Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

راهکارهای عملی افزایش فروش

مترجم و مؤلف:دکترعلیرضا حدادیان

خلاصه کتاب: مهدی خادمی


فصل اول : کلیات: فروشندگی شغل شریفی است چرا ؟چون فروشنده نیازهای خریدار را بر آورده می سازد .اکنون موفقیت در تجارت ، بیشتر از قبل به تلاش در فروش کالا به صورت حرفه ای نیاز دارد .فرق بین حرفه ای و غیر حرفه ای بودن در این است که فرد حرفه ای اول به حرفه اش فکر می کند  پیش از شروع لازم است بعضی سوء تفاهم هارا درباره بحث فروش از بین ببریم.

اول :فروشنده تقریباً به صورت واژه ای زشت جا افتاده است .اکثر افراد تصور می کنند فروشندگان از تمام تکنیکهای موجود جمله عدم صداقت ،فریب دادن دیگران و دیگر ابزارهای نا متعارف برای سفارش گرفتن استفاده می کنند.
دوم .اینکه فروشندگان از نیازهای مشتریان خود خبر نداشته و قصد ندارند رضایت خاطر آنان را فراهم آورند ؛بلکه تنها هدف آنها گرفتن حق کمیسیون یا سود خود است.
یکی دیگ از سوء تفاهم هایی که درباره فروشندگان وجود دارد این ایده است که تصور می شود آنها به حرف زدن زیاد عادت و علاقه دارند.خیر ،فروشنده خوب به دقت به سخنان مشتری گوش می دهد و چند سؤال کوتاه از آنها می کند .بدین ترتیب در می یابد که چگونه مناسب ترین محصولات را با کمترین قیمت در اختیار مصرف کننده اش قرار دهد.
چرا باید فروشمان را افزایش دهیم ؟

ادامه مطلب ...

اطمینان از موفقیت کارمندان

مترجم: رویا مرسلی
همه ما می‌دانیم که یکی از وظایف ضروری هر مدیر کمک به کارمندان برای تعیین اهدافشان و دسترسی به آنها است.

کارمندان می‌خواهند بدانند نتیجه کارشان چطور در اهداف عالی شرکت نمود می‌یابد، در نتیجه تعیین اهداف درست، ارتباط میان اهداف آنها و اهداف شرکت را به‌خوبی برای آنها و برای شما (به‌عنوان مدیر) روشن می‌سازد. تعیین هدف برای دادن فیدبکی مستمر به کارمندان بسیار مهم و حیاتی است. با مشخص نمودن اهداف و نظارت بر آنها، می‌توانید ضمن ارائه اطلاعات درست و به موقع به کارمندان در جهت افزایش کارآیی، در آنها انگیزه ایجاد کنید که موفقیت بیشتری کسب کنند.

ادامه مطلب ...

خلاصه کتاب راهکارهایی ساده برای شغل شریف فروشندگی

نویسنده: پرومود ترا

 مترجم: طوبی یکتایی


قدمه: فروشندگی شغل شریفی است،چرا؟ چون تقریبا این فروشنده ها هستند که نیازهای عمومی و روزانه ی ما را برطرف می کنند؛ نیازهایی همچون مواد غذایی، البسه، مواد بهداشتی و درمانی،طیف گسترده ای از خدمات و صدها موارد دیگر. زمانه به سرعت در حال عوض شدن است. اکنون موفقیت تجارت بیشتر از قبل نیاز به تلاش در فروش کالا به صورت حرفه ای دارد. فرق بین حرفه ای و غیر حرفه ای این است که فرد حرفه ای اول به حرفه اش فکر می کند. نقطه ی بحرانی در حرفه ای بودن در فروش، توانایی فکر معقول در مورد مخاطب ها می باشد- نیازهای او، انتظارات و قابلیت هایش. همچون پزشک یا مهندس، فروشنده ی حرفه ای از مهارت های مختلفی که در این بیان کوتاه و مختصر آمده است، استفاده می کند. 


ادامه مطلب ...

تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات

منبع : مدیر انلاین


اگر ما می خواهیم مردم تبلیغ ما را ببینند باید توجه آنها را جلب کنیم. در الگویM5 همانطور که مشخص است باید هدف تبلیغات مشخص شود. در قدم دوم باید بودجه تبلیغات خود را مشخص نماییم. بودجه تبلیغات می تواند رسانه ما را مشخص کند. قدم سوم پیام تبلیغات است و به موازات آن از چه رسانه ای می خواهیم استفاده کنیم. در مرحله آخر باید ارزیابی داشته باشیم. ما میلیون ها تومان هزینه می کنیم، تبلیغی می سازیم و می خواهیم در دیگران تاثیرگذار باشد. دیگران همانطوری برداشت کنند که ما پیام را به آنها ارسال می کنیم. اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بسیار حایز اهمیت است. تبلیغات ما در فروش تاثیر داشته است؟ تاثیر بر روی وجهه سازمان داشته است؟ بر روی ارتباط سازمان با مشتریان تاثیر داشته یا نه؟


ادامه مطلب ...

ارباب رجوع

گردآورنده:امیدحیدری فر - نقل از وب سایت مدیریت در قرن 21


هزاره جدیدرا هزاره سازمانها لقب داده اند،امروزه توسعه کشورها به توسعه سازمانها بستگی دارد.هرگونه تلاش برای بهبود عملکرد سازمانهاتلاشی جهت ارتقاء کیفیت زندگی است.انسانهای هزاره جدید انسانهای سازمانی هستند،چراکه ازبدوتولدازبیمارستان ومدرسه وخدمات سایر سازمانها بهره مند می شوند حتی پس ازمرگ انسانها سازمانی مانندتأمین اجتماعی متولی زندگی بعد ازمرگ خانواده اند.


انواع سازمان:1-سازمان مدیر محور2-سازمان کارشناس محور3-سازمان مشتری محور

1-سازمان مدیرمحور:دراین سازمانها خواست مدیران محور تلاشها وکانون همه فعالیتها می باشد،مانندسازمان نظامی

2- سازمان کارشناس محور:آنچه با اهمیت است خواست ونیازکارشناسان است.مدیریت سازمان فعالیتهای کارشناسان راحمایت می کند،این سازمان ها تخصصی می باشند مانند بیمه

3-سازمان مشتری محور:فلسفه وجودی این سازمان ها بستگی به مشتری دارد.در این نوع سازمان مشتری کانون ومحور است.برای توجه به نیازهای مشتری درسازمان میتوان ازاین روش بهره گرفت:استفاده ازپرسشنامه،مصاحبه حضوری با مشتریان،استفاده ازشکایت آنان

مشتری کیست:درتعریف ابتدایی به گیرندگان کالا وخدمات در سازمان مشتری اطلاق می شود اما امروزه مشتری فراتر از این معناست مشتری کسی است که از خدمات وتولیدات این سازمان ها منتفع می شود.

ادامه مطلب ...

دیو خوان کسب و کار؛ "تعدیل نیروی انسانی

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


با جمعی از فعالان کسب و کار و منابع انسانی به مناسبتی دور هم بودیم. یکی از دوستان باتجربه از زمانی می گفت که مجبور شد اپراتور لیفت تراکی را تعدیل کند که حتی پس از تعدیل! یکی از پاهایش در عملیات شرکت، حاضر نشده بود به خاطر وفاداری و حس تعلق، از شرکت شکایت کند؛ بدتر آنکه هیچ پرونده ای هم در خصوص علت صدمه وارده تشکیل نشده نبود تا غرامت از کارافتادگی و بازنشستگی پیش از موعدش را تسهیل کند!

اما دنیای بی رحم کسب و کار بود و همان بلایی که شرکت به آن دچار شده بود (بسته شدن شعبه آن در بعضی از شهرها) به کارکنانش هم سرایت کرده بود.

سؤالی اساسی که شاید تاکنون مدلی برای انجام مناسب و بدون آسیب آن و یا گریز از تبعات منفیش خلق نشده است.

ادامه مطلب ...

شفافیت و ارزشیابی دقیق؛راه برون‌رفت از بحران

منبع:     دنیای ادقتصا          
نویسنده:     هاری مارکوویت
مترجم: جعفر خیرخواهان


در ابتدای دهه 1950 زمانی که هاری مارکوویتز جوان به دنبال یافتن حوزه کاری در رشته اقتصاد بود برخوردی تصادفی با یک دلال سهام در شهر شیکاگو، سرانجام او را به نقطه‌ای رساند که منطقی جدید درباره ریسک معرفی کند در آنچه که صنعت سرمایه‌گذاری بر پایه جذب سهام انفرادی شده بود. او با اثبات این که چگونه پرتفوهای متنوعی بوجود آوریم تا ریسک کاهش و بازدهی به حداکثر رسد انقلابی در جهان سرمایه‌گذاری به وجود آورد.
بحران اعتباری جاری ناشی از به هم خوردن توازن ریسک و بازده در پرتفوی اوراق بهادار به پشتوانه وام‌های رهنی و سایر بدهی‌ها است به‌طوری که بسیار به موقع است از پدر مالی مدرن بپرسیم اشتباه در کجا بود و چه کار باید کنیم.

ادامه مطلب ...

9 وجه تمایز کارآفرینان موفق و ناموفق

منبع: بانکی دات ای آر



کارآفرینان موفق،نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگی‌شان دارند. تفاوت آنها با کارآفرینان ناموفق،ظریف،اما قابل تمیاز است. این تفاوت‌ها فراتر از خواسته‌ها و رویاهای آنهاست. این تفاوت‌ها به عادات یا رموز نهایی برنمی‌گردد. تفاوت آنها به نیروی قابل سنجشی برمی‌گردد که در دایره تفکر و تعقل این افراد نهفته است و موجب می‌شود تحولاتی در شیوه کار، زندگی و روابط شغلی آنها پدید آید.
در این مقاله قصد داریم "ویژگی‌ های" متمایز کننده کارآفرینان موفق را بررسی کنیم نه "عادات" آنان را. زیرا "عادات" پیش از مطالعه کردن به وجود می‌‌آیند و در اصل نیازی به مطالعه آنها نیست. از سوی دیگر، کسب عادات دیگران موجب می‌شود از مسیر خود دور افتید، چرا که اینها عادات "شما" نیستند. 9 وجه تمایز کارآفرینان موفق در زیر شرح داده شده است که با فراگیری آنها می‌توانید تفاوت قابل ملاحظه‌ای در نوع تفکر، ارزیابی و دیدگاه تان ایجاد کنید.
ادامه مطلب ...

بالندگی سازمانی و شاخصهای سنجش آن

منبع: دوماهنامه توسعه انسانی پلیس 


چکیده:

جنبش بالندگی سازمانی که در نیمه دوم سده بیستم پایه‌ریزی شد و در دهه کنونی به رشد و رسایی در خور توجهی رسیده است، بر پایه مفروضاتی استوار است که با ارزشهای والای انسانی سازگاری کامل دارد. بالندگی سازمانی ریشه هر گونه توانمندی و شکوفایی در قلمرو تلاشهای انسانی را در «بالندگی انسان» جستجو می‌کند و انسان را مایه اصلی و عامل بنیادی هر گونه دگرگونی به شمار می‌آورد. اصول و موازین این جنبش از درون دانشهای گسترده‌ای چون روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، اقتصاد و بسیاری دیگر از دانشهای رفتاری سرچشمه می‌گیرد و دگرگونی، بهپویی، تازه‌گردانی، و دستیابی به برترینهای بزرگ را در شمار هدفهای نخستین خود قرار داده و برای رسیدن به آنها ساز و کارهای مناسب را فراهم آورده است. در این مقاله، بالندگی سازمانی، هدفها، فرضها، ارزشهای بنیادی و راهبردها، ریشه های پیدایش، تعاریف، ویژگیهای سازمانها بالنده،‌ اجزای بنیادی یک برنامه بالندگی سازمانی و شاخصهای سنجش بالندگی سازمانی ارائه شده و در پایان یکی از شاخصهای کلیدی آن تحت عنوان تعهد سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

سه راز شرکت‌های موفق

مترجم: زهره همتیان

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

برخی شرکت‌ها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. این امر می‌تواند به خاطر شناخته شدن و معروفیت نام شرکت، نوآوری، سهم بازار یا شماری دیگر از ویژگی‌هایی باشد که یک شرکت خوب را در میان سایر شرکت‌ها برجسته می‌کند.

نکته مهم برای سرمایه‌گذار این است که قادر باشد برندگان احتمالی را تشخیص دهد قبل از اینکه آنها تبدیل به نام‌های مشهوری شوند.
در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به سه مشخصه اصلی که باعث موفقیت یک شرکت می‌شود. سعی کنید آنها را به کار بگیرید، خواهید دید که شما هم با ردیابی آنها به موفقیت دست پیدا می‌کنید.
سه راز موفقیت
بنابراین چه عواملی موجب موفقیت یک شرکت می‌شود، و آیا این شرکت مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟ پاسخ این سوال بستگی دارد به اینکه این سوال را از چه کسی می‌پرسید، یک حسابدار، اقتصاددان، بازاریاب یا کارشناس منابع انسانی، به هر حال با کنار هم گذاشتن همه این پاسخ‌ها، می‌توانید یک شرکت موفق را با این مشخصات تعریف کنید:
1. مزیت رقابتی
2. مدیریت بالاتر از حد متوسط
3. رهبری بازار

ادامه مطلب ...

مدیران خودشیفته

نویسنده: مریم بابائی  منبع:نشریه ۷روز زندگی، شماره۱۰۰.  


بسیاری از مدیران کسب و کار، شخصیتی دارند که روانکاوان آن را شخصیت «خودشیفته» می نامند. این افراد برای برخی از سازمان ها و شرکت ها که به شور و هیجان و شهامت برای مسایل جدید نیاز دارند، مفید واقع می شوند، اما خودشیفتگان خلاق می توانند برای برخی سازمان ها نیز خطرناک باشند.

فروید می گوید؛ خودشیفتگان ابعاد منفی زیادی دارند، از جمله اینکه از نظر عاطفی منزوی و بسیار بدگمان و بی اعتماد هستند، شنونده های خوبی نیستند و فاقد احساس یگانگی و همدلی اند و احساس خطر می تواند باعث خشم آنان شود.

ادامه مطلب ...

کمک کنید تیم شما از تعارض دست بردارد و کار کند

مترجم: رویا مرسلی


تعارض‌هایی که اغلب در تیم‌ها به‌وجود می‌آید، می‌تواند شرایطی را برای شما به‌وجود آورد، که دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، به دفتر کارتان پناه ببرید و با لذت بدون کار تیمی‌به زندگی خود ادامه بدهید،

اما مساله این است که وجود همکاری لازم است و هر چند ساده نیست، همفکری چند نفر در کارها اغلب نتیجه بهتری به دنبال دارد. اگر تیم شما وارد مشاجره شد یا به نظر رسید دو نفر از اعضا نمی‌توانند با هم کنار بیایند، چگونه می‌توانید کاری کنید که امور به روال عادی بازگردند؟ چگونه تیمی‌که به لحاظ عملکرد دچار اشکال شده است را به تیمی‌تبدیل می‌کنید که اعضا در آن بتوانند به‌خوبی کار کنند؟

ادامه مطلب ...

باورهای زنگ زده ،اندیشه های منجمد

منبع : مقاله " باورهای  زنگ زده ،اندیشه های منجمد  "-نویسنده : مجتبی کاشانی -ماهنامه  تدبیر- بهمن 1382  شماره  141



در کدام قرن زندگی می کنیم -در کدام  قرن فکر می کنیم


بحثی پیرامون  فرهنگ و توسعه  در سازمان و جامعه

 

زیر باران  بیا قدم بزنیم

حرف نشنیده ای به  هم بزنیم

نوبگوییم و نو بیندیشیم

عادت کهنه  را به هم بزنیم

خاویر پرز دکوئیار دبیر کل  اسبق  سازمان ملل  و رئیس کنونی  کمیسیون جهانی توسعه  به مدت  3 سال  از  سال 1993 تا 1995  وقت خود را  صرف  بازاندیشی  مفهوم  توسعه  و فرهنگ  و رابطه میان  آنها کرده است .

من در آغاز بحث  درباره  باورها یا اندیشه های  زنگ  زده  ترجیح می  دهم  به بیان خلاصه نتایجی که او به دست آورده است  و در مجله  پیام یونسکو  شماره  316 اردیبهشت  سال  1376 آمده است بپردازم  تا از بیان  مطالب او  مقدمه مناسبی  برای این  بحث  فراهم آورم .
ادامه مطلب ...