Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

خلاصه کتاب مدیریت کاربردی وقت

مدیریت کاربردی وقت(چگونه از وقت خود بهتر استفاده کنیم)
سعید اسلامی

چاپ اول ، تابستان73


مقدمه 

زمان از جمله نعمتهای گرانبهایی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق می‌باشد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که وقت آنها به هدر نمی رود و ابراز می دارند که: من خیلی سازمــاندهی شده کار می کنم، می دانم کجا می روم، می دانم چکار می کنم و... اگر شما واقعاً و صادقانه جزء این دسته از افراد هستید باید بگوییم که در گروه اقلیتی جای گرفته اید.
خیلــی از مردم نسبت به روزهای بدون بهره وری (بی حاصل) خود بی تفاوت هستند در حالی که همگی مایل هستیم کارهای بسیاری را در یک روز انجام دهیم، ولی معلوم نیست کارهایمان چقدر ارزش داشته و بر چه اساسی اولویت بندی شده اند و چقدر وقت باید صرف آنها کنیم. مثلاً گاه برای گرفتن یک جواب یا ارسال یک نامه یا درخواست کالا از انبار، بیش از اهمیت موضوع موردنظر به پیگیــری، تعارفات و حاشیه پردازی مشغول می شویم. همچنین در بسیاری از جلسات مسایل جنبی نظیر سیاست، تجارت، خانواده، اوضاع اجتماعی، اخبار سازمانی، و... بیشتر از موضوع یا دستور جلسه موردبررسی و تبادل نظر قرار می گیرند.



ادامه مطلب ...

اندازه گیری رضایت مشتری(CSM)چیست؟

برگرفته از اتاق مدیریت ارتباط با مشتری


اندازه گیری رضایت مشتریان یکی از فعالیت های بسیار مهم برای هر سازمان است. سازمانی که بتواند رضایت مشتریان خودش را اندازه گیری نماید، در حقیقت مانند این است که علائم حیاتی خودش را دائماً پیش رو دارد، و می تواند آنها را کنترل کند و با توجه به آنها سازمان خودش را به پیش ببرد.

امروزه در دنیای مدرن و مدیریت مدرن اندازه گیری رضایت مشتریان از پیشرفت الگوی مدرن تبدیل به یک ضرورت شده است
اهمیتCSM در استاندارد بند 1-2-8- استاندارد ISO 9001 بیان می دارد:
به عنوان یکی از طرق اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت کیفیت، سازمان بایست اطلاعات مرتبط با برداشت و درک مشتریان را پالایش نموده و تعیین نمایند که آیا سازمان توانسته نیازمندی‌های مشتریان را برآورده سازد.ضمنا" متدهای دستیابی و به کارگیری این اطلاعات نیز بایستی تعیین گردند.

ادامه مطلب ...

سرمایه دانش شخصی


نویسنده: احسان شعاریان
نقل از : پایگاه مقالات علمی مدیریت

حتماً آن حکایت معروف را شنیده‌اید که یادگیری صید ماهی، از گرفتن خود ماهی پرفایده‌تر است. این حکایت قدیمی نشان‌گر این موضوع است که سرمایه دانشی از سرمایه مادی ارزشمندتر است. این برتری از دیرباز همواره مورد توجه متفکرین و اهل خرد بوده است تا اینکه عصر اقتصاد دانش محور فرا رسید و اهمیت این سرمایه بیش از پیش نمایان شد. امروزه در سراسر جهان، سازمان‌هایی را می‌بینیم که با تکیه بر دانش کارکنان خود ثروت آفرینی می‌کنند و آنچه که بقای آنها را در فضای رقابتی حفظ می‌کند، باز همان دانش و تخصص آنهاست.

همانطور که موضوع سرمایه‌های دانشی برای "سازمان‌ها" مطرح است، در مورد "اشخاص" نیز چنین سرمایه‌هایی تعریف شده‌اند. معمولاً افراد هر از گاهی سرمایه‌های مالی و مشهود خود را بررسی می‌کنند و نسبت به قیمت روز، آنها را ارزش گذاری می‌نمایند. مثلاً با افزایش قیمت زمین، طلا، سهام و موارد اینچنینی با حساب سرانگشتی به محاسبه ارزش آنچه به عنوان دارایی مشهود در اختیار دارند پرداخته و حتی ممکن است نسبت به تبدیل به احسن کردن آنها نیز فکرهایی بکنند. اما آیا ما در خصوص سرمایه‌های نامشهود و غیرمالی خود نیز چنین تفکری داریم؟ قبل از اینکه به این سئوال فکر کنید، بهتر است سئوال دیگری مطرح کنیم، آیا شما به عنوان یک کارشناس، بازرگان، فروشنده، مدیر و ... سرمایه‌های نامشهود خود را می‌شناسید؟ به راستی مصادیق سرمایه نامشهود در مورد افراد (نه سازمان!) چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از مصادیق سرمایه‌های نامشهود شخصی بپردازیم.

ادامه مطلب ...

محبوب ترین برند های دنیا را بشناسید

با وجود احساس لزوم صرفه جویی خانواده ها پس از رکود اقتصادی در جهان ، هیچ نشانه ای حاکی از کاهش تقاضا مشاهده نشده و برعکس استقبال از کالا ها و خدمات اساسی نیز افزایش یافته است.به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.msn.com، سایت Forbes در همکاری با موسسه روابط عمومی جهانی Burson-Marsteller، شرکت مشاوره ای بازار Penn Schoen Berland و شرکت مشاوره ای برند Landor، یک تحقیق اینترنتی گسترده و منحصر به فرد در میان دو هزار و500 نفر در آگوست 2011 برای بررسی برداشت مشتریان از 100 برند برتر دنیا انجام داد. Forbes و شرکای او فهرستی از 100 برند فعال در ارتباط با مشتری در سطح شرکت ها با استفاده از معیار های مالی مانند درآمد، سود ها، فروش و رشد بازدهی، بازگشت کلی سرمایه به سهام داران و بودجه تبلیغاتی فراهم کردند.

ادامه مطلب ...

اعلام ارزش 10 برند پرآوازه جهان

مهدی لطفی ، مشاور بازاریابی

شاید برای شما شگفت آور باشد که بزرگترین برندهای امروز، توسط افراد معمولی، اما با یک اراده استوار پدید آمده اند. خواهید دید که همه چیز از هیچ، پدید آمده
است. البته امروز قرار نیست داستان آفرینش هر کسب و کار را از ابتدا تا انتها برای همدیگر تعریف کنیم.برای اینکه تصویر بهتری از نتیجه تلاش این کارآفرینان داشته باشید، به ارزش برند هر کدام از این کسب و کارها هم اشاره ای می کنیم. این ارزش گذاری از طریق اینتربرند که بزرگ ترین سازمان در دنیا برای رتبه بندی برندهاست،انجام شده است.

به گزارش ام بی ای نیوز، ارزش برند، یکی از سرمایه های غیرقابل لمس یک کسب و کار به شمار می رود؛ یعنی میزان پولی که سرمایه دارها برای نام تجاری یک کسب و کار (و نه کل کسب و کار)حاضرند بپردازند.

● نایک، تولیدکننده کالاهای ورزشی
ارزش برند: ۱۳ میلیارد و 700 میلیون دلار،تأسیس با نام کالاهای ورزشی روبان آبی توسط فیلیپ نایت و ویلیام بوورمن (۱۹۶۴)
فیلیپ نایت، بعد از تمام کردن مدرسه بازرگانی در سال ۱۹۶۲ تصمیم گرفت سفریبه ژاپن داشته باشد. آنجا با یک شرکت تولیدکننده کفش ورزشی ژاپنی آشنا شد به نام اونیتسوکا تایگر.
فیلیپ که قبلا در دانشگاه اورگان، دو میدانی کار بود، پذیرفت که کفش های آن
تولیدکننده را در مقیاس کوچک، وارد بازار امریکا کند و یک شرکت به نام کالاهای ورزشی روبان آبی ثبت کرد و متعاقب آن یک سفارش 200 تایی به اونیتسوکا تایگرداد، کفش ها را در زیرزمین خانه پدری انبار کرد و با پرسه زدن در رویدادهای ورزشی محلی سعی کرد آنها را به فروش برساند.
در قدم بعدی، فیلیپ با مربی سابق دو میدانی خودش، بیل بوورمن، شریک شد. آن سال،آنها توانستند ۱۳۰۰ جفت کفش را به ارزش ۸ هزاردلار بفروشند.
سال بعدی فروش آنها به ۲۰ هزار دلار رسید و سال بعدتر حتی توانستند مغازه ای را برای خرده فروشی اجاره کنند تا لازم نباشد کارمندهای معدودی که برای آنها کارمی کردند با ماشین هایشان دوره بیفتند و به رویدادهای ورزشی سرک بکشند.
ارتباط روبان آبی با شرکت ژاپنی تا سال ۱۹۷۱ ادامه داشت. فیلیپ و بیل کم کم
آماده می شدند خط تولیدی خودشان را راه اندازی کنند. یک لوگو طراحی کردند که تا امروز هم لوگوی شرکت است و اسم «نایک» را با الهام از ایزدبانوی پیروزی یونان باستان برای پیشه خود برگزیدند.

ادامه مطلب ...

ویژگی مدیران بهره ور

1- فرهنگ سازمانی ؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی می‌شناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل می‌کند .
2- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکه‌ای دارد .
3- به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج می‌نهد .
4- کارکنان را به کاربرد طیف‌های گوناگون دانش ( خرد ؛ معرفت )تشویق می‌کند .
5- به هم افزایی ( سینرژی ) در فکر و عمل ؛ اعتقاد قلبی دارد .
6- زمینه‌های اصلاح نگرش‌هامهارتهاو افزایش دانش خود و کارکنانش را فراهم می‌آورد
7- صلاحیت‌های حرفه‌ای و فنی دارد ( در خصوص حرفه خود ؛شانه به شانه آخرین فنون حرکت می‌کند )
8- در پی اصلاحات است و می‌داند اصلاحات را از کجا آغاز و در کجا متوقف کند .

ادامه مطلب ...

مصاحبه با مدیر فناوری اطلاعات شرکت لنووو

مصاحبه با مدیر فناوری اطلاعات شرکت لنووو
نقش «آی تی» در دگرگون سازی کسب و کار جهانی
نویسنده: کوین وی ونگ- مترجم: محمود بیگلری

خانم زیااویان ونگ استراتژی خود را این‌گونه شرح می‌دهد: «در یک مدل با مقیاس جهانی، سیستم آی تی باید با اعمال استانداردسازی روند کسب‌وکار در سطح جهان، باعث بهره‌وری بیشتر شود. اما باید نیازهای محلی و منطقه‌ای
کسب‌وکار مورد نظر را هم در نظر داشته باشد.»

کسب مالکیت (acquisition) بخش کامپیوترهای شخصی شرکت آی بی ام، در سال 2005، توسط شرکت لنووو یک رویداد تجاری چالش‌برانگیز ایجاد کرد – ایجاد یک مدل اجرایی جهانی جدید که تامین کننده دو هدف حیاتی باشد. هدف اول، اداره بهینه کسب‌وکاری با تنوع منحصر به فرد: مشتریان گوناگون در بیش از 160 کشور، دو برند با محصولات کاملا متمایز و مدل‌های بازاریابی متعدد. هدف دوم، تامین نظر مدیران ارشد برای استانداردسازی و بهره‌وری بیشتر کار: از طریق یکپارچه‌سازی زنجیره تامین مواد اولیه و بخش مالی و هماهنگی بیشتر در بخش فروش محصولات.
ادامه مطلب ...

منظر مشتری در balanced Scoredcard

برای انتخاب اهداف و سنجه های مربوط به مشتری سازمان می بایست به دو سوال حیاتی پاسخ دهند: اول اینکه چه کسانی مشتری هدف ما هستند؟ و دوم اینکه ارزش پیشنهادی ما برای آنها چیست؟

بسیاری از سازمانها معتقدند که مشتریان خود را می شناسند و می دانند که برای آنها چه محصولات و خدماتی عرضه میکنند ولی در واقع همه چیز را برای همه مشتریان عرضه میکنند.در حالی که عدم تمرکز بر بخش خاصی از مشتریان و ارزش مورد نظر آنها موجب میشود تا سازمانها نتوانند به مزیت رقابتی دست یابند .
سازمانها معمولا از میان مضامین استراتژیک زیر مضمون مورد نظر خود را در منظر مشتری انتخاب می کنند.
برتری عملیاتی:که برکاهش بهای تمام شده ارتقا کاربری محصول ،سهولت استفاده از محصولات و خدمات خود متمرکز می شوند
رهبری محصول: که برنوآوری مستمر و عرضه ی بهترین محصول یا خدمت در بازار تاکید می ورزد
صمیمیت با مشتری: در این استراتژی، ارضاء خواسته ها و نیازهای مشتریان و ارائه ی راه حل برای مسائل آنها و حفظ رابطه بلند مدت برد-برد با مشتریان مد نظر می باشد

پنج روش ماهرانه برای گرفتن شغل جدید

منبع: HBR

مترجم: رویا مرسلی ،نقل از دنیای اقتصاد

جست‌وجو برای یک شغل جدید می‌تواند یک تجربه دلسردکننده و ناامیدکننده باشد. ممکن است بدون هیچ دلیلی رد شوید یا سوالاتی از شما پرسیده شود که میل ندارید به آنها پاسخ دهید یا معیارهایی که با آن مورد قضاوت قرار می‌گیرید برای شما ناشناخته باشد.
 
شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از افراد با تاخیر روانه بازار کار می‌شوند، حتی با وجود اینکه می‌دانند اکنون زمان عمل برای آنهاست. به عنوان مثال، من در یک مورد، مشاور یکی از عوامل خدمات مشتریان بوده‌ام و البته خود این شخص آگاه بود که باید شغلش را ترک کند. او پس از دو سال که در آن شرکت بدون ترقی و بدون رشد سپری می‌کرد، خود را کم ارزش و خسته یافته بود. او به خاطر تاخیر در یافتن شغل جدید بهانه‌های زیادی داشت، چرا باید به دنبال شغل جدیدی باشم وقتی پیدا کردن همین شغل برای من مثل کابوس بود؟ چرا شغل جدیدی بیابم وقتی همه می‌دانند که در وضعیت فعلی اقتصاد چقدر سخت است که بتوان کار جدیدی یافت؟ به همین دلایل، او در آن شرکت باقی ماند تا اینکه در نوبت بعدی تجدید ساختار شرکت، او اخراج شد.

ادامه مطلب ...

5 روش هوشمندانه و مفید برای کار

پروانه گودرزی - روزنامه دنیای اقتصاد

بیشتر افراد این توصیه را شنیده‌اند که باید هوشمندانه‌تر کار کنند و نه زیادتر،ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی می‌کنند.

این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعت‌های زیادی از یک روز عادی را برای تکمیل کارتان کارکنید، کار را اشتباه انجام می‌دهید! در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه‌تر کار کردن به جای بیشتر کارکردن ارائه می‌شود:
۱) استراتژی اول: تمرکزفکر می‌کنید چند دقیقه از یک ساعت کاری به طورکامل تمرکز دارید؟ ممکن است این امر شما را متعجب کند که این زمان چقدر کم است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد می‌توانند بین ۵ تا ۱۰ برابر در هر ساعت کاری مولدتر باشند. اگر فکر می‌کنید که این گفته اغراق آمیز است می‌توانید این آزمایش ساده را انجام دهید. یک دفترچه یادداشت و یک خودکار در کنار خود قرار دهید و شروع کنید به آگاه شدن از سطح تمرکزتان. هر وقت که تشخیص دادید که روی کارتان تمرکز کامل ندارید مدت زمانی را که حواستان پرت بوده است یادداشت کنید. اگر این تمرین را به‌خوبی انجام دهید بعد خودتان را کاملا شوکه خواهید کرد. اگر شما بتوانید مهارت ایجاد تمرکز کامل در ساعت‌های کاریتان را ارتقا دهید، از میزان تولیدتان متعجب می شوید.

ادامه مطلب ...

دلایل موفقیت مک دونالد در جذب سرمایه گذاران

مک دونالد با انتشار درآمد خود در سه ماه پایانی سال، سه ماه رشد را در ادامه روند موفقیت های خود ثبت کرد.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www. wallstcheatsheet.com، این رستوران از اندک شرکت هایی است که چه در شرایط بحران و چه در صورت بهبود وضعیت به رشد خود ادامه می دهد.
از دلایل موفقیت مک دونالد در جذب سرمایه گذاران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-هم اکنون 62 میلیون نفر در مک دونالد هر روز غذا می خورند که در سال 2008 این رقم 58 میلیون نفر بوده است. این رقم از جمعیت انگلستان هم فراتر می رود.
2-مک دونالد هر ثانیه بیش از 75 میلیون همبرگر به مردم فروخته و درآمد 24 میلیارد دلاری مک دونالد در سال 2010 آن را تبدیل به نودمین اقتصاد بزرگ جهان کرده است.
3-مک دونالد هر سال تقریبا یک میلیون کارگر را در ایالات متحده به خدمت می گیرد.
4-مک دونالد بزرگ ترین توزیع کننده اسباب بازی در جهان به شمار رفته و 20 درصد از کل فروش در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
5-درسه سال آینده، مک دونالد تصمیم گرفته تا هر روز یک رستوران در چین باز کند.
6-مک دونالد در 18 کشور جهان به ارائه محصولات خود می پردازد.
7-آمریکایی ها به تنهایی در یک سال یک میلیارد پوند بیفتک در رستوران های مک دونالد می خورند.
8-در پایان ناگت های مرغ مک دونالد نظر همه را به خود جلب کرده است.

برندهایی با باوفادارترین مشتری ها

اگرچه یکی از مهمترین اهداف هزینه کردن کلان در راه ساختن برندهای ماندگار و تاثیرگذار، ایجاد حس وفاداری برای مشتری است، اما درصد کمی از مشتریان هستند که صرفا به خاطر برند و نام تجاری یک شرکت، محصولاتش را می خرند.

اما همین درصد کم هم برای شرکت ها غنیمت است، چراکه این شرکت ها با استفاده از همین مشتریان می توانند تبلیغات تاثیرگذاری را داشته باشند و در نتیجه به فروش بهتری هم می رسند.
در این گزارش با برندهایی آشنا می شوید که مشتریانشان علی رغم بالا رفتن قیمت ها همچنان وفادار به آنها مانده اند و برگ برنده این شرکت ها به حساب می آیند.

1. آمازون
این شرکت تجارت الکترونیک که اجناس نو و دست دوم را به فروش اینترنتی می رساند، رده نخست را در اختیار دارد.
این شرکت به خاطر برند و با استفاده از نرخ پایینی که برای رساندن اجناس به مشتری دریافت می کند، در تلاش برای حفظ مشتریان خود بوده است.

ادامه مطلب ...

چگونه تبلیغات دهان به دهان را هدایت کنیم؟

تهیه کننده : محسن سلیمانی
در صورتی که شرکتی از بازاریابی از طریق توصیه‌های زبانی به خوبی استفاده کند، نتایج بسیارموثری به بار می‌آورد و می‌تواند چنان تاثیری در زمینه رقابت ایجاد کند که نتایج روش‌های دیگر بازاریابی به ندرت به پای آن می‌رسد. با این حال بسیاری از نمایندگان بازاریابی از توسعه روش‌های بازاریابی دهان به دهان پرهیز می‌کنند. برخی معتقدند که این روش در مقابل روش‌های پیچیده و مطالعه شده مدیریت بازاریابی، در رسانه‌هایی مانند تلویزیون و روزنامه‌ها، بسیار پیش پا افتاده و ابتدایی است. برخی دیگر از این نگرانند که نمی‌توان برای آن از داده‌های دقیق یا ابزارهای پیچیده بازاریابی که با ده‌ها سال تجربه شکل گرفته‌اند، استفاده کرد. کسانی که در مورد مدیریت مستقیم توصیه‌های زبانی تردید دارند، بهتر است این نکته را در نظر بگیرند که: کسب برتری در رقابت با شرکت‌هایی که برای مثال از آگهی‌های بزرگ تلویزیونی استفاده می‌کنند، نتایج چندان عمده و قابل توجهی ندارد. علت این است که همه شرکت‌ها به طور دائم، فعالیت‌های رایج تبلیغاتی خود را مدیریت می‌کنند و دانش آنها درباره تبلیغات تقریبا یکسان است؛ اما تعداد شرکت‌هایی که به توصیه‌های زبانی که از مهمترین انواع بازاریابی است، توجه می‌کنند هنوز کم است. به این ترتیب نتیجه کار قابل‌توجه است

ادامه مطلب ...

مشخصه‌های جامعه‌ اطلاعاتی در دنیای امروز

منبع :همشهری‌آنلاین:

اطلاعات در جامعه اطلاعاتی، نه تنها ارزش اقتصادی دارد بلکه محور اقتصاد قرار گرفته است و هر که قدرت خرید آن و مهارت و آگاهی لازم برای استفاده از آن را داشته باشد می‌تواند از آن بهره‌مند شود
 در این وضعیت دیگر خرید و فروش و تجارت اطلاعات در سطح ملی و فراملی مفهومی ندارد، بلکه اطلاعات در سطوح متفاوت بازار بین‌المللی، ملی‌، محلی و در نهایت بازارهای شخصی و فردی مورد توجه است.
به گزارش ایسنا، جامعه اطلاعاتی جامعه‌ای نوظهور و در حال شکل‌گیری است؛ به همین دلیل جوامع باید برمبنای ضرورت آینده‌نگری ارتباطی، به سوی جامعه اطلاعاتی حرکت کنند و این آینده‌نگری باید مبتنی بر تقویت پژوهش‌ها باشد زیرا با پژوهش و نتایج آن است که می‌توان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد و به هدف‌های جامعه اطلاعاتی نایل شد.
در سند شورای عالی اطلاع‌رسانی درباره جامعه اطلاعاتی آمده است: جامعه اطلاعاتی یکپارچه، تبلوری مجدد از کلیه فرآیندهای متعارف و سنتی اجتماعی نظیر کسب و کار، آموزش و... و حتی فعالیت‌های شخصی نظیر تفریحات و امثال آن در قالبی نوین با استفاده از فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات است.

ادامه مطلب ...

نقطه اشباع در تبلیغات

منبع
HIRSH, EVAN AND SCHWEIZER MARK. “THE ADVERTISING SATURATION POINT,” STRATEGY + BUSINESS, ISSVE 40, 2005

ماهنامه تدبیر

مترجم: مانا شاکرین


رشته بازاریابی دوران ابتدایی شکل گیری خود را پشت سر می‌گذاشت که جان وانامیکر اسطوره فروشگاه های زنجیره ای قرن نوزدهم اظهار داشت : «نیمی از پولی را که صرف تبلیغات کردم به هدر رفته است و مشکل در این است که من نمی‌دانم کدام بخش از پول به هدر رفته است». با وجود این شکایت، وانامیکر، که موفق‌ترین تاجر در زمان خودش بود، بسیار به تبلیغات علاقه داشت و هیچگاه بودجه مربوط به گروه تبلیغات را کاهش نداد . از آن زمان تا حال، خرده فروشان و کارخانه داران به این باور رسیده اند که با وجود آنکه آنها قادر به تشخیص اینکه چه مقدار از هزینه تبلیغاتی شان به هدر رفته است نیستند ولی ترجیح می‌دهند تا حداقل به همان انداره که رقبای آنها صرف تبلیغات می‌کنند، آنها نیز به همین میزان هزینه کنند. آنها پذیرفته اند که خرج کردن برای تبلیغات هزینه ای واجب برای انجام کسب و کار در یک اقتصاد مصرفی است .

ادامه مطلب ...