Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

مزیت رقابتی :

گراورنده : change manager


مایکل پورتر این ایده را که شرکت با ساخت مزیت رقابتی متناسب و پایدار موفق می شود را معروف کرد . دارا بودن مزیت رقابتی مانند داشتن یک هفت تیر در یک نزاع با چاقو می باشد .
مطالب فوق صحیح است اما در عصر حاضر اغلب مزیت ها متناسب باقی نمی مانند و تعداد کمی از انها پایدار هستند .
مزیت ها موقت می باشند و به طور فزاینده ای ، یک شرکت فقط با یک مزیت واحد برنده نمی شود بلکه با قرار دادن یک مزیت روی مزیت دیگر این کار انجام می شود . ژاپنی ها در این فعالیت مهارت زیادی دارند . انها ابتدا محصولات با قیمت پایین را عرضه نمودند . سپس انها ویزگی های اضافی را به محصول افزودند . در گام بعد کیفیت ان را بهبود بخشیدند و سپس عملکرد ان را سریع تر نمودند. ژاپنی ها این نکته را تشخیص دادند که بازاریابی یا مسابقه بدون خط پایان است .
شرکتها می توانند یک مزیت رقابتی را از منابع متعدد مانند برتری در کیفیت ، سرغت ، ایمنی ، خدمات ، طرح و قابلیت اعتماد ، همراه با هزینه های کمتر ، قیمت کمتر و .... ایجاد نمایند . در اغلب موارد ترکیب چند عامل مزیت رقابتی ایجاد می نماید نه یک عامل .
باید توجه نمود که مزیت رقابتی نسبی است . اگر رقبا با نرخ 30 درصد بهبود می یابند و شرکت شما با 20 درصد ، شما در حال از دست دادن مزیت رقابتی هستید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد