-
درسی از استیو جابز بنیانگذار شرکت اَپل
چهارشنبه 3 خرداد 1391 02:21
ترجمه و تنظیم: علی یزدی مقدم استیو جابز یکی از موفق ترین کارآفرین های نسل حاضر است. موفقیت او داستانی افسانه ای دارد. او پس از از شش ماه از دانشگاه اخراج شد، و در کف اتاق دوستان خود می خوابید و بطری های خالی را جمع آوری می کرد و می فروخت تا 5 سنت برای غذا بدست آورد. ولی او همه اینها را تحمل کرد تا اینکه بالاخره توانست...
-
موقعیت درست را انتخاب نمایید
چهارشنبه 3 خرداد 1391 02:18
ترجمه: علی یزدی مقدم بعد از اینکه شغل و حرفه مناسب را انتخاب کردید باید با دقت و ریز بینی زیاد موقعیت و مکان مناسبی برای کسب و کار خود بیابید. فرض کنید کسی هستید که تبحر زیادی در مدیریت هتل و مهمانداری دارد می توانید در روز بیش از 500 میهمان داشته باشید و همه را راضی نگه دارید و کاری کنید که همه چیز تمیز و مرتب باشد....
-
نکاتی برای یک فروش تلفنی موفق
چهارشنبه 3 خرداد 1391 02:14
جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم افراد زیادی که صاحب کسب و کار هستند تلفن را برای حرفه خود ضروری می دانند چون از این طریق می توانند یک مشتری احتمالی را جذب کنند و همینطور آن را از دست بدهند. بعضی ها از تلفن استفاده می کنند تا یک شبکه قوی بین خود و مشتریان بسازند و بعضی ها چنان از آن غافلند که گویی فکر می کنند اگر به...
-
موقعیت درست را انتخاب نمایید
یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 15:01
ترجمه: علی یزدی مقدم بعد از اینکه شغل و حرفه مناسب را انتخاب کردید باید با دقت و ریز بینی زیاد موقعیت و مکان مناسبی برای کسب و کار خود بیابید. فرض کنید کسی هستید که تبحر زیادی در مدیریت هتل و مهمانداری دارد می توانید در روز بیش از 500 میهمان داشته باشید و همه را راضی نگه دارید و کاری کنید که همه چیز تمیز و مرتب باشد....
-
چگونه مشتریان از دست رفته را بازیابیم
یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 14:50
نوشته: نیک وردن ترجمه: علی یزدی مقدم یک مشتری راضی درباره تجربه خوب خود با 4 تا 5 نفر دیگر صحبت می کند و از برند شما تعریف و تمجید خواهد کرد. ولی یک مشتری ناراضی به 7 تا 13 نفر دیگر صحبت خواهد کرد. تحقیقات دیگری نتایج ترسناکی در این زمینه داشت که بیان می کرد یک مشتری ناراضی تا 23 سال درباره تجربه بد خود صحبت خواهد...
-
ساختمانهایی که الهام بخش برندهای تجاریاند
شنبه 30 اردیبهشت 1391 11:59
نویسنده: آلیسیا کلج مترجم: مانا مصباحی هتل رنسانس در خیابان پانکراس لندن، به شرکت سازنده آن یعنی مریوت آمریکایی، رنگ و رویی بریتانیایی بخشیده است. گویی سایهبانهای طاقی شکل، حجاریهای آجری رنگ و مخروطهای ساخته شده به سبک گوتیک در این هتل، خدماترسانی خوبی را به مشتریانش نوید میدهد گرچه هتل سه ماه پیش افتتاح شده و...
-
جوهرهی مدیریت
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 01:18
برگرفته از کتاب جوهره مدیریت - نویسنده: کنت بلانچارد - ترجمه: بابک واحدی - در دوران مدرسه، مربی فوتبالی داشتیم که علاقهی زیادی به جملات انرژیزا داشت. ضربالمثلهایی چون «پیروزمند هرگز متوقف نمیشود» ویا «اگر سرسختانه به راهتان ادامه دهید سختی ادامه نمییابد» دیوارهای رختکن ما را پوشانده بود درنتیجه هنگامیکه تدریس و...
-
هفت اشتباه مرگبار در تبلیغات
سهشنبه 5 اردیبهشت 1391 18:31
1- تمرکز بر روی خودتان در این نوع تبلیغات خود محور ، بخش اعظمی از آگهی در مورد خودتان است و نه مشتری. عنوان آگهی از شما می گوید و متن آن نیز به افتخارات شما می بالد. چنین تبلیغاتی به فروش خوب دست نخواهد یافت ، زیرا مشتری می خواهد ببیند آگهی چه نفعی برای خودش دارد. شرکت بستنی سازی بقوسیان با افتخار موفق به دریافت لوح...
-
چالش های راه اندازی باشگاه مشتریان در شرکت های ایرانی
پنجشنبه 31 فروردین 1391 14:54
واقعیت این است که شرکتهای ایرانی، بهسختی مشتری جذب میکنند؛ اما مشتریان خود را بهراحتی از دست میدهند! از اینرو، با توجه به نقش CRM در حفظ و افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان، خدمات زیر را در جهت راه اندازی کلوپ مشتریان برای شرکتهای تولیدی و یا خدماتی ارائه مینماید فواید باشگاه مشتری با راهاندازی یک باشگاه...
-
سه عامل کلیدی برای بازاریابی موفق سبز
سهشنبه 29 فروردین 1391 12:19
نویسنده : مهسا سلطانی نشان بازاریابی سبز یک فرصت طلایی است. بازاریابی سبز یا محیطی، شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواستههای بشری طراحی میشود به طوری که این ارضا نیازها و خواستهها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند . برای موفقیت در امر بازاریابی سبز باید به...
-
وفاداری برند
شنبه 26 فروردین 1391 00:53
www.crmroom.com شرکت ها تلاش بیشتری برای نگه دار ی مشتریان انجام میدهند.هزینه بدست اوردن یک مشتری جدید بسیار بیشتر از نگه داری مشتریان موجود می باشد. مشتریان وفادار کمتر نسبت به تغییر قیمت ها حساسیت نشان می دهند و بیشتر تمایل دارند تا در باره سازمان با دوستان و اطرافیان خود با دید مثبت صحبت کنند وفاداری مشتریان باعث...
-
جوهرهی مدیریت
سهشنبه 22 فروردین 1391 18:14
برگرفته از کتاب جوهره مدیریت - نویسنده: کنت بلانچارد - ترجمه: بابک واحدی - انتشارات سپید در دوران مدرسه، مربی فوتبالی داشتیم که علاقهی زیادی به جملات انرژیزا داشت. ضربالمثلهایی چون «پیروزمند هرگز متوقف نمیشود» ویا «اگر سرسختانه به راهتان ادامه دهید سختی ادامه نمییابد» دیوارهای رختکن ما را پوشانده بود درنتیجه...
-
مدیریت استرس و اضطراب درکارکنان
سهشنبه 22 فروردین 1391 01:21
عباسعلی عماری استرس فشار و فرسایش بدن به هنگامی است که با محیط پیوسته در حال تغییر سازگار شویم. چنین تغییراتی آثار جسمانی و هیجانی بر ما میگذارد و میتواند احساسات مثبت یا منفی ایجاد کند. در صورت مثبت بودن ، اثرات استرس ما را ناگزیر به عمل میکند، هوشیاری تازه و چشم انداز مهیج جدیدی برای ما به ارمغان میآورد. چگونه...
-
اصول نفوذ پیامهای تبلیغاتی
شنبه 20 اسفند 1390 03:11
مهرداد رکنی نژاد advertisingوسیله اصلی برای بسیاری از جاذبههای اقناعی، رسانه های همگانی است. بنا بر شواهد موجود، فراموشی و اندک شمردن تاثیرات رسانه ها در امور تجاری، در نهایت باعث ضعف و نابودی سیستم شده و از کارایی، اثربخشی و بهره وری سیستم می کاهد. در این بین، تبلیغات، یکی از ابزارهای اساسی ارتباط واحد تجاری، با...
-
قدرت روابط انسانی
چهارشنبه 17 اسفند 1390 11:12
نویسنده: کوین جویس-مترجم: سیما مهذب حسینیان منبع: راهکار مدیریت چکیده: شناخت روشن "قدرت روابط انسانی" یکی از ویژگی های مشخص "توسعه سازمانی" است. با اقتباس از استعاره مارگارت ویتلی در کتاب "علم جدید"، قدرت سازمانی ناشی از روابط انسانی می تواند با نیروی حاصل از انرژی هسته ای مقایسه شود....
-
نقطه اشباع تبلیغات
دوشنبه 15 اسفند 1390 11:50
مترجم: مانا شاکرین رشته بازاریابی دوران ابتدایی شکل گیری خود را پشت سر میگذاشت که جان وانامیکر اسطوره فروشگاه های زنجیره ای قرن نوزدهم اظهار داشت : «نیمی از پولی را که صرف تبلیغات کردم به هدر رفته است و مشکل در این است که من نمیدانم کدام بخش از پول به هدر رفته است». با وجود این شکایت، وانامیکر، که موفقترین تاجر در...
-
ارتباط غیر کلامی درمذاکرات تجاری
یکشنبه 14 اسفند 1390 23:51
منبع : www.crmroom.com نظریه بردویسل ( Birdwhistell )در تصدیق نقش حساس ارتباط غیر کلامی:«هر شخص عادی عملا روزانه 10 تا 11 دقیقه صحبت می کند و هر جمله او به طور متوسط 5/2 ثانیه طول می کشد »او تخمین می زند در یک برخورد دو نفره معمولی 3/1 معانی اجتماعی از طریق مؤلفه های کلامی و 3/2 مابقی از طریق کانالهای غیر کلامی منتقل...
-
نظام مدیریت در ژاپن
پنجشنبه 11 اسفند 1390 11:05
منبع : حسین اسکندر پور ژاپن کشوری کوچک است که کمتر از دو برابر کشور ما جمعیت و مساحتی نزدیک به یک چهارم کشور ما دارد. ویژگیهای نظام مدیریت منابع انسانی در ژاپن تا حدود زیادی متاثر از میزان رشد، ساختار سنی و وضعیت اشتغال همین جمعیت است و در کنار آن امکانات توسعه فراگیر و همه جانبه و نیز چگونگی تجهیز و بهرهوری این...
-
پیشنهاد فروش شما چیست؟
سهشنبه 9 اسفند 1390 10:54
منبع: مدیر سبز با مشاهده روزنامهها و مجلهها میبینیم اغلب تبلیغات مشابه یکدیگر و بسیار عمومی هستند. همگی آنها بهطور غیرمستقیم میگویند: «بیایید از ما بخرید، تا ما سود ببریم و ثروتمند شویم.» ولی به این پرسش جواب نمیدهند که چرا باید از آنها خرید کنیم. حال این تبلیغات را با تبلیغی مقایسه کنیدکه بهطور خاص، بستهای...
-
رازهای مدیریت جک ولش
سهشنبه 9 اسفند 1390 10:52
منبع: مدیرسبز جک ولچ رئیس و مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک بود. او در ارائهی استراتژیهای مهم تجاری در دو دههی اخیر پیشگام بوده است. ما امروزه از این استراتژیها به عنوان بخشی از روش پیشرفت در تجارت استفاده میکنیم. وقتی او در سال 1981 مسئولیت را در جنرال الکتریک به عهده گرفت، شرکت تنها 25 بیلیون دلار فروش سالیانه...
-
رضایت مشتری، یک شعار لوکس نیست!
یکشنبه 16 بهمن 1390 23:33
منبع: مجله خلاقیت مدت هاست استفاده از عباراتی همچون مشتری مداری، مشتری محوری و توجه به مشتری باب شده است.وقتی به برخی از کسب و کار ها در ایران فکر می کنم به نظرم می رسد که این اصطلاحات برای آن ها بیش از اندازه لوکس و غیرواقعی است، شاید به این دلیل که مشتری ایرانی هنوز به حق و حقوقش آشنا نیست، یا شاید به خاطر این که در...
-
انتقام مشتریان
یکشنبه 16 بهمن 1390 23:31
سریما نازاریان/دنیای اقتصاد به نظر میرسد که سیاست ده ساله آتیداموتورز برای دریافت شکایات مردمی چندان مناسب مشتریانی که تهدید کردهاند شکایتشان را به صورت ویدئویی در یوتیوب مطرح کنند، نیست. جیم، معاون مدیرعامل خدمات مشتریان در آتیداموتورز داشت کامپیوترش را خاموش میکرد که ایمیلی از برادرش دریافت کرد. موضوع ایمیل این...
-
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
شنبه 8 بهمن 1390 10:38
منبع : روزنامه آسیا بازاریابی شما باید عقاید مصرف کننده را عوض کند، اگر از عهده این کار برنمی آیید، این کار را به دیگری محول کنید، در غیر این صورت از شروع کارتان پشیمان می شوید. اگر تناقض در ارتباط با عقاید رفتاری – اجتماعی مصرف کنندگان باشد، این مقاله کمک زیادی در رفع مشکل شما می کند. خودکار، خودرو، تلفن همراه و......
-
وجهه نام تجاری در انتخاب مشتری
پنجشنبه 6 بهمن 1390 19:55
مترجم: مریم شفائی-حسین محبت خواه چکیده: این مطالعه چگونگی تاثیر اعتبار و وجهه نام تجاری کالا را روی تمایل خریدآن، مورد بررسی قرار می دهد و به طور تجربی بررسی می کند که چگونه مکانیزم ترکیبی اعتبار و وجهه نام تجاری کالا در گروه محصولات چندگانه اجرا می شود. مدل پیشنهادی از شش متغیر نامشهود با تحلیل مدلسازی معادلاتی...
-
فنون برخورد مناسب با مشتری در کسب و کار های کوچک
دوشنبه 26 دی 1390 09:53
نویسنده: سی. دوین هاستینگز کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو می شوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام می دهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو می شود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را ب فروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند جرالد کین درباره...
-
در بازاریابی ، حرف مشتری گوهر است
جمعه 23 دی 1390 00:38
منبع: ماهنامه نفت پارس باید بدانیم مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند، ایشان از ادبیات متفاوتی برای گفتن بهره می گیرند. اگر حرف مشتری را خوب گوش کنیم، می توانیم با توجه به لحن گفتار ایشان درک فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم. بخش پونتیاک شرکت خودروسازی جنرال موتورز شکایتی را از یک مشتری...
-
برای ماهیگیری باید کرم به قلاب زد
جمعه 23 دی 1390 00:37
منبع : دنیای اقتصاد همه ما غذاها، میوهها و تنقلات مختلفی دوست داریم. شکلات، توت فرنگی، پسته، چیپس و... ولی تقریبا هیچ کس به خوردن کرم علاقهای ندارد. با این وجود هیچ انسان عاقلی هنگام ماهیگیری شکلات یا توتفرنگی به قلاب خود نمیزند. کرم شاید مناسبترین طعمه برای ماهیگیری باشد. نکته اینجا است که ما برای ماهیگیری...
-
بررسی دلایل عدم خرید مردم از شما
جمعه 23 دی 1390 00:35
نویسنده: محمود بشاش در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید. ۱) یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه...
-
عصر بازاریابى اجتماعى
سهشنبه 13 دی 1390 10:31
امیـد رهـنـما کارشناس مدیریت MBA قیمت از نظر لغوى یعنى سنجش، ارزیابى، اندازه و معیار. قیمت در بازار عبارت است از ارزش مبادله اى کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان مى شود. بر این اساس قیمت گذارى به طور ساده یعنى تعیین قیمت براى کالا یا خدمت . قیمت گذارى فعالیتى است که باید تکرار شود و فرآیندى مداوم و پیوسته است این...
-
آنی مورفی پال: آنچه ما قبل از متولد شدن فرا می گیریم
یکشنبه 4 دی 1390 02:27
سؤال اصلی: کی یادگیری آغاز می شود؟ پاسخ: قبل از اینکه متولد بشیم. آنی مورفی پال، نویسندۀ موضوعات علمی، در مورد تحقیق جدید در مورد میزان یادگیری ما درون رحم مادر سخن می گوید -- از لحن زبان مادری ما تا غذاهایی که بعدا" مورد علاقۀ ما می شود.