Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Job 2.0 – فصل مشترک تکنولوژی و شغل

نویسنده : مهرداد نایب | نقل از وبلاگ ویزویز


در حال حاضر سیستم سنتی شغل در حال تغییر است و ما در مرحله گذار از Job 1.0 به Job 2.0 هستیم . عصر Job 1.0 بسیار سادست .ما متولد می شویم، به مدت تقریبا ۱۰ سال تحصیل می کنیم و سپس در یک رشته به صورت تخصصی پای به دانشگاه می گذاریم و تبدیل به یک برنامه نویس ٬ آرشیتکت ، عکاس ، معلم ، پزشک و … می شویم .


اولین دلیل شکل گیری Job 2.0 اینترنت هست و دلیل بعدی افزایش مهارت های ما در همه چیز .اگر چه تبدیل شدن به یک جراح مغز و یا یک پیانیست حرفه ای بسیار سخت می باشد اما در زندگی کارهایی هستند که نیاز به مطالعه و تلاش خیلی زیاد ندارند. مثلا ما می توانیم با صرف تقریبا ۳ هفته یاد بگیریم که چطور ویدئو ها را Edit می کنند و یا تصاویر ۳ بعدی بسازیم و حتی برنامه نویسی کنیم .ابزارهای ما با قدرت زیاد در حال افزایش هستند اما به همین صورت یادگیری این ابزارها هم آسان می شود ٬ کافیست در مدرسه ی گوگل یا یوتوب ثبت نام کنید .

در دوره Job 2.0 فرصت های شغلیی وجود دارد که ما را از یک کارمد ،فرد شاغل و یا شخصی که در حرفه ای مشغول کار هست بیشتر میکند .
یک نقشه کش کارهای بیشتری از یک نقشه کش عادی برای انجام دادن دارد . این شخص میتواند درمارکت های دیگر حضور داشته باشد و پیشنهادهای بیشتری را تجربه کند.یک آرشیتکت فقط ساختمان ها را طراحی نمی کند ، بلکه این افراد می توانند در طراحی شهرها ، اسباب منزل ، کتاب ها و گجت ها هم فعالیت کنند.

    بیل گیتس در نقل قولی می گوید : هم‌اکنون در زمانی فوق‌العاده برای وارد شدن به دنیای تجارت هستیم ٬ زیرا تغییراتی که در ۱۰ سال گذشته در دنیای تجارت بوجود آمده بیشتر از کل تغییرات ۵۰ سال گذشته است .

تغییرات در دنیای تکنولوژی و ارتباطات در تمام کسب و کار ها تجلی یافته است ٬ از بازاریابی ٬ مدیریت یا دنیای پزشکی گرفته تا صنایع مختلف همه و همه تحت تاثیر این تغییرات هستند .درک کردن و استفاده کردن از این تغییرات در تکنولوژی برای هر صاحب کسب و کار ٬ کارمند ٬ کارگر و یا سرمایه گذاری لازم است در صورتی که آنها بخواهند تجارت خود را رشد دهند و مشتری و سود بیشتر جذب کنند .

دسترس پذیری
پیشرفت های اخیر در تکنولوژی های همراه به کارفرما ٬ کارمند و مشتری اجازه می دهد که با یکدیگر با استفاده از راه های جدیدتر و سریع تر ارتباط برقرار کنند .لپ‌تاپ‌ها ٬ تبلت‌ها و اسمارت فون ها باعث بوجود آمدن مرحله ای جدید در دنیای تجارت شده اند .چندی پیش گارتنر پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۳ نیروی کار ۸۰% بیزینس ها از تبلت ها استفاده خواهند کرد ! و این یعنی کسانی که نتوانند خود را رفرم یا اصلاح کنند در کسب و کار فعلی یا آینده‌ی خود جایی نخواهند داشت .
به‌‌کارگیری تغییرات تکنولوژی در نوع تعامل و ارتباط شرکت‌ها با مشتریان باعث به روز نگه داشتن آنها با آخرین اخبار و اطلاعات شده است . گرفتن داده ها و اطلاعات از رفتار و نیاز مشتری٬ شرکت‌ها را در جهت رفع نیازهای آنها هدایت کرده است .در دنیا دانشی به نام Data Mining یا داده کاوی وجود دارد که می‌تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند .خیلی از کسب و کارها هم اکنون از ابزارهای سوشیال نتورکینگ مثل توییتر ٬ فیس بوک و … برای ارتباط سریع با مشتری‌ها و دریافتن چگونگی بهبود شرکت خود استفاده می کنند و جای تأسف دارد که این سرویس‌ها در ایران مسدود می باشند و فقط از یک بعد قضیه به آن نگاه شده است .
فواید
سرعت یک عامل کلیدی در دنیای تجارت و دنیای تکنولوژی است .شرکت‌‌هایی که بطور دائم محصولات و تکنولوژی‌های خود را گسترش می‌دهند شانس رسیدن به خواسته‌های مشتریان خود را دارند .تغییرات در تمام اشکال تکنولوژی امروزه به کارکنان اجازه‌ی ارتباط سریع و آسان با یکدیگر و مشتریان می‌دهد .پیشرفت‌ها به خصوص در دنیای ارتباطات باعث بوجود آمدن فرصت‌هاش شغلی بیشتر شده است ٬ همچنان که خیلی از شرکت‌ها به کارکنانشان اجازه فعالیت سیار می‌دهند و یک کارمند حتما نباید برای کیفیت شغل خود در یک مکان مشخص باشد .این ویژگی باعث شده است که تجارت‌های کوچک بتوانند با تجارت‌های بزرگ رقابت کنند .
فصل جدیدی از تجارت
پیشرفت‌های تکنولوژی هم‌اکنون با تجارت و بازاریابی در یک فصل مشترک بزرگ هستند .بیشتر شرکت‌ها به شناخت کافی درباره ارزش داشتن یک وب سایت به‌روز و دیگر تعاملات آنلاین رسیده‌اند .تغییرات در تکنولوژی فرصت پر رنگ تر بودن را به اینترنت داده است٬‌ کسب و کار‌ها این فرصت را به دست خواهند آورد که با کارمندان خود ٬ رقبا و مشتریان تعامل مستقیم بیشتری داشته باشند.این تغییرات می‌تواند به دنیای تجارت در جهت شفاف شدن بیشترو پیش به‌سوی رشد و توسعه که برای کارکنان و هرکسی که نیاز به سرویس‌های ارائه دهنده‌ی آنان می‌باشد مفید است کمک کند .

نویسنده : مهرداد نایب | نقل از وبلاگ ویزویز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد