Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

محبوب ترین برند های دنیا را بشناسید

با وجود احساس لزوم صرفه جویی خانواده ها پس از رکود اقتصادی در جهان ، هیچ نشانه ای حاکی از کاهش تقاضا مشاهده نشده و برعکس استقبال از کالا ها و خدمات اساسی نیز افزایش یافته است.به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.msn.com، سایت Forbes در همکاری با موسسه روابط عمومی جهانی Burson-Marsteller، شرکت مشاوره ای بازار Penn Schoen Berland و شرکت مشاوره ای برند Landor، یک تحقیق اینترنتی گسترده و منحصر به فرد در میان دو هزار و500 نفر در آگوست 2011 برای بررسی برداشت مشتریان از 100 برند برتر دنیا انجام داد. Forbes و شرکای او فهرستی از 100 برند فعال در ارتباط با مشتری در سطح شرکت ها با استفاده از معیار های مالی مانند درآمد، سود ها، فروش و رشد بازدهی، بازگشت کلی سرمایه به سهام داران و بودجه تبلیغاتی فراهم کردند.

سپس این سایت فهرست فوق را به مصرف کنندگان ارائه کرده و از آن ها خواست تا برند ها را با استفاده از ارقام 1 تا 9 با توجه به 12 خصوصیت مختلف رتبه بندی کنند. این ویژگی ها عبارتند از: " صداقت و اعتبار برند "، " مدیریت اخلاقی " ،" توجه دایمی به استاندارد های بالا در کالا ها و خدمات "، "سرمایه گذاری در ایده ها و تحقیق های مبتکرانه "،" افزایش استفاده از روش های ارتباط شفاف "، " سرمایه گذاری در مشتریان " ،" تخصص در افزایش کارایی اجتماعات " ،" ایفای نقش های مثبت در زندگی روزمره مشتریان "، " استفاده از موفقیت تجاری و تخصص در مشارکت مثبت در جامعه " ، " توجه به نکات با اهمیت از دیدگاه مشتری " ، " درک و توجه به نیازهای منحصر به فرد مشتریان " و " تمایل صادقانه به تحول جهانی ".
در شرایط کنونی، سازمان هایی مانند Unilever و P & G با پیام های خود در کمپین های مختلف به طور مستقیم با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند. برخی شرکت ها این کار را بهتر از دیگران انجام می دهند. به این ترتیب هدف اصلی مشاهده شیوه نفوذ برند های شرکتی در اذهان مصرف کنندگان است.
نام برتر
جانسون با وجود چند بار فراخوان کالا و حضور در دادگاه به علت تخلفات گوناگون به عنوان نام برتر در کل فهرست می درخشد. در اصل به خاطر محصولات بهداشتی مخصوص بچه ها و ایجاد یک ارتباط احساسی قوی طولانی میان شرکت و مردم، مصرف کنندگان به جانسون اعتماد زیادی دارند.
غایب بزرگ فهرست را شرکت های موفق ارائه دهنده تکنولوژی و اینترنت تشکیل می دهند که این روز ها شایعه های فراوانی درباره آن ها به گوش می رسد؛ در عوض، رتبه های برتر این فهرست را برند های قدیمی تولید کننده مواد غذایی مانند General Mills، Hershey و Kraft شامل می شوند.
این ها شرکت هایی هستند که سال ها است فعال بوده و محصولات مختلفی به بازار ارائه داده اند. اما ورای کالا های خود، آن ها و دیگر سازمان های حاضر در فهرست به خاطر کارهای خیر خواهانه، اقدامات برای حفظ محیط زیست، موارد گوناگون پاک سازی محیط زیست، روش های تجارت شفاف، بسته بندی با برچسب های مشخص، مدیران و نوآوری جدید و خارق العاده شهرت زیادی به دست آورده اند.
رسانه اجتماعی فضای گسترده ای برای مذاکره، بحث و به اشتراک گذاری نظریه های مختلف خلق کرده است، بنابراین واقعا جایی برای پنهان شدن برند ها وجود ندارد، اما فرصت بزرگ تری نیز برای شفاف سازی از سوی شرکت ها نه فقط درباره محصولات و خدمات خود بلکه درباره تلاش هایشان جهت ساختن دنیایی بهتر فراهم شده است.
جایگاه بسیار بالای برند های کلاسیک تولید کننده مواد غذایی در اذهان مصرف کنندگان چندان عجیب نیست. شگفت انگیز تر از آن حضور گوگل در میان برندهای تولید کننده مواد غذایی است که جایگاه برجسته او را در افکار مصرف کنندگان به عنوان یک ضرورت در زندگی آن ها نشان می دهد. در حقیقت، تمایل گوگل به ایجاد تحول در جهان، او را تبدیل به برند برتر در رتبه بندی شرکت ها بر اساس شهرت خود کرده است.
شرکت هایی مانند نایک، Dell و Starbucks، در این حین، در میانه فهرست قرار گرفته اند. این موضوع نشان دهنده کمبود مشتری و گمنامی در جهان نیست اما از عدم ایجاد یک ارتباط موثر با مصرف کنندگان و در نتیجه ناتوانی در انجام تغییرات مثبت سخن می گوید.
در پی بحران های مالی و انرژی که بخش دولتی را اسیر خود کرده است، در پایین فهرست شرکت تامین کننده بودجه Fannie Mae و شرکت نفتی BP قرار دارند. از این شرکت ها با وجود تبلیغ برای حفظ محیط زیست، هنوز به خاطر از بین بردن آن انتقاد می شود؛ نشت نفت و شکست مفتضحانه این شرکت ها هر گونه اعتماد باقی مانده را از مردم گرفت.
به این ترتیب پنج برند محبوب در دنیا عبارتند از:
1.جانسون: محصولاتی مانند ماده ضد عفونی کننده دست Purell و شامپو بچه جانسون در همه خانه ها وجود داشته و بخشی از زندگی ما شده است.
2.General Mills: محصولات و برند های زیر مجموعه General Mills را Cheerios، Wheaties، Yoplait، Betty Crocker و بسیاری برند های دیگر شامل می شوند.
3.گوگل: استفاده از کلمه گوگل در محاوره ها به عنوان یک فعل مرسوم شما را از جایگاه بالای این برند نزد خود آگاه می سازد.
4.Kraft Foods: برند های زیر مجموعه جهانی و محصولات آن را Cadbury، Jacobs، Kraft، LU، Maxwell House، Milka، Nabisco، Oscar Mayer، Philadelphia، Trident، Tang، Velveeta و Kraft Dinner تشکیل می دهند.
5.Hershey: نسل جدید بچه ها از شکلات های کرمی تازه Hershey`s Cookies لذت می برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد