Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

شش اشتباه رایج مدیران تازه کار

در اینجا لیستی از رایج  ترین  اشتباهات مدیران را آورده ایم تا شما از آنها دوری کنید  :

۱- به همه نشون بدید  کی  رئیسه ؟

به من اعتماد کرده و قبول کنید که همه میدونن کی رئیسه ! شما مجبور نیستید رئیس بودنتان را به رخ بکشید و سعی کنید به همه حالی کنید که کی رئیسه !!!.البته فراموش نکنید که باید نشان دهید که بعنوان مدیر از چه قابلیت های خوبی برخوردارید .

۲- فکر کنید همه چیز را میدانید

ممکن است روزی که  شما را به عنوان مدیر تولید منصوب کنند تصور کنید که همه چیز را در مورد تولید میدانید . حتی اگر اینطوره ، که قطعا اینطور نیست ،  مطمئن باشید که همه چیز را نمی دانید ، بخصوص در مورد مهمترین بخش از شغل جدیدتان ، یعنی مدیریت کارکنان !!. به صحبت کارکنان خود به دقت گوش دهید و به در موقع لزوم از اطلاعات آنان بهره ببرید . همیشه آماده پذیرش ایده های نو باشید .

۳- سعی کنید همه چیز رو تغیر بدهید

سعی نکنید چرخ رو دوباره اختراع کنید .اگه کاری مطابق میل و  طبق روش شما انجام نمیشه این به این معنی نیست که  درست انجام نمیشه و باید عوض بشه . لطفا بین متفاوت و اشتباه تمایز قائل گردید. تغیرات ناگهانی در سازمانها معادل سکته برای انسانهاست !!!

۴-از انجام کاری بترسید 

شاید شما نخواهید ارتقاء یابید و شاید هم مطمئن نیستید بتوانید از پس کاری که به شما سپرده اند برآیید.در هر حال اجازه ندهید این چیزها شما را از انجام کارهایی که شما میتوانید  به بهترین وجه ممکن انجام دهید  باز دارد .به یاد داشته باشید که مدیران ارشد تا  نسبت به توانایی شما جهت انجام کاری مطمئن نشوند ، مسئولیت آن کار را به شما نخواهند سپرد .

۵-برای شناخت کارکنانتان وقت نگذارید

ممکن است شما سالها با کارکنان خود همکار بوده باشید . این لزوما بدین معنی نیست که شما آنها را میشناسید .یاد بگیرید که چگونه آنها را تهیج کنید ، چگونه برایشان ایجاد انگیزه نمائید و عوامل ترس و ناراحتی آنها را بشناسید .

با تک تک آنها آشنا شوید چرا که این تنها راه مدیریت کارآمد و موثر بر آنان میباشد .چنانچه میخواهید مدیریت خوب و موثری داشته باشید این کارکنانتان هستند که موجب پیشرفت و یا شکست تلاش شما خواهند بود . به آنان توجه کنید و برایشان وقت صرف نمائید .

 
۶-برای ارتباط با رئیس وقتی ندارید

از آنجایی که او شما را به این سمت ارتقاء داده پس حتما هم میداند که چه چقدر سر شما شلوغ است و نیازی به دیدار و وقت شما ندارد ! این یک اشتباه بزرگ است . وظیفه شما ، همانطور که قبل از مدیر شدنتان هم وظیفه شما بود ، این است که به مدیر کمک کنید .مطمئن شوید که برای دیدار او به اندازه کافی وقت در نظر گرفته اید ، هم برای اینکه گزارش عملکردتان را ارائه کنید و هم برای اینکه از راهنمائی ها و ارشادات او بهره مند شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد