X
تبلیغات
رایتل

استراتژی بازاریابی

شنبه 10 مهر 1389 ساعت 16:22

هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی برای هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل 75 نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.در زیر یکصد نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.
ایده های کلی:
نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
1-  درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه ی سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
2-  هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
3-  یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
4-  هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید.
5-  یک سنجاق سینه ی شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید .



هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی برای هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل 75 نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.در زیر یکصد نکته ی بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد.
ایده های کلی:
نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
1-  درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه ی سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
2-  هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
3-  یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
4-  هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراهتان داشته باشید.
5-  یک سنجاق سینه ی شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید .

بازار هدف:
6-       نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تأثیر بگذارد، هوشیار باشید.
7-       مطالعات تحقیق بازاریابی درباره ی حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
8-    آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه ی آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
9-     از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
10-   از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
11-   بازار جدیدی شناسایی کنید.
12-   به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.
توسعه محصول:
13-   یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
14-   نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
15-   نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
16-   خدمات خود را بهنگام کنید.
آموزش، منابع و اطلاعات:
17-   یک تیم مشاوره در زمینه ی بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
18-   برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
19-   در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
20-   کتاب های بازاریابی را بخوانید.
21-   مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
22-   هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
23-   به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
24-   یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
25-   یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
26-   � سفری خلاق � به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.
قیمت گذاری و پرداخت:
27-   ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
28-   به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.
29-   به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.
30-   شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاهها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید.
31-   برای � پرداخت های سریع � و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.
ارتباطات بازاریابی:
32-   برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
33-   بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
34-   همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
35-   یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه  کارایی ندارد، حتماً آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
36-   برای هر کدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید،(مثلاً یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
37-   یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
38-   روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
39-   بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
40-   هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان:
41-   به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
42-   بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.
43-   در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
44-   پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
تبلیغات:
45-   در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
46-   یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
47-   برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
48-   از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکاً با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
49-   در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
50-   به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پر مخاطب قرار دهید.
51-   به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
52-   درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
53-   مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
54-   برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه ی اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
55-   آگهی های خود را کد گذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
56-   تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
57-   اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
58-   حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
رویدادهای ویژه:
59-   در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتماً یک غرفه بگیرید.
60-   همراه سازمان های غیر انتفاعی، مانند مؤسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
61-   در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
62-   خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
63-   بخشی از وقت و پول خود را به سازمانهای خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
64-   یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره ی خدمات خود تهیه کنید.
65-   کتاب تألیف کنید.
ایده های فروش:
66-   روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
67-   شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
68-   ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
69-   حتی در ایام تعطیل، گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
70-   نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
71-   به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
72-   از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
73-   به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
74-   از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد