Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود


منبع:www.vivannews.com


هیچ برندى بدون تحقیقات بازاریابى ایجاد نمى شود، چرا که براى ایجاد یک برند ماندگار، داشتن شناخت از جوامع مصرف کنندگان، توزیع کنندگان، شرایط اقتصادى، رقابت و سایر عوامل موثر بر بازار ضرورى است، که با تحقیقات بازاریابى به دست خواهد آمد.


.به گزارش ایلنا،افشین وفادار، مدیر عامل سابق شرکت راهبر دانش در باره اینکه تحقیقات بازار تا چه اندازه مى تواند در پیشبرد اهداف یک برند موثر باشد با اعلام این مطلب افزود: اگر در دنیا برندى بوجود آمده و ماندگار شده، پیرامون آن برند میلیون ها دلار پروژه هاى تحقیقات بازاریابى انجام شده است. اگر غیر از این بوده، یعنى اگر برندى بدون داشتن اطلاعات لازم خلق شده باشد یقینا عمر طولانى در بازار نداشته است.وى افزود:اگر در دنیا برندى بوجود آمده و ماندگار شده، پیرامون آن برند میلیون ها دلار پروژه هاى تحقیقات بازاریابى انجام شده است.وفادار در خصوص وجود بخش تحقیقات بازاریابى در داخل بنگاه هاى اقتصادى در مقایسه با برون سپارى این نوع خدمات به شرکتهاى تخصصى تحقیقات بازاریابى افزود: وجود هر دو مورد لازم است، یعنى داشتن بخش تحقیقات بازاریابى در داخل سازمان ها ضرورى است، تحلیل برخى اطلاعات آماده داشبورهاى بازاریابى مانند: Ad*X در تبلیغات- TGI در جامعه مصرف کنندگان- X*POS در پایش خرده فروشى ها که براحتى توسط بنگاههاى اقتصادى قابل تهیه است و نیز اطلاعات بدست آمده از منابع مختلف داخلى شرکتها- فروش- CRM MIS و ... و نیز تهیه گزارش هاى روزمره داخلى توسط این بخش در درون مجموعه ها امکان پذیر و اقتصادى است. ولى از آنجایى که براى تدوین استراتژى ها و تاکتیک هاى بازاریابى، حضور و توسعه محصولات جدید در بازار، معرفى و تقویت حضور برندهاى نوظهور، ارزیابى اثربخشى کمپین هاى تبلیغات و سنجش رضایت مشتریان و ... تحقیقات بازاریابى گسترده و پر هزینه لازم است و با توجه به اینکه اجراى این قبیل بررسى ها نیازمند داشتن امکانات گسترده و کارشناسان متخصص مسلط به متدولوژى هاى قوى است، بدیهى است که موضوع برون سپارى این قبیل تحقیقات بازاریابى حتى در شرکتهاى طراز اول دنیا نیز متداول باشد.
                                                                                                                          وى افزود: شرکت تحقیقات بازاریابى و رسانه EMRC و شرکت تحقیقات بازاریابى راهبر با یکدیگر ادغام شده و شرکت تحقیقات بازاریابى »امروز« به جمع سایر شرکت هاى تحقیقاتى پیوست.وفادار با بیان اینکه شرکت راهبر دانش و EMRC بعنوان دو شرکت مکمل و به منظور تقویت سبد خدمات تحقیقات بازاریابى عرضه شده به بنگاههاى مختلف اقتصادى با یکدیگر ادغام شدند، اظهار داشت: تجمیع نیروها، امکانات و سایر موارد حقوقى بین دو مجموعه انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد