Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

چگونه سلامت تجارت خود را تضمین کنیم؟

نویسنده: Charlie Cook
مترجم: eMarketingway.ir


ایا می توانید تصور کنید که در سن 90 سالگی همراه نوه های خود به کوهنوردی بروید و قدرت بدنی شما از افراد 20 ساله بیشتر باشد؟ و بتوانید از این راه میلیون ها دلار درآمد کسب کنید؟


یکی از قهرمانان زیبایی اندام، جک لالن Jack LaLanne به تازگی به سن نود سالگی رسیده است. او حتی در این سن آمادگی جسمی کاملی دارد و هنوز هم در حال کسب درآمد از همین راه است. چگونه ممکن است؟

ادامه مطلب ...

تاملی بر طرح دورکاری ، تله ورکینگ

منبع: وب سایت الف


اخیرا دولت  آیین نامه ای را مبنی بر دورکاری (Teleworking) به سازمانهای دولتی ابلاغ کرده است. هدف از این طرح کاهش هزینه های جاری؛ کاهش مسافرتهای کاری و درنتیجه کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت و درنهایت کاهش جمعیت شهرهای بزرگ ذکر شده است. ما در این نوشته ثابت خواهیم کرد که در شرایط کنونی ایران، دورکاری نه فقط هزینه های دولت را کم نمی کند، بلکه با افزایش پیچیدگی اداری و سیستمهای نظارتی، هزینه ها افزایش یافته و بهره وری نیز از میزان کنونی کمتر خواهد گردید.

 
دورکاری چیست؟
دورکاری بدین معناست که کارمند اداره وظایف خود را بدون حضور فیزیکی در محل اداره انجام دهد. در این طرح کارمند به اداره نمی آید و کار خود را در جایی دور از آن، مثلا خانه، انجام می دهد. ارتباط کارمند با اداره، بوسیله اینترنت، تلفن، ایمیل و امثال آن برقرار می شود.
 

ادامه مطلب ...

نیازهای خرده‌فروشان

منبع: سایت بانک مقالات حوزه بازاریابی

خیلی از افرادی که با خرده‌ فروشان کار می‌کنند به نیازهای آنها خیلی فکر می‌کنند تا بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب و در زمان مشخص ب فروشند. اما شما می‌توانید به یک موفقیت بزرگتر دست یابید، اگر سعی کنید مشکلات خرده‌ فروشان خود را حل کنید. خرده‌ فروشان معمولاً به همه موارد زیر نیاز دارند و اگر شما بتوانید آنها را برآورده کنید، موفقیت شما تضمین‌شده است.

1.    محصولاتی با کیفیت همیشگی: نقطه قوت خرده‌ فروشان به مغازه (یا فروشگاه زنجیره‌ای) است که دارای محصولاتی با کیفیت و استاندارد است. شما به عنوان تأمین‌کننده باید محصولات داخل مغازه را مطالعه کنید و استاندردها و شاخص‌های لازم را از خرده‌ فروشان بپرسید. اگر محصولات شما دارای استاندارد و کیفیت لازم است خرده‌ فروشان انتظار دارند تا این کیفیت برای همیشه حفظ شود. اگر شما هر تغییری در کیفیت و ظاهر محصولات خود دارید، خرده‌ فروشان توقع دارند تغییرات رو به پیشرفت باشد.
ادامه مطلب ...

منافع بازاریابی از طریق ارسال کارت پستال

برگرفته از وبلاگ marketingmanagement

در شرایطی کنونی که تمایل به بازاریابی اینترنتی مدام رو به افزایش است اما بازاریابی چاپی هم هنوز پر‌طرفدارترین رسانه بازاریابی برای بسیاری از مدیران شرکتها محسوب می‌شود.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت mycontentbuilder.com، با تکنولوژی‌ها و ابزارهای موجود موفقیت در کسب و کار آسان است. در شرایط کنونی تمایل به بازاریابی اینترنتی مدام رو به افزایش است. چنانچه واقعا بخواهید که بازار کاری خود را توسعه دهید، همیشه می‌توانید راه‌اندازی وب سایت خود را به عنوان اولین راه مد نظر قرار دهید. بازاریابی اینترنتی هم اکنون سریع‌ترین راه برای جذب مخاطب بیشتر به شمار می‌رود. فقط با چند کلیک، مشتریان شما می‌توانند از محصولات و خدمات شما بازدید کنند.
علاوه برمحبوبیت بازاریابی اینترنتی، بازاریابی چاپی هنوز پر‌طرفدارترین رسانه بازاریابی برای بسیاری از مدیران شرکتها محسوب می‌شود. این روش بازاریابی به عنوان یک شیوه ملموس جامعه مخاطب را مورد هدف قرار داده و امکان شناخت شخصی و بهتر از ماهیت شما را برای او فراهم می کند. در این میان ابزارهای مختلفی برای استفاده در کمپینهای بازاریابی چاپی وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره ببرید. ارسال کارت پستال یکی از محبوبترین روش‌ها است که محبوبیت بالای آن در شرایط فعلی چندان هم عجیب نیست. موفقیت این روش در میان مشتریان خارجی قدرت بالای آن در ایجاد خلاقیت و پیروزی در جهان تجارت را نشان می‌دهد.
طراحی خوب یک کارت پستال در معروفیت شما بسیار موثر است. ذکر اسم شرکت، لوگو و پیام آن بر روی کارت نزد مردم اعتبار برای شما می‌آفریند. بهترین فایده آن عدم لزوم پرداخت هزینه فراوان برای تبلیغات است. اگر جرات ورود به چنین کمپینی را دارید، در ادامه به تعدادی از منافع این کار اشاره شده است:
1. شهرت در بازار: این کار به شناخت شما در بازار کمک می‌کند. ارسال مرتب یک کارت پستال مردم را همیشه به یاد شما می‌اندازد. مشاهده اسم یا لوگوی شما یادآور کالاها و خدمات شما خواهد بود. در طراحی یک کارت پستال فقط به ایجاد یک هویت برای کسب و کار خود بیندیشید. یک کارت پستال خوب می‌تواند به عنوان یک کارت ویزیت موفق با مشتریانتان ارتباط برقرار کند.
2. فواید رقابتی: طراحی و چاپ خوب یک کارت پستال یک ابزار بازاریابی موفق است که به شما اجازه می‌دهد در راس رقبای خود قرار بگیرید. بازار امروزه در شرایط سختی قرار دارد. افزایش روز به روز وسواس مشتریان بر روی اجناس خریداری شده و رقابت سنگین میان شما و شرکتهای مشابه موضوع مهمی است که باید بسیار به آن توجه کرد. یک کارت پستال با طراحی منحصر به فرد شما را در میان دیگران متمایز ساخته و مردم را به طرف خود جلب می‌کند.
3. تاثیر گذاری موفق: ارسال یک کارت پستال خوب تاثیر مثبتی بر روی مخاطب می‌گذارد. استفاده از تصاویر و مطالب خوب در کنار هم اعتماد مردم را به شما بر‌می‌انگیزد. به این ترتیب وفاداری مشتریان نسبت به شما بیشتر شده و فروش محصولاتتان نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه به هدف خود خواهید رسید.
4. کاهش هزینه ها: هزینه این کار فقط صرف خرید یک ورق یا کارت و چاپ طرح بر روی دو طرف آن می‌شود. استفاده از دو یا چهار رنگ در فرآیند چاپ هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت. کیفیت خوب کاغذ مورد استفاده در چاپ کارت ضامن بقای آن برای یک مدت طولانی است.

آیا از سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات خود برای فروش استفاده

●راهکارشماره۱:الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید
سوالات، بحث های متفرقه و واقعیت های اجتماعی را پیش بکشید. به این ترتیب ذهن مخاطب تحریک می شود و سلول های خاکستری مغز به فعالیت وادار می شوند. الگوهایی که در ذهن قرار دارد، از بین می رود و حواس مخاطب متمرکز می شود. پرسیدن سوال بسیار مفید است زیرا ذهن را در حالت پاسخگویی و آمادگی در می آورد.
تأثیر روانی راهکار شماره ۱ همین است که ذهن مخاطب را تحریک می کند تا برای شنیدن حرف های شما آماده شود.
● راهکار شماره ۲: روی مشکل مشتریان تمرکز کنید
آیا موضوع اصلی صحبت های شما "ارائه راه حل" است؟ به این ترتیب به فروش خود صدمه خواهید زد. به تبلیغات اطراف خود بنگرید. همه آنها به سهولت استفاده، فراگیری و برتری محصول خود اشاره می کنند. به این عبارات بسیار پرداخته شده است. در صورتیکه این مفاهیم باید در پس زمینه قرار بگیرند. در ملاقات ها و مکالمات حضوری نیز باید به این موضوع توجه شود. مردم تا زمانی که مشکل خود را درک نکنند اهمیتی به راه حل شما و ویژگی های آن نمی دهند. قبل از اینکه راه حل خود را مطرح و روی آن پافشاری کنید، مطمئن شوید که مخاطب شما مسئله و مشکل خود را کاملاً حس کرده و درگیر آن شده است. با دوباره طرح کردن مسئله، مشتری را متوجه اهمیت موضوع نمایید. هنگامی که شنونده با حرکات سر خود شروع به تأیید مسائل و مشکلات مطرح شده نمود، زمان ارائه و فروش راه حل فرا رسیده است.
● راهکار شماره ۳: یک تصویر ذهنی برای مشتری ایجاد کنید
فرض کنید که یک طراح کلاه می خواهد برای محصولات خود تبلیغ نماید. جملۀ "من یک طراح هستم و طرحهای من توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه شده است" خیلی تکراری و بی تأثیر خواهد بود. بهترین راه ارائه تصویر ذهنی به مخاطب است. در این مثال او می تواند از کلاهی که هنرپیشه معروف سینما در یکی از فیلمها به سر گذاشته بود، آغاز کند و وقتی این تصویر در ذهن شنونده تشکیل شد، بگوید که طراحی آن کلاه توسط او انجام شده است. این روش را می توان در صحبت کردن با یک فرد یا یک گروه به کار گرفت.
مردم افکار خود را با تصاویر به خاطر می سپارند. به همین علت امروزه آرم ها و تصاویر تبلیغاتی بسیار کارا شده اند. نفوذ به بخش تصویری مغز ،قوی ترین راه برای ایجاد ارتباط با افراد است.
راهکار شماره ۲ و ۳ را ادغام کنید تا مخاطب تصویر روشنی از مشکل خود را در ذهن داشته باشد. در این صورت نیازی به هیچ کار دیگری نیست. خو آنها به سراغ شما خواهند آمد.
● آیا استفاده از هر ۳ راهکار ضروری است؟
جواب این سوال منفی است. شما می توانید از یک یا دو راهکار در جهت هدف خود استفاده کنید. در واقع، ممکن است یکی از این روشها در مورد بخصوص شما و نتیجه ای که می خواهید بگیرید، به کار نیاید.ویژگی این ۳ مورد این است که در عین سادگی حداکثر تأثیر را دارند.
به ساختار این مقاله نگاه کنید. فرض کنید که این مقاله مقدمه ای برای شروع یک سخنرانی در مورد فروش در یک شرکت بزرگ صنعتی بود. من از مسائل مربوط به آن صنعت خاص سخن نگفتم، بلکه صحبت خود را از این سوال شروع کردم که آیا شما از این ۳ راهکار برای فروش استفاده می کنید؟ و به این ترتیب توجه شما را به خود جلب کردم.شما نیز در صحبت کردن با افراد مختلف می توانید از همین روش استفاده کنید. ضمناً این کارها نه فقط برای پیامهای شفاهی بلکه در هر خبرنامه، تبلیغات، وب سایت و هر مکانی که شانس جذب مشتریان جدید وجود دارد، قابل استفاده هستند.

ضرورت استقلال بانک مرکزی

محمد اقبال‌نیا


تاریخچهء ایجاد بانک مرکزی: شکل‌گیری بانک مرکزی به قرن 17 میلادی مربوط می‌شود‌‌. نخستین بانک مرکزی دنیا، ریکز بانک سوئد بود که سال 1656 میلادی تاسیس شد و در سال 1668 به عنوان بانک دولتی و ملی سوئد درآمد‌‌. بانک انگلستان نیز که سال 1694 تاسیس شد در زمرهء قدیمی‌ترین بانک‌های مرکزی دنیا به شمار می‌رود‌‌. بانک انگلستان در مقابل اجازهء انتشار اسکناس، استقراض دولت را تامین می‌‌کرد‌‌. به تدریج ذخایر کشور انگلستان به بانک سپرده شد و در نیمهء دوم قرن نوزدهم، بانک انگلستان به صورت بانک تنظیم‌کنندهء اعتبارات و آخرین وام‌دهنده درآمد‌‌. بانک فرانسه نیز سال 1800 به وجود آمد و به تدریج به عنوان بانک عامل دولت و ناشر اسکناس و همچنین نگهدارندهء ذخایر و آخرین اعطاکنندهء وام درآمد‌‌. بانک هلند سال 1814، بانک اتریش 1817، بانک کپنهاگ (دانمارک) 1818، بانک بلژیک 1850، بانک اسپانیا 1856، بانک روسیه1860، بانک رایش آلمان 1875 و بانک ژاپن 1882 تاسیس شدند‌‌. تاسیس بانک مرکزی در ایران نیز به سال 1339 هجری شمسی باز می‌گردد‌‌. به این ترتیب ملاحظه می‌شود که بانک‌های بسیاری در خلال قرن نوزدهم به وجود آمدند که به تدریج انحصار نشر اسکناس را بر عهده گرفتند‌‌. با این وجود ضرورت ایجاد بانک مرکزی از اوایل قرن بیستم برای همهء کشورها احساس شد و بسیاری از کشورها در نیمهء اول قرن بیستم به ایجاد بانک مرکزی اقدام کردند‌‌.

ادامه مطلب ...

آغاز یک کسب‌وکار

بخش نخست
آیا با شرایط واقعی اداره یک کسب‌وکار کوچک آشنا هستید؟ اگر پاسخ منفی است، به طور روشمند و تا حد ممکن به دنبال پیدا کردن نقاط قوت و ضعف کار باشید. شاید دلتان می‌خواهد همین حالا کار را شروع کنید، اما به توصیه افراد حرفه‌ای بهتر است محتاط باشید و برای جلوگیری از بروز اشتباه گام‌هایتان را کوچک‌تر بردارید.

ادامه مطلب ...

ادراک محدود در بازاریابی،خود، مشتری و رقبا

جک تروت و ال رایس که از مشاوران برجسته در حوزۀ بازاریابی هستند، در سال 1972 عامل جدیدی را به نام مکان یابی (positioning) در کتاب «عصر تبلیغات» مطرح کردند. تروت و ریس معتقد بودند عامل موفقیت محصول در بازار، به نوع نگاه مشتری به محصول و جایگاه آن در ذهن، بسیار ارتباط دارد. هرچند این اعتقاد در حالی بیان شد که هنوز اینترنت ظهور نکرده بود، و ما با صدها هزار نوع کالا در بازار رو به رو نبودیم.
چند سال بعد جک تروت نظریاتش را درباره مکان یابی بازسازی کرد و آنها را در کتاب مشترکش با استیو ریو کین به نام «مفاهیم جدید مکان یابی» منتشر کرد.
منظور تروت از مفهوم متمایز سازی آن بود که شرکت باید فعالیت های بازاریابی خود را به گونه ای انجام دهد تا جایگاه ویژه و متمایزی از وی پدیدار شود. هرچند بیشتر شرکت ها فقط به نقاط قوت خودشان توجه می کنند و کمتر به نقاط ضعف رقبا توجه می کنند؛ در حالی که نقاط ضعف رقبا بسیار مهم هستند و اگر بتوانید ریشه ها و ضعف رقبا را به درستی تحلیل کنید احتمالا استراتژی کسب و کار شما نیز از قوت بیشتر و عمیق تری برخوردار خواهد بود.

ادامه مطلب ...