Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

استراتژی بازاریابی


منبع: شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد

هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی برای هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل 75 نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.در زیر یکصد نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.
ایده های کلی:
نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
1-  درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه ی سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
2-  هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
3-  یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
4-  هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید.
5-  یک سنجاق سینه ی شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید .

بازار هدف:
6-       نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تأثیر بگذارد، هوشیار باشید.
7-       مطالعات تحقیق بازاریابی درباره ی حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
8-    آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه ی آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
9-     از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
10-   از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
11-   بازار جدیدی شناسایی کنید.
12-   به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.
توسعه محصول:
13-   یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
14-   نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
15-   نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
16-   خدمات خود را بهنگام کنید.
آموزش، منابع و اطلاعات:
17-   یک تیم مشاوره در زمینه ی بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
18-   برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
19-   در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
20-   کتاب های بازاریابی را بخوانید.
21-   مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
22-   هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
23-   به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
24-   یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
25-   یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
26-   � سفری خلاق � به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.
قیمت گذاری و پرداخت:
27-   ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
28-   به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.
29-   به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.
30-   شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاهها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید.
31-   برای � پرداخت های سریع � و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.
ارتباطات بازاریابی:
32-   برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
33-   بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
34-   همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
35-   یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه  کارایی ندارد، حتماً آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
36-   برای هر کدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید،(مثلاً یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
37-   یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
38-   روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
39-   بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
40-   هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان:
41-   به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
42-   بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.
43-   در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
44-   پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
تبلیغات:
45-   در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
46-   یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
47-   برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
48-   از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکاً با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
49-   در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
50-   به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پر مخاطب قرار دهید.
51-   به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
52-   درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
53-   مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
54-   برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه ی اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
55-   آگهی های خود را کد گذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
56-   تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
57-   اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
58-   حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
رویدادهای ویژه:
59-   در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتماً یک غرفه بگیرید.
60-   همراه سازمان های غیر انتفاعی، مانند مؤسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
61-   در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
62-   خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
63-   بخشی از وقت و پول خود را به سازمانهای خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
64-   یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره ی خدمات خود تهیه کنید.
65-   کتاب تألیف کنید.
ایده های فروش:
66-   روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
67-   شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
68-   ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
69-   حتی در ایام تعطیل، گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
70-   نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
71-   به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
72-   از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
73-   به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
74-   از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.
منبع: شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد