Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

بازاریابی برای چه؟

چرا بازاریابی (مارکتینگ) برای یک بنگاه اقتصادی لازم است؟
امروزه بازاریابی (مارکتینگ) را میتوان یکی از مهمترین ارکان یک بنگاه اقتصادی به جهت نقش کلیدی آن در سوددهی و فروش بر شمرد. از اینرو سازمانهای بزرگ، بخشی را جداگانه برای انجام این فعالیت اختصاص میدهند .

شناخت بخش بازاریابی (مارکتینگ) در یک سازمان و تاثیر آن بر سایر بخشها از اهمیت بالایی برخوردار است. بخش بازاریابی (مارکتینگ) سازمان رابطه مستقیمی با بخشهای فروش، تولید یا بازرگانی (واردات)، تحقیق و توسعه، امور مالی و منابع انسانی دارد .
برای مثال یکی از خروجیهای بخش بازاریابی (مارکتینگ)، پیش بینی فروش بر مبنای استراتژی ها و برنامه ریزی های بازاریابی (مارکتینگ) یک سازمان است .
بخش فروش برای رسیدن به پیش بینی های فروش نیازمند است تا با سیاستهای بازاریابی (مارکتینگ) هماهنگ بوده و فعالیتهای خود را برمبنای آن پیاده سازی کند .
بخش تولید برای برنامه ریزی تولید خود نیازمند پیش بینی فروش حاصل از برنامه های بازاریابی (مارکتینگ) است .
پیش بینی های فروش همچنین نقشی اساسی در تهیه بودجه توسط بخش مالی و نیز مدیریت منابع انسانی ایفا می کند .
بخش تحقیق و توسعه نیازمند دریافت اطلاعات مربوط به نیازها و خواسته های مشتریان و مصرف کنندگان از بخش بازاریابی است تا بتواند فعالیتهای خود را در آن راستا گسترش داده و فروش مورد نظر سازمان را تسهیل نماید .
  بازاریابی در ایران
  مفهوم بازاریابی (مارکتینگ) به غلط تنها به معنای فعالیتهای تبلیغاتی و عملیات مشتری یابی در پروسه فروش تلقی شده که درنتیجه منجر به غفلت از برنامه ریزی های استراتژیک بصورت رقابتی و در پی آن افزایش آسیب پذیری بنگاههای اقتصادی در بازار رقابتی امروز گردیده است. کاهش سهم بازار داخلی بنگاههای اقتصادی در برابر شرکتهای مقتدر با گرایش بازاریابی از یک سو و از دست دادن بازارهای صادراتی از سوی دیگر از نتایج این غفلت است که بطور روزافزونی رو به گسترش است .
دانش ضعیف بازاریابی در بین مدیران شرکت‌ها و موسسات، بعنوان عاملی دیگر، بر توانایی رقابتی بنگاههای اقتصادی در بازار اثر مستقیم داشته است . در کشور ما اغلب سازمانها همچنان بر پایه اصول تجارت سنتی پایه گذاری شده و اداره می شوند که در عمل دیگر پاسخگوی نیاز بازار امروز نبوده و رشد سازمان را در آینده ای نه چندان دور با خطر روبرو می سازد .
از اینرو آموزش مدیران و نیز وارد کردن بازاریابی به مفهوم واقعی آن در برنامه ریزی ها، توسط بنگاههای اقتصادی، از مهمترین نیازها در عرصه تجارت کشور است .
روند بین المللی شدن تجارت جهانی امری گریز ناپذیر است و بنگاههای اقتصادی نیازمندند خود را هرچه سریعتر برای این تغییرات آماده کرده و چشم انداز خود را از استراتژی ها و برنامه های کوتاه مدت که تنها بر مبنای متغیرهای بازار داخلی استوار شده اند به استراتژی های بلند مدت برمبنای فاکتورهای موثر بین المللی و داخلی تبدیل سازند

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام دوست عزیز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390 ساعت 16:27

خوشحال میشیم به جمع ما بپیوندید
محیطی صمیمی و محلی برای فعالیت در دنیای مجازی
چت باکس برای اعضا
آپلود فایل www.up.perfo.ir
مخفی یاب یاهو www.yahoo.perfo.ir
ویرایش گر آنلاین http://htmledit.perfo.ir/

منتظرتان هستیم

www.perfo.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد