین نیازها، خواستهها، اهداف و فعالیتهای مشتریان تهیه کنید. اگر آنها آرزوی اضافه شدن امکانی به محصول شما را داشتند، آن چه میتوانست باشد؟ تحویل سریعتر کالا؟ مشاوره رایگان؟ راهنمای کاملتر استفاده از محصول؟ حملونقل رایگان هنگام خرابی محصول؟...
-
13+1 راه ساده برای مدیریت شکایت مشتری
چهارشنبه 2 آذر 1390 13:27
مجله پنجره خلاقیت - سعید وفائی قسمت اول در شماره قبلی با عنوان " کاری کنید تا مشتری شکایت کند " به اهمیت شکایات مشتری پرداختیم و پیش فرض ما از شکایت این تعریف استاندارد بود : " ابراز و اظهار هر گونه نارضایتی از سوی مشتری چه موجه و چه غیر موجه " به این نتیجه رسیدیم که شکایت مشتری ابزاری است سودمند...
-
چهار تصمیم اصلی برای برندسازی هوشمندانه و مدرن
سهشنبه 1 آذر 1390 13:25
منبع: BANik.irبه نقل از کتاب «مرجع کاربردی کمپین برندسازی و IMBC» / نوشته بهنود الله وردی نیک مقدمه متدولوژی تصمیم گیری ها در همه امور به ویژه کسب و کار را می توان به چهار بخش زیر تقسیم کرد: در واقع با بررسی چهار مورد فوق در هر امری می توان به بهترین و مناسب ترین تصمیم در آن امر دست یافت. این همان نیاز اساسی اکثر...
-
شکستن موانع همکاری
سهشنبه 1 آذر 1390 13:23
منبع :کتاب «شکستن سد «نه» مترجم: نادر پیروز دیپلماسی هنر اجازه دادن به طرف مقابل برای اتخاذ «موضع خودی» است همه ما هر روز مذاکره میکنیم. بیشتر وقت ما هم صرف جلب موافقت دیگران میشود. حتی متاسفانه زمانی که با حسن نیت تمام هم با طرف مقابل مذاکره کنیم اغلب وقتها به بن بست میرسیم. ما میخواهیم جواب بله بگیریم، در حالی...
-
دست نگه دارید ! این کشتی دارد غرق می شود!
دوشنبه 30 آبان 1390 17:42
دکتر محمد رضاسرگلزایی(روانپزشک) نمی دانم فیلم سینمایی«تایتانیک» را به خاطر دارید یا نه. در صحنه ای از این فیلم در حالی که کشتی عظیم تایتانیک در اثر برخورد با کوه یخ (ice berg) دچار صدمه ی جدی شده بود، گروهی نوازنده در عرشه ی کشتی مشغول اجرای قطعات برگزیده از موسیقی کلاسیک بودند! آنان کار خود را به بهترین نحو اجرا می...
-
چه زمان حق انتخاب بیشتر موجب کاهش تمایل مشتریان میشود؟
دوشنبه 30 آبان 1390 14:48
منبع : دنیای اقتصاد ما هر روز در زندگی باید تصمیمات زیادی بگیریم، در کار، در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی. گاهی اوقات این تصمیمگیریها فرآیندی سخت و فرسایشی است. ما گاهی از گرفتن تصمیماتی که مسوولیت زیادی برای ما دارند فرار میکنیم. بنابراین این سوال مطرح میشود که دادن حق انتخاب بیشتر به مشتریها در فرآیند خرید و...
-
چرا شرکت ها الزاماً نیازی به داشتن یک ساختمان یا دفتر کاری مشخص
یکشنبه 29 آبان 1390 15:52
نقل از وب سایت جناب آقای مهدی لطفی James Sinclair ریاست شرکت گردش صنعت OnSite Consulting بر این باور است که یکی از بزرگترین چالش های کارمندانش در سازگاری با روش کسب و کار وی پاسخ به این سؤال می باشد: "دفتر محل کار شما کجاست؟" پاسخ من به این سوال چنین است: هر جایی که لازم باشد کار انجام شود. Sinclair چنین...
-
خلاصه کتاب رقص فیل ها
یکشنبه 29 آبان 1390 15:44
نویسنده: لوئیس گرستنر تدوین کننده: هادی معصومی مقدمه: در طول تاریخ کسب و کار مدون، کمپانی های زیادی تا مرحله سقوط و نابودی پیش رفته اند که بعضی از آن ها با تلاش های یک تیم مدیریتی جدید از نابودی نجات یافته اند. IBM کمپانی معروفی است که موفق شد از مرز سقوط بازگردد و دوباره جایگاه خود را در رأس صنعت به دست آورد. IBM در...
-
چگونه بر ترس و اضطراب شروع تجارت غلبه کنیم
یکشنبه 29 آبان 1390 00:00
محمدرضا نوروزی می خواهم تجارتی را شروع کنم اما ..... آیا این جمله شما را توصیف می کند ؟ چه عاملی شما را از عقب برگشتن جلوگیری می کند ؟ وقتی که از اکثر افراد می پرسیم که چرا اقدام به شروع یک تجارت نمی کنند آنها با عبارتهای مختلفی که در یک جمله خلاصه می شود می گویند: از شکست می ترسم .. می ترسم از وضعیت کنونی که دارم...
-
مشاور بازاریابی یا مدیر بازاریابی تمام وقت؟
پنجشنبه 26 آبان 1390 14:10
نگارنده:مهدی لطفی بازاریابی با زندگی روزانه همه سر و کار دارد. بازاریابی استانداردهای زندگی را ایجاد و در اختیار مردم قرار می دهد. اما نکته مهم آن است که کارآفرین و صاحب کسب و کار بودن از شما یک متخصص بازاریابی نمی سازد. در حقیقت دانش بسیاری از کارآفرینان در این زمینه بسیار کم است. متاسفانه امروزه بازاریابی در نزد...
-
تجارت اینترنتی و شبکه ای
پنجشنبه 26 آبان 1390 11:15
مهدی علیخانی ارائه شده در دومین جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی مقدمه: در دنیایی که معاصرش هستیم بدون شک کسی نیست که از ارزش وقت و کاربرد اطلاعات آگاهی نداشته باشد. از طرفی سخن از اهمیت اطلاعات کمی دیر لست ، چرا که حالا قدم در مرحله بعدی نهاده ایم و عصر IT را تجربه می کنیم. همه چیز با سرعت در حال تحول است و در دنیای امروز...
-
درسهایی از استیو جابز برای خودرو سازان
چهارشنبه 25 آبان 1390 12:35
منبع: forbes مترجم: زهره همتیان جای هیچ بحثی نیست که تعداد کمیبرند به اندازه اپل قدرتمند هستند. محصولات کمیهستند که بتوانند به اندازه محصولات اپل برانگیزنده احساسات باشند. به جز اپل، شرکتهای کمی هستند که از نوعی وفاداری به برند برخوردار باشند که ریشهای و بنیادین باشد و تعداد کمیخرده فروش هستند که موفق میشوند...