Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

مدیریت رفتار سیاسی در سازمان

نویسنده : کریمی، علیرضا



چکیده

از سیاست در سازمان، تعابیر مختلفی برداشت می شود اما آنچه که مورد توجه بسیاری از اندیشمندان در حوزه رفتار سازمانی قرار دارد، این است که رفتار سیاسی نه تنها به گونه ای ذاتی منفی نیست بلکه می تواند برای اعضای یک سازمان یا خود سازمان مفید نیز باشد. در این مقاله پیش زمینه های وقوع رفتار سیاسی در سازمان، ماهیت رفتار سیاسی، مهارت های سیاسی و تاکتیک های رفتار سیاسی در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد. مهمترین درس مدیریتی آن است که رفتار سیاسی را در سازمان نمی توان از بین برد ولی می توان و باید کنترل و مدیریت کرد تا در محدوده ای منطقی و سازنده قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

نگرش زیرساختی به فناوری اطلاعات درسازمان

نویسنده : جعفرخانی، الهه


چکیده

‌برنامه‌ریزی‌ استراتژیک‌ به‌ مفهوم‌ برنامه‌ریزی‌ آینده‌ یک‌ سازمان‌ است، یعنی‌ جهتی‌ که‌ سازمان‌ می‌خواهد در آن‌ جهت‌ حرکت‌ کند و برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات برای هر سازمان، سندی است که معماری اطلاعات سازمان را در پرتو ملاحظات استراتژیک مانند ماموریت، اهداف و اولویت های سازمان تعیین کرده و برنامه اجرایی لازم برای دستیابی به سیستم ها و پایگاه‌های اطلاعاتی را در سطح سازمان تعیین می‌کند. به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات منشور و برنامه کلان سازمان در زمینه سیستم‌های اطلاعاتی و به طور کلی، فناوری اطلاعات است.

رویکردهای مختلفی برای‌ برنامه‌ریزی‌ به‌کار برده‌ می‌شوند. در حال حاضر رویکرد غالب برای تدوین برنامه بلند مدت یا طرح جامع فناوری اطلاعات رویکرد معماری سازمانی یا معماری فناوری اطلاعات است. هدف‌ از این‌ مقاله‌ آشنایی مقدماتی‌ با رویکرد معماری سازمانی به منظور برنامه‌ریزی‌ استراتژیک‌ سیستم های اطلاعاتی می باشد.


کلیدواژه : برنامه ریزی استراتژبک فناوری اطلاعات ؛ برنامه ریزی فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی ؛ معماری فناوری اطلاعات سازمان ؛ IT Architecture ؛ معماری سازمانی ؛ Enterprise Architecture ؛ طرح جامع فناوری اطلاعات سازمان

ادامه مطلب ...

چهار روش برای افزایش سریع فروش

 اگر می خواهید فروشتان افزایش یابد ، باید همواره بدنبال راه هایی جدید برای بازاریابی و فروش باشید. بعضی از این روشها در دراز مدت باعث افزایش فروش می شوند. حال به چهار روش اشاره می کنیم که باعث افزایش سریع فروش می شوند...

اگر کسب و کاری را شروع کرده اید و مشتریانی دارید ، بنابرین فروش شما قابل افزایش است. نکته مهم آن است که از روشهای مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. بعضی از این روشها بلافاصله فروش را افزایش می دهند. حال به چهار روش اشره می کنیم.

ادامه مطلب ...

تحریف واقعیت درتبلیغات آب آشامیدنی

برخی شرکت های تولیدکننده آب آشامیدنی این روزها با تبلیغات گسترده و غالبا دور از واقعیت سعی دارند سهمی را در بازارمصرف ایران برای خود بیابد اما نکته حائز اهمیت ،نوع تبلیغات و روش معرفی محصول این شرکت ها است که مبتنی بر تحریف واقعیت است .
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، نزدیک به یک قرن نوشابه های گازدار محبوب ترین نوشیدنی میان مردم جهان بودند. شرکت های بین المللی تولید کننده اینگونه نوشابه ها با تبلیغات بسیار گسترده در سرتاسر جهان همواره سعی داشتند این نوشابه ها را به سنین مختلف بفروشند . ولی از نزدیک به یک دهه پیش با افزایش دانش و آگاهی پزشکی و همچنین گرایش مردم جهان به سبک زندگی سالم ،رفته رفته مضرات بسیار زیاد نوشابه های گازدار بطور تدریجی معلوم شد و پزشکان و متخصصان تغذیه متفق القول بر کاهش مصرف آنها تاکید کردند . روشن شدن این حقایق موجب شد تا روند نزولی فروش این محصولات در جهان سرعت بگیرد و به تبع آن تمایل افراد به نوشیدنی های سالم رشد پیدا کند .

ادامه مطلب ...

با استراتژی مناسب بر رقیبان پیروز شوید

 پیروزی در گرو داشتن افراد مناسب ، طرز فکر مثبت ، ابزار خوب و تشکیلات درست نیست. همه این موارد مهم هستند ، ولی شما را به اوج نمی رسانند. کل موضوع به داشتن استراتژی درست بر می گردد.

شخصی بنام جک تراوت که سالها بعنوان مشاور در بزرگترین شرکتهای جهان فعالیت داشته است ، و شرکتهایی مانند جنرال الکتریک ، زیراکس ، آی بی ام و ... توسط او به اوج رسیده اند ، اخیرا کتابی بنام "استراتژی بزبان تراوت" نوشته است. این کتاب بزبان ساده بیان می کند که راز پیروزی شرکتها بر رقیبان ، داشتن استراتژی صحیح است.

ادامه مطلب ...

بهبود فرایندهای پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان

سازمان باید در بازه های زمانی مرتب، فرایندهایی را که کار پایش و اندازه گیری رضایت مشتری را انجام می دهند به منظور اطمینان از کارایی و اثربخشی آنها و اینکه هنوز اطلاعات حاصل از آن صحیح، مرتبط و قابل استفاده می باشند، مورد بازنگری قرار دهد.

این بازنگری می تواند شامل موارد زیر باشد :
·     اطمینان از اینکه برنامه، زمانبندی و فرایندهای اندازه گیری رضایت مشتریان وجود دارد
·     بازنگری فرایند انتخاب مشتریان و مشخصه های مورد نظر به منظور اطمینان از همسو بودن با اهداف و اولویتها
·     اطمینان از اینکه فرایندهایی که انتظارات مشتری(تصریحی و تلویحی) را بدست می آورند جاری و جامع بوده و در صورت امکان توسط مشتری مورد تصدیق قرار می گیرند.
·     بازنگری شاخصهای غیر مستقیم رضایت مشتری به منظور اطمینان از اینکه منبع اطلاعاتی جاری، کامل و مرتبط می باشد.
·     اطمینان از اینکه روشها و فرایندهای اندازه گیری مستقیم رضایت مشتری، بیان کننده تغییرات شرایط مشتری و بازار می باشد.
·     اطمینان از اینکه در صورتیکه میزان رضایت مشتری با یک عدد بیان می شود، اجزاء مختلف و وزن آنها در بدست آمدن آن عدد موثر بوده اند.
·     بازنگری مرتب فرایندهایی که اطلاعات رضایت مشتری را با داده های داخلی و شاخصهای سازمان مورد تصدیق قرار می دهند.
·     تصدیق اینکه فرایندهای بازخورد رضایت مشتری و تعریف اقدامات مورد نظر فعال و اثربخش بوده و اطمینان از اینکه اطلاعات رضایت مشتری قابل کاربرد می باشد.
·     مشخص کردن نقاط ضعف و قوت ارتباط با مشتری به منظور بهبود

آنچه یک مدیر باید در مورد قیمت‌گذاری بداند

شما به عنوان کسی که می‌خواهد کالای خود را برای اولین بار روانه بازار کند، چه قیمتی روی آن می‌گذارید؟ آیا قیمت بالا روی آن قرار داده و مشاهده می‌کنید که فروش کالایتان کم می‌شود؟ یا برای حل این مشکل آن را با قیمتی پایین روانه بازار خواهید کرد؟ - کاری که با وجود کم ریسک بودن آن، درآمد و سود شما را کاهش داده و ارزش بازار کالای شما را در سطحی پایین قرار می‌دهد.

ادامه مطلب ...

راه اندازی اولین کلینیک مراقبت مشتری در ایران



اولین کلینیک تخصصی مراقبت مشتری در ایران با همکاری اتاق مدیریت ارتباط با مشتری و مرکز مشاوره مدیریت ایران تازه راه اندازی شد.


مهندس حمید تهرانی،مدیرعامل اتاق مدیریت ارتباط با مشتری ضن اعلام این خبر افزود: شرکت مشاوره مدیریت ایران تازه یکی از برترین وبزرگترین شرکت های فعال در حوزه مشاوره مدیریت است که همکاری این دو شرکت میتواند، خدماتی منحصربفرد و موثر را درحوزه مراقبت مشتری برای اولین بار در ایران،به شرکت ها و سازمانهای مختلف ارائه نماید.
در همین راستا دکتر قوامی،مدیرعامل مرکز مشاوره مدیریت ایران تازه ، ضمن ابراز خشنودی، هدف از راه اندازی این کلینیک را برطرف کردن مشکلات سازمانها درحوزه مشتری خواند و افزود، بخش اورژانس این کلینیک ،مشکلات شما را بصورت مقطعی به سرعت برطرف کرده و سازمان را ازمرگ حتمی نجات خواهد داد!

این کلینیک با تکیه بر توان علمی و فنی مجموعه ای به وسعت 30 متخصص، محقق، مشاور و با بهره گیری از تجربه ی 5 سال فعالیت مستمر در سازمان های تولیدی و خدماتی راه اندازی شده است.






freshroom-logo.jpg

برنامه وفاداری، به شما خیانت می‌کند!

سریما نازاریان
منبع: HBR


امروزه مشخص شده است که ارزش یک مشتری قدیمی‌بسیار بیشتر از یک مشتری جدید است، ولی مشکل این برنامه‌های وفاداری چیست که نمی‌توانند کار خود را به خوبی انجام دهند؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ داده می‌شود.

یک برنامه وفاداری چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟
خلق یک برنامه وفاداری موفق، نیازمند تعریف کردن حاصلی است که از این تلاش انتظار می‌رود. تنها با داشتن اهداف روشن است که یک سازمان می‌تواند مکانیزم‌های مناسبی طراحی کند و سپس در مورد میزان اثربخشی این مکانیزم‌ها قضاوت کند. نکته مهم توجه کردن به چیز‌هایی است که یک برنامه وفاداری نمی‌تواند انجام دهد. یک برنامه وفاداری نمی‌تواند ایجاد وفاداری کند. پنج هدفی که این برنامه‌ها می‌توانند در راستای رسیدن به آنها تلاش کنند عبارتند از:

ادامه مطلب ...

به مدیران توصیه می‌شود مانند مهندسان بیاندیشید


منبع: www.businessweek.com

اغلب به مهندسان و سایر تکنسین‌ها که به صاحبان کسب و کار تبدیل می‌شوند، توصیه می‌شود مانند کارآفرین‌ها فکر کنند: ریسک‌پذیر باشند و آرزوهای بزرگ داشته باشند. ساشا گورک کارآفرین 60 ساله، اما رویه‌ای خلاف‌این دارد. ‌این کارآفرین می‌گوید: گاهی اوقات کارآفرینان باید بیشتر شبیه مهندسان فکر کنند. «گروک» که معاون و یکی از موسسان شرکت «ناول» است در هر دو سوی‌این معادله قرار داشته. چرا که او به عنوان یک مهندس توانست در آینده کارآفرین موفقی نیز باشد. گروک به عنوان مهندس شیمی‌ در کشور خود روسیه به تحصیل پرداخت و در سال 1987 به آمریکا مهاجرت کرد وقبل از شروع فعالیت کارآفرینانه خود، در انجمن شیمی آمریکا مشغول به کاربود.

ادامه مطلب ...

هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود


منبع:www.vivannews.com


هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود، چرا که براى ایجاد یک برند ماندگار، داشتن شناخت از جوامع مصرف کنندگان، توزیع کنندگان، شرایط اقتصادى، رقابت و سایر عوامل موثر بر بازار ضرورى است، که با تحقیقات بازاریابى به دست خواهد آمد.


.به گزارش ایلنا،افشین وفادار، مدیر عامل سابق شرکت راهبر دانش در باره اینکه تحقیقات بازار تا چه اندازه مى تواند در پیشبرد اهداف یک برند موثر باشد با اعلام این مطلب افزود: اگر در دنیا برندى بوجود آمده و ماندگار شده، پیرامون آن برند میلیون ها دلار پروژه هاى تحقیقات بازاریابى انجام شده است. اگر غیر از این بوده، یعنى اگر برندى بدون داشتن اطلاعات لازم خلق شده باشد یقینا عمر طولانى در بازار نداشته است.وى افزود:اگر در دنیا برندى بوجود آمده و ماندگار شده، پیرامون آن برند میلیون ها دلار پروژه هاى تحقیقات بازاریابى انجام شده است.وفادار در خصوص وجود بخش تحقیقات بازاریابى در داخل بنگاه هاى اقتصادى در مقایسه با برون سپارى این نوع خدمات به شرکتهاى تخصصى تحقیقات بازاریابى افزود: وجود هر دو مورد لازم است، یعنى داشتن بخش تحقیقات بازاریابى در داخل سازمان ها ضرورى است، تحلیل برخى اطلاعات آماده داشبورهاى بازاریابى مانند: Ad*X در تبلیغات- TGI در جامعه مصرف کنندگان- X*POS در پایش خرده فروشى ها که براحتى توسط بنگاههاى اقتصادى قابل تهیه است و نیز اطلاعات بدست آمده از منابع مختلف داخلى شرکتها- فروش- CRM MIS و ... و نیز تهیه گزارش هاى روزمره داخلى توسط این بخش در درون مجموعه ها امکان پذیر و اقتصادى است. ولى از آنجایى که براى تدوین استراتژى ها و تاکتیک هاى بازاریابى، حضور و توسعه محصولات جدید در بازار، معرفى و تقویت حضور برندهاى نوظهور، ارزیابى اثربخشى کمپین هاى تبلیغات و سنجش رضایت مشتریان و ... تحقیقات بازاریابى گسترده و پر هزینه لازم است و با توجه به اینکه اجراى این قبیل بررسى ها نیازمند داشتن امکانات گسترده و کارشناسان متخصص مسلط به متدولوژى هاى قوى است، بدیهى است که موضوع برون سپارى این قبیل تحقیقات بازاریابى حتى در شرکتهاى طراز اول دنیا نیز متداول باشد.
                                                                                                                          وى افزود: شرکت تحقیقات بازاریابى و رسانه EMRC و شرکت تحقیقات بازاریابى راهبر با یکدیگر ادغام شده و شرکت تحقیقات بازاریابى »امروز« به جمع سایر شرکت هاى تحقیقاتى پیوست.وفادار با بیان اینکه شرکت راهبر دانش و EMRC بعنوان دو شرکت مکمل و به منظور تقویت سبد خدمات تحقیقات بازاریابى عرضه شده به بنگاههاى مختلف اقتصادى با یکدیگر ادغام شدند، اظهار داشت: تجمیع نیروها، امکانات و سایر موارد حقوقى بین دو مجموعه انجام شده است.

استراتژی بازاریابی برای صاحبان تجارت های خُرد

 
منبع: سایت آفتاب

بازاریابی یکی از بزرگترین چالش های هر شرکت بازرگانی به شمار می رود که می تواند بیشترین تاثیر را بر موفقیت و شکست آن شرکت داشته باشد.اگر نتوانید هر هفته مشتریان جدیدی را به سمت تجارت خود بکشانید، خیلی زود از رده رقابت کنار زده خواهید شد.

خوشبختانه، حتی بدون داشتن سابقه رسمی در بازرگانی یا بازاریابی، نکات ساده ای هستند که می توانید از همین امروز شروع کنید تا نتیجه بازاریابی شرکت خود را برگردانده و همه مشتریانی که شایسته اش هستید را به چنگ بیاورید.


ادامه مطلب ...

درگیری جزء اجتناب‌ناپذیر همکاری اقتصادی

سریما نازاریان
منبع: HBR

درگیری را به عنوان یک واقعیت بپذیرید و آن را فعالانه مدیریت کنید
‌این چالش یکی از باسابقه‌ترین چالش‌ها برای مدیران ارشد بوده است.

‌اینکه چگونه افراد سازمان را راضی به کار کردن با یکدیگر در درون فضای سازمانی کنند. ولی در دنیای پرتغییر و جهانی امروزی پاسخ دادن به این سوال بیش از پیش اهمیت یافته است. برای خدمات دادن در سطح بین‌المللی، شما باید بتوانید فراتر از حدود مرز‌های کشور‌ها و قاره‌ها با هم همکاری کنید. برای ‌اینکه بتوانید رضایت مشتری را به دست بیاورید، باید بتوانید همکاری سازمانی‌ را از بخش‌های مختلف به دست آورید. برای‌اینکه بتوانید به مشتریان راه‌حل‌هایی بدهید که مخصوص نیاز‌های آنها طراحی شده است، باید بتوانید بخش‌های خدماتی و محصول خود را راضی به همکاری با یکدیگر بکنید.

ادامه مطلب ...

نویسنده :آتیه

چکیده:
 در کشور ما ، با وجود اینکه تبلیغات مذهبی از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است، اما باید اذعان کرد که در گذشته‌های نه‌چندان دور، نگاه افراد به تبلیغات تجاری، مناسب نبوده، از آن به عنوان یکی از ابزارهای دنیای سرمایه‌داری یاد می‌کردند. اگر این موضوع، یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب صنعت تبلیغات خوانده شود، سخنی به گزاف گفته نشده است. به هر حال گذشت زمان، نیاز صنایع مختلف به تبلیغات را، روز به روز آشکارتر کرده و این امر باعث تغییر ذهنیت جامعه نسبت به تبلیغات شده است. در حال حاضر در جامعه ایران، تبلیغات یکی از نخستین و اساسی‌ترین ابزارهای رشد و توسعه‌ صنایع به‌شمار می‌آید، به گونه ای که بارها مشاهده می‌شود که به هنگام ایجاد یک کسب و کار جدید، پیش از فراهم ساختن ملزومات سخت‌افزاری، برنامه‌های تبلیغاتی آن را تدوین می کنند.

ادامه مطلب ...

هوش هیجانی و مدیریت بازار

استفاده از هوش هیجانی در تجارت ایده‌ای نوین می‌باشد که برای بسیاری از مدیران و تجار جانیفتاده است. در واقع بیشتر مدیران کماکان ترجیح می‌دهند برای انجام کارها از مغزشان استفاده کنند تا از قلبشان. نگرانی اصلی آنها آن است که احساس همدلی و دلسوزی با همکاران و مشتریان آنها را از پرداختن به اهداف سازمان دور نماید. در هر صورت همه بایستی قبول کنند که قواعد بازی در دنیای پست مدرن متفاوت است و بایستی طبق قاعده روز عمل کرد.

شرکت‌های هوشمند برای نظارت بر تحولات بازار و همسو شدن با تغییرات سلیقه‌ای و استفاده از قوانین تشویقی معمولاً سیستم بازاریابی طراحی می‌کنند. سیستم بازاریابی فرایندی کامل است که موجب هماهنگی شرکت با بهترین فرصت‌های بازار می‌شود.

فرایند کلی مدیریت بازار شامل ۴ مرحله اصلی است که عبارتند از

ادامه مطلب ...