X
تبلیغات
رایتل

رکود؛ چراغ سبز رقابت

سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 00:58
نویسنده: علی میرشاهی


دوران رکود اقتصادی با خود خبرهای خوب و بدی به همراه دارد؛ خبر خوب اینکه شما سال آینده - به عنوان مالک کسب و کار- رقبای کمتری خواهید داشت چرا که بسیاری از رقبا از حرفه شما خارج می شوند و خبر بد اینکه شاید خود شما یکی از همان کسانی باشید که مجبور خواهید بود این میدان را ترک کنید.


دوران رکود، کسب و کارها با چالشی فراگیر روبه رو می شوند، همگانی بودن این مساله خطری برای تمامی رقبای حرفه ای به حساب می آید اما هر سازمانی با توجه به توانایی خود واکنش نشان می دهد.
شاید داستان کسب و کارها در دوران رکود، همچون سرنوشت غزال هایی است که شیری در تعقیب آنهاست، آنچه برای زنده ماندن مهم است نه تندتر دویدن از شیر بلکه تندتر دویدن از غزال های کند است چرا که در نهایت شیر گرسنه کندترین غزال را شکار می کند .
آنچه مسلم است دوران رکود، کاهش تقاضا را در پی خواهد داشت نه قطع تقاضا را بنابراین بنگاه ها با چالشی جدی روبه رو می شوند، کسب و کارهای ضعیف تر و کندتر از بین می روند و قوی ترها و مقاوم ترها باقی می مانند.
نکته قابل تامل این است که قوی ترها پس از بقا با سهم بیشتری از بازار روبه رو خواهند بود چرا که تعدادی از رقبای آنها از بین رفته اند. پس مقاومت در دوران رکود، خود نوعی موفقیت است اما مدیران هوشمند پا را فراتر نهاده و با تمرکز بر برنامه های بهسازی و ترویجی در دوران رکود، خود را برای پس از توفان مهیا می سازند.
سازمانی که در دوران رکود به درج آگهی های بازرگانی می پردازد، به نتایج تبلیغاتی پویاتر و موثرتری نسبت به رقبای خاموش اش دست یافته است و سازمانی که در دوران رکود به بهسازی تجهیزات و آموزش منابع انسانی خود می پردازد، در سال آینده خود را بسیار پیشتر از رقبایی خواهد یافت که در زمان رکود خود را سرگرم سیاست تعدیل نیروی کار کرده است.
بسیاری از مدیران در دوران رکود به نصایح حسابداران خود عمل کرده و بودجه تبلیغات، آموزش و برنامه های پیشبرد فروش خود را کاهش داده و حتی قطع می کنند. این بهترین خدمتی است که می توان به رقبا ارائه کرد چرا که در دوران رکود، بسیاری از سازمان ها، صحنه رقابت را ترک می کنند، صحنه خلوت می شود و آنهایی که می مانند، بهتر دیده می شوند.
بدیهی است در دوران رکود، برخی از کسب و کارها از بین می روند، برخی خود را محدود و کوچک می کنند و برخی باقی می مانند. آنها که باقی می مانند، با رشد قابل توجهی روبه رو خواهند بود، وقتی بنگاهی تعطیل می شود، مشتریان برای رفع نیاز خود به بنگاهی که به سختی مبارزه کرده و فعال مانده است، مراجعه می کنند. کسب و کاری که به اجرای برنامه های تبلیغی، آموزش و بهسازی خود می پردازد در حالی که رقبایش بودجه خود را در این زمینه ها کاهش داده اند، شانس بیشتری برای رشد دارد.

نظرات (1)
سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 01:22
15.9259257951913.21632118509
با سلام
[گل][گل][گل]
آغاز بکار مجدد سیستم هوشمند افزایش آمار ایرونی:

* سیستم افزایش آمار ایرونی باکس به گونه ای هوشمند طراحی شده که قادر است سایت / وبلاگ شمارا در معرض نمایش هزاران کاربر و وبمستر آنلاین قرار بدهد

* شما می توانید به ازای هر سایت / وبلاگ خود یک لینک رایگان ثبت نمایید و در هر زمان آن را مدیریت کنید

* با هر بار نمایش لینک باکس توسط وب شما ، لینک شما به صورت کاملا خودکار به اول لیست منتقل میشود ( برای مثال اگر شما 1000 بازدید در روز دارید لینک شما 1000 مرتبه به اول لیست منتقل و به اضای هر بار نمایش لینک باکس در معرض دید حداقل 150 نفر قرار میگیرد )

* با افزایش تعداد نمایش لینک باکس توسط شما ستاره هدیه میگیرید ( 1 تا 5 ستاره )

*دارای امار واقعی و بدون سیستم اتوریفرش برای جلوگیری از امار غیرواقعی ، رتبه منفی گوگل و سنگین شدن قالب وبلاگ (رتبه گوگل سایت در حال حاضر 3 است)

* کلیه لینک ها و محتویاتشان باید بر اساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.لینک های غیر اخلاقی و غیر اسلامی شناسایی و برای همیشه حذف می شوند.

قبل از ثبت لینک بخش اخبار سایت را بخوانید و به نکات توجه کنید

در صورتی هم که قبلآ ثبت لینک در سایت کرده اید فقط کافی است کد رو در قالب وبتون مجدد قرار بدین لینکتون هوشمند فعال میشه...
با آروزی موفقیت روز افزون برای شما
امتیاز: 0 0
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد