Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

ارزش نام تجاری

نام تجاری، دارایی شرکت است که باعث افزوده شدن ارزش محصول نهایی می شود. یک استراتژی نام تجاری قوی برای سهامداران ارزش ایجاد و همچنین نخبگان را به کار جذب می کند. اما از آنجا که یک الگوی استاندارد برای محاسبه ارزش نام تجاری وجود ندارد، درک میزان ارزش آن مشکل است.دو اتومبیل را در نظر بگیرید که در خط تولید یک کارخانه اروپایی تولید می شوند. این دو خودرو دارای شکل یکسان و مشابه هستند و روی یک شاسی مشابه سوار شده اند. تنها فرق موجود میان آن دو، نام آنهاست. یکی از آنها نامش فیات و دیگری نامش تویوتا کرولا است. بدون درنظر گرفتن کلیه موارد مشابه میان این دو خودرو، تویوتا گرانتر از فیات به فروش مــــــی رسد. چرا؟ برای اینکه مصرف کنندگان اروپایی به نام تجاری تویوتا اعتماد دارند و حتی حاضرند جهت دریافت آن مبلغ اضافی هم بپردازند.
ادامه مطلب ...

ارتباط موثر شغلی در محیط کار ، نقش وتقویت ارتباطات در مدیریت

در کسب و کار، روابط نقش مهمی بازی می کنند. وقتی با آدم های موفق صحبت می کنیم .آنها دلیل موفقیت شان را در نوع رابطه و اعتمادی می دانند که بین شرکاء و دوستان برقرار کرده اند.حقیقتاً ایجاد روابطی خوب که منجر به تجارتی موفق گردد، کار مشکلی نیست. این کار به یک تنظیم ذهنی نیاز دارد. یعنی می بایست مترصد امکانات باشید و در عین حال به اعمالتان آگاه باشید. می توانید موانعی که در مسیر گسترش روابط مورد نیازتان پیش می آید از میان بردارید.
با افراد به طور مستقیم ارتباط برقرار کنید. مسئولیت برقراری ارتباط را برعهده دیگران نگذارید و از واسطه کردن دیگران پرهیز کنید.در کسب و کار، ( روابط ) نقش مهمی بازی می کنند،همه ما این موضوع را می دانیم اما اغلب آنقدر درگیر مسائل روزانه می شویم که به بهترین راه های ممکن برای ایجاد ارتباط فکر نمی کنیم.ما با چند تن از کسانی که توانسته اند روابط بسیار موفقی ایجاد کنند،گفتگویی داشته ایم تا یاد بگیریم روش آنها چیست و این نوع ارتباط چگونه به آنها کمک کرده است.
ادامه مطلب ...

اخلاق در روابط عمومی


گردآورنده: عاطفه بلوچ مقدم


حقیقت به عنوان امری اخلاقی: آیا واقعاً کلمه «دروغ» به معنای هر کاری می باشد؟ از یک سو همه دروغ می گویند، اما از سوی دیگر هیچ کس دروغ نمی گوید. زیرا هیچ کس حقیقت را نمی داند.این تعریف پیچیده و در عمل گیج کننده را کارمند روابط عمومی یکی از ده شرکت بزرگ آمریکایی ارائه داد. این تعریف بر مشکل همیشگی پاسخگویی به یک پرسش قدیمی تأکید دارد: حقیقت چیست؟
آیین نامه انجمن روابط عمومی آمریکا ویژه معیارهای حرفه ای برای حل این مسأله تلاش می-کند. بند سوم این آیین نامه بیان می¬دارد: «عضو روابط عمومی باید خواستار حقیقت و درستی و به طور کلی، معیارهای مورد قبول و پسندیده باشد.» بند پنجم این آیین نامه می گوید: «عضو روابط عمومی نباید به طور عمد اطلاعات نادرست و گمراه کننده¬ای به افراد ارائه دهد.»
پروفسور ماروین الاسکی در بررسی نگرشهای حرفه ایهای روابط عمومی درباره معیارهای حرفهای، به تعاریف مختلفی از «حقیقت و صحت» دست یافته است.

ادامه مطلب ...

اجرای مدیریت روابط مشتری در سازمانها

مدیریت روابط مشتری یک مفهوم تازه در ادبیات بازاریابی به شمار میرود که شرکتها به وسیله آن سعی می کنند که سود خود را از طریق افزایش رضایتمندی مشتری بالا ببرند. که با این تعریف می توان این مفهوم را دو سویه نامید. مدیریت روابط مشتری از بازارهای صنعتی، جاییکه مشتریان به تعدادی محدود وجود دارند برخی از شرکتها بقای خویش را تنها با یک مشتری حفظ می کنند شروع شد و با شدید تر شدن رقابت بین شاخه های دیگر، به بازارهای مصرفی و خدمات نیز وارد شد. بعد از بازارهای صنعتی، مدیریت روابط مشتریان در بستر بازاریابی رابطه مند، به عنوان  نقطه ای در مقابل بازاریابی سنتی، رشد کرد. در اوخر دهه نود، شرکتها بقای خویش در حفظ رابطه مستمر با مشتریان کلیدی و تامین خواسته و رضایت مشتریان دیدند و نیاز به اجرای استراتژیهای در جهت مدیریت روابط مشتریان در سازمانها نمایان شد. اما تنها درصد کمی از آنها موفق در اجرای این استراتژیها شدند که از مهمترین دلایل آن می توان به عدم تطبیق استراتژی با نیازهای کسب و کار، عدم توانایی در فرمول بندی استراتژی و همسو کردن با استراتژی اصلی سازمان و در نهایت عدم تغییر در زیر ساختهای سازمان اشاره کرد. توجه به این نکته ضروری است که شرکت باید به مرحله ای رسیده باشد که اجرای مدیریت روابط مشتریان را برای بقای خویش حیاتی بداند. و در آخر، شرکت با اجرای موفقیت آمیز مدیریت روابط مشتری می تواند با حفظ مشتریان قبلی خود به منافعی بلند مدت دست یابد.
ادامه مطلب ...

اثرات شیفتهای کاری برعملکرد سازمان


فریباسیدجعفررنگرز-دکتر عباس افرازه

چکیده : سنجش و ارزیابی  همواره مورد توجه انسان بوده است. در واقع ارزیابی فرآیندی است که سعی در اصلاح و ارتقاء‌ فرد دارد. امروزه با توجه به رشد و اهمیت زیاد سازمانها در اجتماع‎،‌ ارزیابی سازمانها و مدیران بسیار مورد توجه قرار گرفته است و شاخص‌های گوناگون به عنوان معیارارزیابی مدیران، سازمانها و کارکنان مطرح شده است که بهره‌وری، کارایی و
اثربخشی از این گونه معیارها می‌باشند. ارزیابی عملکرد به ارزیابی افراد محدود نمی‌شود بلکه هر سیستم یا سازمانی را بر مبنای اهدافی که دارد می‌توان مورد ارزیابی قرار داده و میزان موفقیت سیستم یا سازمان را در راستای دستیابی به اهداف سنجید.
به‌طور کلی از منظر مدیریت منابع انسانی این تحقیق به ارزیابی کارکنان در طی شیفت‌های ساعات کاری پرداخته است و در نظر دارد به بررسی اثرات آن بر روی زندگی کارکنان و عملکرد آنان بپردازد.


ادامه مطلب ...

اثر کشور مبدا بر ارزیابی مشتریان از محصولات و خدمات

افزایش رقابت جهانی و ضرورت توجه به موضوعات و مباحث بین الملی منجر به انجام تحقیقاتی پیرامون یکی از موضوعات مهم بازاریابی به نام گشت.این تحقیق نقش کشور مبدا را بر ارزیابی مصرف کننده از محصولات و خدمات بررسی می کند.

علیرغم  رویکردی که بازاریابی نسبت به جهانی شدن دارد ، هنوز کشور مبدا می تواند به عنوان یک فاکتور جداگانه در موفقیت بازاریابی بین الملل تاثیر گذار باشد.  اما این تاثیر نسبت به اینکه یک برند چقدر مقبولیت داشته و در بین مردم دارای جایگاه ویژه ای است متغیر می باشد.

در مورد محصولات نوپا و ارائه آن به بازار بین الملل ، فکر میکنم  که کشور مبدا در  بازاریابی بین الملل تنها به عنوان یک عامل تشدید کننده می تواند تاثیر گذار باشد نه یک عامل مجزا . مثلا شاید ایرانی بودن یک شرکت که ارائه دهنده کباب ایرانی است بتواند در جذب مشتری  تاثیرگذار باشد .اما در صورتی که این شرکت یک شرکت خارجی باشد دلیلی برای عدم موفقیت آن در جذب مشتری و بازاریابی وجود نخواهد داشت و در اینجا المان های محصول و شبیه سازی آن است که می تواند عامل موفقیت شرکت باشد.
ادامه مطلب ...

استراتژی های مدیریت برای دانش شخصی و سازمانی

مترجمان: مهدی خیراندیش- علیرضا افشارنژاد


چکیده: در جامعه فراصنعتی امروز، دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. با وجود این، ســازمانها در پرورش و اداره دانش با چالشهای بی شماری مواجه هستند. از آنجایی که صرفاً قسمتی از دانش به وسیله سازمان و قسمتی دیگر به وسیله افراد درونی می شود لذا نظارت و کنترل بر فعالیتهای دانشی برخلاف فعالیتهای تولیدی دشوار است . این دوگانگی بین دانش شخصی و سازمانی، استراتژی های مدیریتی متفاوتی را درخصوص مدیریت آن می طلبد. هدف این مقاله ارائه چارچوبی درجهت جستجوی اختلافات بین دانش سازمانی و شخصی است و در این راستا مجموعه ای از استراتژی های مدیریتی را برای اداره آنها پیشنهاد می کند. این مقاله همچنین روشهای مورداستفاده یک سازمان درجهت تبدیل دانش شخصی به دانش سازمانی را نیز موردبحث و بررسی قرار خواهد داد.

ادامه مطلب ...

آسیب شناسی سازمانی

 اصولاً برنامه ریزی راهبردی، کامیابی بلند مدت است. یک عامل کلیدی برای اطمینان از موقعیت رقابتی سازمان، توانایی در برنامه ریزی مسیر آینده سازمان به طور واقع بینانه و موثر می باشد. آسیب شناس در چارچوب راهبردی، باید (هم با برنامه ریزی طولانی مدت و هم با برنامه ریزی میان مدت) اقداماتی را به طور نظام مند و اثربخش از حال تا آینده تحت عنوان اهداف راهبردی معنادار انجام دهد. آسیب شناس نباید برنامه ریزی عملیاتی کوتاه مدت را هم فراموش کند. همچنین، به منظور اطمینان از پیشرفت هماهنگ در اهداف شرکت، باید همه سیستم های برنامه ریزی در سازمان یکپارچه شوند.
فقدان برنامه های معنادار در سازمان، مدیریت را از فرصت هایی که در محیط قرار دارد، غافل می کند. واکنش مدیران را جهت تغییرات قابل پیش بینی بازار، عرضه محصول جدید و فشارهای رقبا یا حداقل تاثیراتی که به طور نظام مند می توان اعمال کرد، محروم می سازد.

ادامه مطلب ...