2. محصولات دارای بستهبندی مناسب: با قوانین و استانداردهای بستهبندی و برچسبگذاری که توسط دولت وضع شده است، آشنا باشید. خرده فروشان نیز ممکن است استانداردهای اضافهتری داشته باشند، بنابراین در گفتوگوی اول خود با خرده فروشان درباره این استانداردها صحبت کنید. البته ممکن است روی هزینهها و قیمتهای نهایی اثر بگذارد. بنابراین خود را برای استانداردهای خرده فروشان مهیا کنید.
3. تحویل منظم: اگر یک خرده فروش زمان مشخصی را برای رسیدن محصولات شما در ذهن دارد، سعی کنید همه کارهای لازم را برای آنکه محصولات شما در زمان مشخص تحویل شود، انجام دهید. اگر محصولات شما در آن زمان مشخص تحویل نمیشود، به خرده فروشان بگویید.
4. خدمات همیشگی و حرفهای: در ذهن خرده فروشان، یک تصویر حرفهای ثابت از خود ارائه دهید. به او اطمینان دهید که شما یک تأمینکننده مطمئن، و باصداقت هستید. زمان و انرژی لازم صرف کنید تا رابطه بلند مدت با خرده فروشان برقرار کنید و این رابطه را حفظ کنید. اگر شما بوسیله یک شرکت خاص بازاریابی میکنید، فردی را مسئول خرده فروشان تعیین کنید و مطمئن شوید که این فرد میتواند تصویری را که شما میخواهید، ارائه دهد. به این فرد اطلاعات زیادی درباره محصولات بدهید تا بتوانند به سؤالها پاسخ بدهند.
5. مدیریت سطوح پایین فروش: اگر مشکلی راجع به یکی از محصولات شما وجود دارد چه ایدهای برای حل آن دارید؟ آیا برای دادن تخفیف آماده هستید؟ درباره این موضوع با خرده فروش شفاف صحبت کنید و مشکل را حل کنید.
خرده فروشان ممکن است چه خدمات دیگری بخواهند؟
برخی از خرده فروشان ممکن است خدمات دیگری را از شما انتظار داشته باشند. البته این خدمات جای مذاکره و گفتوگو دارد. برخی از خدمات اضافی احتمالاً از این ناشی میشود که شما محصولات خود را به توزیعکننده می فروشید.
1. بودجه تبلیغات: خرده فروش ممکن است برای جذب مشتری نیازمند یک فعالیت تشویقی باشد. برخی از خرده فروشان یا توزیعکنندگان ممکن است از شما انتظار داشته باشند تا بخشی از هزینه فعالیت تشویقی را پرداخت کنید.
2. محصولات رایگان برای نمایش: برخی از خرده فروشان تشخیص میدهند برای اینکه مشتری محصولی را بخرد باید قبل از خرید، به مشتری آن محصول را بدهند تا آزمایش کند. نمونه های نمایشی(Demos) وسیله خوبی برای آن هستند تا مشتریان برای خرید آزمایش کنند. اگر خرده فروش نمونه نمایشی از شما بخواهد، می خواهد آن را به او به صورت رایگان و هدیه بدهید.
3. تولید و پردازش اطلاعات: در حالی که همه خرده فروشان بدنبال تولید و پردازش اطلاعات نیستند، برخی از آنها وسیله ارتباطی بین تولیدکننده و مصرفکنندهها هستند. همچنین این خرده فروشان راجع به مشتریان اطلاعاتی را از شما خواهند خواست.
4. تخفیفات: برخی از خرده فروشان ممکن است از شما تخفیفات قیمتی بخواهند تا بتوانند مشتریان را با محصولات شما آشنا کنند. بعلاوه اگر خرده فروش نتواند محصول شما را ب فروشد و نیاز به خالی کردن مغازه خود داشته باشد ممکن است از شما تخفیف بیشتری بخواهد.