Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

هفت نکته کلیدی برای مدیران تازه‌ کار

شما چه برای اولین بار است که مدیر می ‌شوید و چه قبلاً مدیر بوده‌اید باید با انتقال به پست جدید محتاطانه برخورد کنید که این با یک برنامه قدم به قدم آغاز می ‌شود. برای این کار چند توصیه عملی در زیر پیشنهاد می ‌شود:


1 – رهبران غیررسمی را شناسایی کنید: رهبران غیررسمی می توانند کمک حال شما باشند یا این که به اعتبار شما لطمه بزنند. آن ها در پست های رسمی قدرت قرار ندارند اما توانایی تاثیر بر رفتار کارکنانی را دارند که در سازمان شما کار می کنند. به یاد داشته باشید که در دوره انتقال، آن ها قدرت بیشتری از شما دارند. گاهی اوقات رهبران غیررسمی از محرکان عمده هستند. بنابراین آن ها را به سمت خود جذب کنید تا در کاری که می خواهید انجام دهید کارشکنی نکنند.


2- موفقیت های گذشته را مطالعه کنید: آن چیزهایی که منشاء موفقیت های عمده در گروه تحت نظارت شما بوده است و غرورآفرین نیز است را شناسایی کنید. یک رهبر جدید وقتی از موفقیت هایی که در گذشته برای گروه تحت نظارت خود رخ داده است، قدردانی کند، سریع تر مورداحترام قرار می ‌گیرد. شناخت موفقیت های گذشته، اساس محکمی را برای آینده خواهد ساخت.


3- تأخیر در تصمیم ‌گیری های عمده: اجازه ندهید که در تصمیم‌ گیری برای تغییرات عمده یا تصمیمات بزرگ تحت فشار قرار بگیرید. محتاطانه عمل کنید تا این که کاملاً آماده شوید. اطلاعات را جمع آوری کنید و ببینید کارها چگونه انجام شده است. کارکنان خود را قبل از این که تغییرات عمده ایجاد کنید، در جریان قرار دهید. وقتی شما در ابتدای دستیابی به«پذیرش جمعی کارکنان» هستید به دنبال این باشید که آن ها چه کاری را و چرا انجام می دهند، آن ها نیز بعداً مشتاق به حمایت از شما و تصمیمات شما و سبک رهبری شما خواهند بود.


4- با تک تک افراد مصاحبه کنید: در هر پست اداره و رهبری تاجایی که ممکن است بایستی روی مصاحبه و گفتگو با تک تک افراد زمان صرف کرد. این هزینه ای است که سود آن بعداً پرداخت می ‌شود. این کار به شما اجازه می دهد که به سرعت خود را جا بیندازید، کسب احترام کرده و سریع تر اعتمادسازی کنید و به اطلاعات مهم نیز پی ببرید. در جریان مصاحبه می ‌توانید این پرسش ها را مطرح سازید:
- چه چیزی مانع انجام کار شما به بهترین شکل است؟
- چه چیزی در شما احساس قدردانی و سپاس ایجاد می ‌کند؟
- رئیس یا مدیر قبلی شما چه کارهایی می کرد که فکر می‌ کنید من هم بایستی آن را ادامه دهم؟
- رئیس یا مدیر قبلی شما چه کارهایی را می کرد که فکر می کنید من نبایستی ادامه دهم؟
- آیا مایلید که شغل خود را به دیگری واگذار کنید؟ چرا؟
- برای نقش من در این سازمان چه چیزی را قائل هستید؟
- فکر می کنید که ما چه جهتی را بایستی دنبال کنیم؟


5- مسائل و مشکلات را حل کنید: با جمع آوری اطلاعات از مصاحبه کننده‌ ها شروع به ایجاد تغییر کنید. بهبود بهره وری مرتبط با موضوع های اثرگذار بر روی گروه را آغاز کنید. بدین ترتیب به آن ها نشان خواهید داد که شما در مورد پیشرفت زندگی کاری آنان یک مدیر جدی هستید.


6- جلسه برگزار کنید: از برگزاری جلسات اجتناب کنید مگر این که حرف خاصی برای گفتن داشته باشید. در این جلسه، موفقیت های قبلی و برخی از موضوع ها و مسائلی که بر روی کار گروه تاثیرگذار است و شما برای آن برنامه ‌ریزی کرده اید را برجسته کنید. درباره برخی از تغییراتی که مدنظر شما است و دلایل آن صحبت کنید. برخی از موضوع هایی که می تواند در این جلسه مطرح شود عبارتند از:
- سابقه و تجربه شما؛
- برخی اطلاعات شخصی که شما را به عنوان یک فرد نشان می دهد؛
- انتظارات شما؛
- چیزهایی که شما را آزرده می ‌سازد؛
- سبک رهبری خودتان؛
- این که چگونه آن ها باید شما را با مسائل و موضوع ها آشنا و درگیر کنند؛
- چگونگی برخورد با ایده ها و پیشنهادات نو.


7- اهداف را تعیین کنید: حالا که شما خود را به عنوان یک مدیر فهیم جا انداخته اید موقع آن است که برای آینده هدف گذاری کنید. راه های زیادی برای تنظیم اهداف وجود دارد اما نکته مهم آن است که این کار را در«تاریکی» انجام ندهید. اگر شما این قدم ها را بردارید به اهداف خود نزدیک تر خواهید شد. کارکنان خود را تاحد امکان در کارها دخالت دهید و بگذارید به شما کمک کنند. این کار نقش شما را به عنوان یک رئیس یا مدیر راحت تر و کاراتر خواهد کرد.

 

منبع : تبیان اردبیل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد