Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

تبلیغات و هفت نقصان حافظه

Schacter چارچوب بسیار مفیدی را برای نگاه به مسائل حافظه، تهیه کرده است : “هفت نقصان حافظه”. هر یک از این “کاستی ها” (به قول خودش)، دارای توان بالقوه برای تداخل با پردازش موفق تبلیغات و دیگر ارتباطات بازاریابی می باشد. تحقیقات اخیر در حوزه زیست شناختی عصبی، با استفاده از فن آوریهای مدرن fMRI (functional magnetic resonance imaging) یا “تصویر برداری تشدید مغناطیسی عملیاتی” و اسکن PET(positron emission tomography) یا “توموگرافی پوزیترونهای ارسالی”، نشان داده است که درک اولیه ما از خاطرات به عنوان “تصاویر” انباشته شده در ذهن که آماده بازیابی می باشند، تطابقی با طرز کار مغز ندارد

خاطرات و تجربه های ما به بخشهای گوناگون تقسیم شده و در قسمتهای مختلف مغز انباشته می گردد و منتظر می ماند تا دوباره مونتاژ شده و “به یاد آورده شود”. این مطلب علت اینکه چرا خاطرات گاهی ناقص هستند و چرا بطور بالقوه غیر قابل اعتماد می باشند را توجیه می کند.
همانطور که در این مبحث بخوبی نشان داده شده است، ارتباط اثر بخش با موانع سختی در حافظه روبرو است. با اینحال توجه به این موضوع و دانستن آن، ما را برای احتراز و یا کاهش برخی از این مسائل بالقوه، در موضع بهتری قرار می دهد. برای اینکه ارتباطات تبلیغاتی بر هفت نقصان حافظه فائق آیند، دست اندرکاران تبلیغات بایستی:
انتقال
· از اینکه پیام به دقت با نحوه درک مغز یکپارچه باشد، مطمئن شوند
· طراحی نقاطی که مخاطب علاقمند به یادآوری آن است را تشویق کنند
سوگیری
· از ارجاعات شخصی، بخصوص در مورد خاطرات مثبت، استفاده کنند
· نگرشهای مثبت فعلی برند را برای ماندگاری، القاء کنند
انسداد، مداومت
· برندها را با هیجانات مناسب گره بزنند
· از اینکه این اتصالات با قرائن روشن و واضح نیاز طبقه محصول، یکپارچه هستند، اطمینان پیدا کنند
· از نشانه های یادآوری کننده مسائل گذشته که میشد از آنها احتراز نمود یا با استفاده از این برند آنها را حل کرد، بهره ببرند   عدم حضور ذهن
· از نشانه های متمایز که متقارن با دیگر خاطرات درازمدت نشود، استفاده کنند
سوء اسناد
· یک سودمندی برندی مورد ادعا را پیوند و اتصال بدهند
عدم حضور ذهن
· اتصالاتی را در حافظه با نیاز طبقه مناسب محصول ایجاد کنند
· از یک “نگاه و احساس” مداوم پس از گذشت زمان به منظور ترغیب به آشنائی و شناخت، اطمینان پیدا کنند
توان پیشنهاد دهندگی · از تصاویر بصری قدرتمند برای ایجاد یا تقویت خاطرات مثبت قرین با برند استفاده کنند   اگر این نکات را در ساخت کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهیم، آنگاه به خوبی در مسیر احتراز یا حد اقل کاهش مسائل ذاتی و طبیعی عملکرد حافظه قرار گرفته ایم.

نظرات 1 + ارسال نظر
SeeToSky چهارشنبه 6 بهمن 1389 ساعت 12:25 http://100dollar.persianblog.ir

را اندازی سایت جدیدقانونی و معتبر که در عوض کلیک کردن به شما پول میدهد.
همین الان ثبت نام کنید

بدون هزینه ثبت نام

با روزی چند دقیقه کار
جز اولین نفرات باشید. برای نحوه کار و عضویت به سایت مراجعه کنید



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد