Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان

مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟
ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر"هر چه مفید تر بودن" متمرکز است.
فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر این اصل یعنی مفید بودن تکیه می ورزد و این بدان مفهوم است که دیگر فروش محصولات و خدمات بر دو عامل خریدار و فروشنده محدود نمانده و عامل سومی با شاخص مفید بودن این تعامل، بر آن نظارت می نماید.
درگیر کردن و دخالت دادن مشتری در کارها، تمایز محصول یا خدمات،و تحسین کردن مردم به جای تحریک آنها به خرید، جایزه دادن به خاطر خرید، یا ارائه فرصتهائی برای مشهور کردن آنان، روشی است که به شراکت با مشتریان در ساخت و تقویت برند منجر می گردد.اینکه انگیزه مردم در حمایت از برخی برندها چیست و اینکه برخی برندها ذاتا" دارای طراحی مشارکت آمیز می باشند، از جمله موضوعاتی هستند که به نظر می رسد در هفت اصل مورد شناسائی قرار گرفته زیر مستتر باشد. اصولی که حاصل تحقیق از مشتریان و کارشناسان صنفی است.

ادامه مطلب ...

ریک الیاس: 3 چیزی که سقوط هوایپمایم به من آموخت

ریک الیاس یکی از سرنشینان صندلی جلویی پرواز شمار 1549 بود .این هواپیما در رودخانه هادسون نیویورک در ژانویه 2009سقوط کرد اما او زنده ماند. این که چه چیزی در سر ریک هنگام سقوط هواپیما می گذشت را او در TED برای اولین بار با همه در میان گذاشت.

دن آریلی : متوجه تضاد منافع باشید

در این بحث کوتاه، روانشناس دن آریلی دو داستان شخصی را که به بررسی تضاد منافع علمی می پردازد را بیان می کند : چگونه پیگیرد دانش و بینش را می توان تحت تاثیر قرار گیرد، آگاهانه یا نه، توسط اهداف کوته نظرانه شخصی . هنگامی که ما درباره این پرسش های بزرگ فکر می کنیم ، او به ما یادآوری می کند که ، اجازه دهید آگاه به مغز انسان باشیم.

نقش یادگیری از راه عمل و فراموشی سازمانی-باقی ماندن در صدر بازار

مترجم: زهره همتیان
نقل از دنیای اقتصاد

گاهی اوقات یک شرکت برای مدت طولانی در یک صنعت حکمفرما می‌شود به‌رغم اینکه رقبایش تلاش بسیاری می‌کنند تا به گرد پای او برسند.

برای مثال، شرکت اینتل به مدت چند دهه است که در بازار ریزتراشه بی‌رقیب است اگرچه شرکت Advanced Micro Devices تلاش‌های بسیاری در این زمینه کرده است. ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد زیرا از دیدگاه عقل سلیم و شواهد تجربی در نهایت تعقیب‌کننده باید سبقت بگیرد. در انواع محیط‌های صنعتی، هزینه تولید از طریق تجربه فزاینده یا «یادگیری از راه عمل» کاهش می‌یابد، اما هنگامی که تجربه انباشته می‌شود، کاهش در هزینه‌ها از طریق یادگیری، خود به سمت روند کاهنده متمایل می‌شود. اگر منحنی یادگیری در نهایت صاف شود، چه چیزی تسلط پایدار بر بازار را توجیه می‌کند؟

ادامه مطلب ...

مدیریت ارتباط بامشتری و کاربرد آن در شرکت های هواپیمایی

نویسنده : مصطفی میر

در تعریف جدید از بازار و رقابت، ‌نقش و سهم تعیین کنندۀ‌ مشتری در تقاضا به قدری اهمیت یافته است که بقا در صحنه رقابت و تداوم حیات سازمان­ها در عمل، منوط به شناخت کامل و علمی از مشتریان در بخش‌های مختلف بازار، شناسایی نیازهای بالفعل و بالقوه مشتریان و در گامی جلوتر، حتی تعریف و ایجاد نیازهای جدید برای مشتریان است.
نمی‌توان کتمان کرد که پیشرفت ارتباطات در عصر تکامل اطلاعات و ظهور ابزارهای جدید ارتباطی نقش بسزایی در تقویت رابطه بین سازمان و مشتری ایفا نموده و بستری جدید و کاملاً رو به تحول و تکاملی را پیش روی سازمان‌ها برای ارتباط با مشتریان مهیا نموده است

ادامه مطلب ...

خلاصه کتاب تمرکز روی هدف

نویسنده: برایان تریسی
مترجم: منیرالدین اعتضادی- تخلیص:کاری مشترک از ملیحه محمودی ثانی و مهناز انارکی

مقدمه: همانطور که انرژی متمرکز در اشعه لیزر می تواند فولاد را برش دهد، توانایی شما درتشخیصِ مهمترین عامل موفقیتتان، در هر وضعیتی، شمارا قادر می کند تا در هر کاری به بالاترین ستون موفقیت برسید. امروزه شاید ما در بهترین عصر در تاریخ بشر به سر می بریم. تا کنون هرگز برای این تعداد زیاد مردم تا این حد فرصت و امکانات برای رسیدن به اهداف وجود نداشته است. میزان رفاه، طول عمرمفید، انتخاب گسترده و ثبات جهان از نظر صلح و کامیابی تا این حد بی سابقه است.
ضمنا ترکیب انفجار اطلاعات و تکنولوژی در سالهای اخیر از یکطرف و تشدید رقابت در کلیه زمینه ها از طرف دیگر باعث ایجاد شتاب در سرعت تحولات شده است، روز به روز کارها بیشتر و وقت کمتر می شود بنظر می رسد وظایف و مسئولیت ها مدام در حال افزایش است و هرگز در شبانه روز وقت کافی برای انجام تمام کارها وجود ندارد.
این نوشته گامی است برای پیش بردن شما در موفقیت کاریتان واین که در عین حال وقت بیشتری برای فعالیتهای شخصی داشته باشید شما در می یابید چطور توانایی هایتان را بشناسید و چگونه از آنها در حوزه های جدید استفاده کنید و بتوانید پاسخی برای این سوال که "حقیقتا می خواهید با زندگی تان چه کنید ؟"داشته باشید.

ادامه مطلب ...

چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش را افزایش دهد؟

ژان بقوسیان
مشاور بازاریابی و فروش
www.modiresabz.com

در این‌ مقاله به نکات لازم برای نوشتن پیامی اشاره می‌کنیم که موجب برانگیختن عکس‌العمل مطلوب از سوی مشتری و افزایش فروش می‌شود.

1. از آزمایش «خوب که چی؟» استفاده کنید
وقتی متن تبلیغ خود را نوشتید، آن‌را بخوانید و ببینید آیا از آزمایش «خوب که چی» سربلند بیرون می‌آید؟ اگر بعد از خواندن تبلیغ، فکر کردید که مخاطب هدف با جمله «خوب که چی» به آن پاسخ می‌دهد، آنقدر آن‌را بازنویسی کنید تا پاسخ مخاطبان چیزی شبیه این باشد: «این دقیقا همان چیزی است که به‌دنبالش بودم. چطور می‌توانم آن را به‌دست آورم؟» وقتی متن تبلیغ را نقد می‌کنید، باید بعد از هر جمله از خود بپرسید، خوب که چی؟ این تکنیکی است که می‌تواند در تغییر و قوی‌تر کردن متن تبلیغاتی به شما کمک کند. مثلا فرض کنید در متن تبلیغ نوشته‌اید که ما بزرگترین توزیع‌کننده ماهی در ایران هستیم. مخاطب می‌تواند از خود بپرسد: خوب که چی؟ ولی اگر بنویسید ماهی‌هایی عرضه می‌کنیم که کلسترول ندارد و برای افرادی که مشکل کلسترول دارند مفید است، مشتری شاید بگوید این دقیقا همان چیزی است که می‌خواستم. مزایای واقعی کارتان را برجسته کنید و مزایا مواردی هستند که دقیقا به مخاطب مربوط هستند و نه به شما.

ادامه مطلب ...

چرا افراد خلاق در تصاحب مناصب مدیریتی موفق نیستند؟

منبع: Wharton مترجم: هوتسا عسگری‌نسب برگرفته از سایت modiriran.ir

مولر به کمک همکارانش جک گونکالو و دیشان کادمر از دانشگاه کورنل مطالعاتی انجام دادند که در مقاله‌ای تحت عنوان «شناخت رهبری خلاق» و با موضوع روانشناسی اجتماعی تجربی در ماه مارس2011 به چاپ خواهد رسید‌، این مقاله درباره نظر همکاران افراد خلاق در مورد آنها است‌.

حال به نتایج حاصل از بررسی می‌پردازیم‌: افرادی که بیشتر نظرات خلاقانه ابراز می‌کنند از قدرت رهبری کمتری برخوردار هستند. موارد استثنایی هم وجود دارد و آن زمانی است که افراد نظر دهنده باید برروی جذابیت رهبران تمرکز کنند. در این صورت نظر همکاران افراد خلاق این است که افراد خلاق به نحو احسن مدیریت می‌کنند، اما نتیجه این است که در اکثر موارد به نظر می‌رسد خلاقیت به زیان پیشرفت افراد است. مولر می‌گوید‌: «انتخاب رهبران خلاق ساده نیست‌. در حال حاضر و برخلاف تفکرات گذشته‌، باید جهت شناخت چنین رهبری زمان زیادی صرف کرد و تلاش مضاعفی انجام داد.

ادامه مطلب ...

چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم؟

حسین عابدی - روزنامه جام‌جم

ارزش کار خود را بالا ببرید و به همان اندازه شاهد رونق حرفه خود باشید. آدم‌های موفق در یک محیط کاری جدید به شغل خود همانند یک محصول مهم تجاری می‌نگرند، هرگز ارزش‌های آن را دست کم نمی‌گیرند و بخوبی آگاهند تا زمانی در محیط کارشان ارزشمندند که بتوانند سودآوری داشته باشند، چه برای خود و چه برای شرکت یا کارفرمایی که برای آن کار می‌کنند.

یک محصول، زمانی در بازار پرفروش می‌شود که از کیفیت خوب، تبلیغات، بازاریابی قوی و چندین فاکتور موثر دیگر در جلب توجه مشتری برخوردار باشد و افراد نیز زمانی می‌توانند شاهد رونق حرفه خود باشند که ارزش کار خود را بالا ببرند، برای بالا بردن توانایی‌های خود بکوشند، درباره توانایی‌های خود تبلیغ کنند و در محیط کار انعطاف‌پذیر باشند. برای نیل به همه این اهداف، آدم‌های موفق همچنین می‌دانند که تابع بازار خود هستند و این بازار جایی نیست جز سازمان، شرکت یا کارفرمایی که برای آن کار می‌کنند.

ادامه مطلب ...

مک دونالد؛ نمونه کامل کنترل ها

ماهنامه تدبیر - ترجمه و تلخیص: مرتضی شأنی
چند شرکت محدود تجاری می توانند در جهان امروز همانند مک دونالد از رشد باثبات برخوردار باشند. مک دونالد ابتدا با محصول ساده یعنی همبرگر شروع و تنوع آن را با گذشت زمان زیاد کرده است.
 
● تاریخچه
ری کراک ۵۷ ساله با دشواریهای جدی روبه رو بود و در طول زندگی همواره آرزوی ثروتمندشدن را داشت. او به محض بازگشت از جنگ جهانی اول بلافاصله برای ثروتمندشدن دست به کار شد. در سال ۱۹۳۷ او وارد عرصه جدید یعنی مخلوط کن مخصوص شد که شش مواد را با هم مخلوط می کرد. او با مخترع آن وارد معامله شد و سپس خود را به عنوان عرضـه کننده انحصاری مخلوط کن مطرح کرد. ۲۰ سال در این کار سپری کرد ولی ثروتمند نشد.

ادامه مطلب ...

8 تکنیک جذب اعتماد مخاطبان در وب سایت و فروشگاه مجازی

تهیه کننده: امین گرجی

حتما پیش آمده است که وقتی حتی برای اولین بار وارد برخی از سایت ها می شوید ناخود آگاه به آنها اعتماد می کنید. حاضرید از فروشگاه آنها خرید کنید و مطالبشان را سر فرصت بخوانید. درباره آن با دوستان خود صحبت می کنید.

در زیر به شیوه هایی اشاره می کنم که باعث خواهد شد بازدیدکنندگان و مشتریان به وب سایت شما اعتماد کنند و با شما ارتباط برقرار نمایند. تکنیک های جذب اعتماد باعث افزایش فروش شما خواهد شد. موارد زیر تکنیک هایی تاثیرگذار برای تبدیل یک بازدیدکننده به یک خریدار از فروشگاه اینترنتی شما است. شاید با کمک این تکنیک های فاصله خود را از دایره اعتماد مشتری کاهش دهیم.
1- مشخصات ارتباطی شما
نوع اطلاعات و نحوه نمایش ارتباط با ما از نکات کلیدی این اعتماد است. حتما آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید. بسیاری از شرکت ها بدلیل اینکه می خواهند تجارت خود را وابسته به وب نشان دهند و یا برخی از تیم هایی که در خانه کار می کنند به این آدرس و شماره تلفن اشاره نمی کنند. شماره تماس و آدرس یکی از کلیدی ترین اصول برای جذب اعتماد مشتری و افزایش فروش است.

ادامه مطلب ...